بيرقدار فخر الصناعة الأمريكية الكندية الألمانية النمساوية البريطانية الأيطالية الفرنسية

متأكد؟ :ROFLMAO:

مستوى هبد فاق كل تصور, خذ اطلع على تصدير الصين و اسرائيل في نفس الفئه 👇

هبد مين ياهبيد دا الهبد دا Exclusive ليك 😅
رايح تقارن الوينج لونج بالبيراقدار تي بي ٢ انت عارف الفارق بين الفئتين 😂😂😂
المفروض والله قبل مايقبلو عضويات الاعضاء تكون هناك اختبارات عن المعلومات العسكريه البدهيه والا تحول المنتدي لمثل هذه الهبدات والكوارث

لازم فيديو استهداف عشان تصدق ؟ 🤣

طبعا ونقارن بين عدد الاستهدافات واستخدام الهيرمس والبيراقدار المستخدمه في عمليات ارمينيا من قبل اذربيجان شوفت سهله ازاي يلا روح هاتلي فيديو تجميعي كده للهرمس وانا هاستناك 😘

لم نرى مكوناتها حتى الأن لكن روسيا في غالب أسلحتها هي بنسبة كبيرة صناعتها الخاصة على عكس تركيا
ننتظر منك موضوع عن مكونات الدرونز الروسي اللي بيستخدم كاميرات الكانون وازايز بلاستيك وعن مكونات الدرونز التركيه بشكل عام واسواق تصدير الدولتين 🤨

هبد مين ياهبيد دا الهبد دا Exclusive ليك 😅
رايح تقارن الوينج لونج بالبيراقدار تي بي ٢ انت عارف الفارق بين الفئتين 😂😂😂
المفروض والله قبل مايقبلو عضويات الاعضاء تكون هناك اختبارات عن المعلومات العسكريه البدهيه والا تحول المنتدي لمثل هذه الهبدات والكوارث
وليش ما نقارن ؟ تراهم نفس الفئه 🤭

و يبدو انك لا تمانع المقارنه مع الهرميز, تفضل مقارنه بسيطه ممكن تفهمها

لم نرى مكوناتها حتى الأن لكن روسيا في غالب أسلحتها هي بنسبة كبيرة صناعتها الخاصة على عكس تركيا

انسى تركيا ... تركيا دولة مبتدأ في صناعة السلاح ولا حرج عليها ... مثلها مثل الامارات او السعودية او المغرب في المستقبل القريب ان شاء الله ...

هنا نتكلم عن روسيا و انا متأكد مليون بالمية ان جميع الاسلحة الروسية المصنعة حديثا بها قطع غربية وليس فقط الدرونات...

عمال تلف وتدور وتجبلي هرمس بدل وينج لونج

السؤال واضح فين فيديوهات الاستهداف لانظمه الدفاع الجوي الروسيه في ارمنيا من الهرمس الصهيونيه ؟
متلفش وتدور

متأكد؟ :ROFLMAO:

مستوى هبد فاق كل تصور, خذ اطلع على تصدير الصين و اسرائيل في نفس الفئه 👇

روحت جايبلي وينج لونج تقارنها بالبيراقدار 😂

وفين يابني فيديوهات الاستهداف بتاع الهرمس في ارمنيا 😂

تخيل انت فرحان بمقارنه الهرمس بالبيراقدار الصغيره بينما تلك الصغيره باعت ل ١٩ دوله في العالم ولسه بتسخن 😂
اومال هاتعملو ايه لما الاكنجي وال Mius تخش عمليات حقيقه وبرده تبدء تبيع اعلي من اي درون تاني في الفئه بتاعتها 😅😅

انا متخيل شكل الموضوع القادم
الاكنجي تصميم تركي مسروق من الصين 🇨🇳
الاكنجي تعمل بمحركات من كندا والمريخ
الميوس تصميم مسروق من مسيرات امريكيه 🤦🏼😂

دا احنا هانشوف العجب والله

طبعا ونقارن بين عدد الاستهدافات واستخدام الهيرمس والبيراقدار المستخدمه في عمليات ارمينيا من قبل اذربيجان شوفت سهله ازاي يلا روح هاتلي فيديو تجميعي كده للهرمس وانا هاستناك 😘
لا تستنى. الاسرائليين مش محتاجين دعاية

و بالمناسبه تدمير ال s300 الارميني كان باستخدام الهاروب, البيرقدار استخدمت لتوجيه الدخائر ضد الدبابات. كما تقول المصادر الاذربيجانيه.

For instance, Open Source investigations and Azerbaijan’s military sources claim that Israeli Harop drones destroyed many S-300 air missile batteries belonging to Armenia. Azerbaijan also extensively used its armed TB2 drones sold by Baykar, a defence company owned by Turkey’s president Recep Tayyip Erdogan’s son-in-law Selcuk Bayraktar and his family, to destroy scores of Armenian tanks.

تخيل انت فرحان بمقارنه الهرمس بالبيراقدار الصغيره بينما تلك الصغيره باعت ل ١٩ دوله في العالم ولسه بتسخن 😂
اومال هاتعملو ايه لما الاكنجي وال Mius تخش عمليات حقيقه وبرده تبدء تبيع اعلي من اي درون تاني في الفئه بتاعتها 😅😅

انا متخيل شكل الموضوع القادم
الاكنجي تصميم تركي مسروق من الصين 🇨🇳
الاكنجي تعمل بمحركات من كندا والمريخ
الميوس تصميم مسروق من مسيرات امريكيه 🤦🏼😂

دا احنا هانشوف العجب والله
كم باعت تركيا من مسيراتها ؟ 🤭

عيب يا بابا.

لا تستنى. الاسرائليين مش محتاجين دعاية

و بالمناسبه تدمير ال s300 الارميني كان باستخدام الهاروب, البيرقدار استخدمت لتوجيه الدخائر ضد الدبابات. كما تقول المصادر الاذربيجانيه.

For instance, Open Source investigations and Azerbaijan’s military sources claim that Israeli Harop drones destroyed many S-300 air missile batteries belonging to Armenia. Azerbaijan also extensively used its armed TB2 drones sold by Baykar, a defence company owned by Turkey’s president Recep Tayyip Erdogan’s son-in-law Selcuk Bayraktar and his family, to destroy scores of Armenian tanks.

محدش اتكلم عن الهاروب يابن الحلال 🤦🏼🤦🏼🤦🏼

انت لما بتتزنق بتعمل كده ليه بجد 😂😂😂
السؤال واضح وعمال تهرب منه فين يابني فيديوهات الاستهداف بتاعه الهيرمس انا ورسلان كلامنا واضح ومحدش جاب سيره مسيرات انتحاريه 😅

كم باعت تركيا من مسيراتها ؟ 🤭

عيب يا بابا.

من نوع واحد ☝️ اكثر من ٣٠٠ مسيره ل ١٩ دوله في ٤ سنوات

الصين واسرائيل باعو كام مسيره من نفس النوع وبطل هبد ولف ودوران وتجيبيلي مسيرات الوينج لونج وتقارنها بالبيراقدار ولا انت فاهم الفروق بينهم

دا انت سيبت الهيرمس وجبتلي الهروب اللي هي انت بتعمل ايه رايح تقارن بين البيراقدار ومسيره انتحاريه 😂😂😂😂
انت ايه ياعم الضغط والسكر والامراض المزمنه اشتكت 😂

محدش اتكلم عن الهاروب يابن الحلال 🤦🏼🤦🏼🤦🏼

انت لما بتتزنق بتعمل كده ليه بجد 😂😂😂
السؤال واضح وعمال تهرب منه فين يابني فيديوهات الاستهداف بتاعه الهيرمس انا ورسلان كلامنا واضح ومحدش جاب سيره مسيرات انتحاريه 😅
مفيش فيديوهات, تماما كما انه لا يوجد فيديو للبيرقدار يستهدف منصه دفاع جوى 🤭

اصلا طلبك خروفي الطابع و انصحك لا تقلد رسلان. يوديك في سكه غلط.

بدينا شغل العباطه تبي تخلي السالفه استخدامها في التوجيه

سؤال الاخ واضح ودقيق : (سؤالي كان محدد من المنافس للبيرقدار كما تقول في فئتها واللي دخل مجال عملياتي ضد دول ودمر منظوماتهم الدفاعيه)

هات سجل العمليات اللي قامت فيه الهيرمس بتدمير منظومات دفاع جوي ( وهو مو شغلتها ) وجات منك قدعنه بسبب جهلك

ولا اسكت وفكنا
صحبك جايب الهروب وبيقارنها بالبيراقدار 😂
ولا عايز يرد بمصادر علي نقطه مشاركه الهيرمس الصهيونيه في عمليات الاستهداف داخل ارمنيا وبيقارن بين الوينج لونج وبين البيراقدار 😂😂😂😂😂

من نوع واحد ☝️ اكثر من ٣٠٠ مسيره ل ١٩ دوله في ٤ سنوات

الصين واسرائيل باعو كام مسيره من نفس النوع وبطل هبد ولف ودوران وتجيبيلي مسيرات الوينج لونج وتقارنها بالبيراقدار ولا انت فاهم الفروق بينهم

دا انت سيبت الهيرمس وجبتلي الهروب اللي هي انت بتعمل ايه رايح تقارن بين البيراقدار ومسيره انتحاريه 😂😂😂😂
انت ايه ياعم الضغط والسكر والامراض المزمنه اشتكت 😂
متأكد ؟ 🤭

اطرح ما يملكه الجيش التركي من الانتاج, و احسب ما صدروه للخارج و تعال نتفاهم.

مش معقوله تحتاج اعلمك الحساب 🤣

مفيش فيديوهات, تماما كما انه لا يوجد فيديو للبيرقدار يستهدف منصه دفاع جوى 🤭

اصلا طلبك خروفي الطابع و انصحك لا تقلد رسلان. يوديك في سكه غلط.

ايوه عايزك تجيب ورا ومش عيب تقول انا غلط 😂
قالك هرمس ليها سجل في ارمينيا 😅

انما البيراقدار مين اللي ملهاش فيديوهات طيب انا هارد عليك في نطاق الصراع الاذاري الارميني وفقط وملناش دعوه باوكرانيا ولا ليبيا ولا سوريا ولا العراق ماشي علشان بس تعرف انا بحبك قد ايه ومش عايز اجبلك الضغط والسكر

صحبك جايب الهروب وبيقارنها بالبيراقدار 😂
ولا عايز يرد بمصادر علي نقطه مشاركه الهيرمس الصهيونيه في عمليات الاستهداف داخل ارمنيا وبيقارن بين الوينج لونج وبين البيراقدار 😂😂😂😂😂
هات فيديو لاستهداف البيرقدار لمنصه دفاع جوي ( تماما كما تطالب للهرميز ) ؟ 🤣

عشان بس تفهم انك تسبح في ميه بطيخ 🤭

متأكد ؟ 🤭

اطرح ما يملكه الجيش التركي من الانتاج, و احسب ما صدروه للخارج و تعال نتفاهم.

مش معقوله تحتاج اعلمك الحساب 🤣

انا عمال احطلك مصادر في كل المشاركات وانت مازالت تتهرب من مصادر لمعلومات الهبد من الصبح

اين مصدر مشاركه الهرمس في ارمينيا ؟!

مالفارق بين مسيرات وينج لونج وبيراقدار تي بي ٢
مالفارق بين المسيرات الانتحاريه والمسيرات من طرازات بيراقدار وهيرمس 😂😂

انت عالمي يا Hegesias @Hegesias بحب النقاش معاك والله ❤️

هات فيديو لاستهداف البيرقدار لمنصه دفاع جوي ( تماما كما تطالب للهرميز ) ؟ 🤣

عشان بس تفهم انك تسبح في ميه بطيخ 🤭

انت تومر وانا وكل المنتدي مازال في انتظار فيديوهات الهيرمس في ارمينيا 😂

ايوه عايزك تجيب ورا ومش عيب تقول انا غلط 😂
قالك هرمس ليها سجل في ارمينيا 😅

انما البيراقدار مين اللي ملهاش فيديوهات طيب انا هارد عليك في نطاق الصراع الاذاري الارميني وفقط وملناش دعوه باوكرانيا ولا ليبيا ولا سوريا ولا العراق ماشي علشان بس تعرف انا بحبك قد ايه ومش عايز اجبلك الضغط والسكر

ايوه, و كيف تم الاستهداف ؟ بصواريخ على البيرقدار ؟ ( على التسليم ان البصريات على المسيره التركيه ) 🤭

قربت توصل 🤣

عودة
أعلى