الرئيس الاسرائيلي يزور تركيا

حتى الاخوان مافيش فيهم حد طلع وقال دة بصورة مستمرة او علنية او صريحة اذا حدث ذلك تاتي في سياق التشبيه بالسلطنة العثمانية واعادة امجادها او في مهرجانات دعم القدس والخطابات فيها غير ذلك لايوجد هكذا كلام او دعوة ويمكنك التاكد من ذلك من اطلق هكذا تسميات هم الطرف الاخر في اطار الحرب الاعلامية
ماهو اكيد هيبقى فى سياف التشبيه هو انت عاوز يتكلم فى حاجة حصلت من زمان و (خلصت) و تكون ايه؟ ما اكيد تشبيه و ده انا الى احنا بنتكلم فيه مين هو هذا القرد عشان يشبهو بخليفة للمسلمين و ان الجيش التركى هو جيش الخلافة وان تركيا هى ارض الخلافة و ان الدول العربية هى ارث عثمانى

هم مو تابعين فقط

هم يمسحون على بساطير الحرس الثوري ويعلنون كل يوم انهم خدم لهم ويبكون كل يوم على سليماني ويحيون ذكرى هلاكه

لا يمكن ان تردح كل يوم لقتلة الامه وتدعي انهم يدافعون عن كرامتها
political propaganda تعمل علي شيطنتهم وحتي اليوم فاشله يلزم تغير السيناريو

ماهو اكيد هيبقى فى سياف التشبيه هو انت عاوز يتكلم فى حاجة حصلت من زمان و (خلصت) و تكون ايه؟ ما اكيد تشبيه و ده انا الى احنا بنتكلم فيه مين هو هذا القرد عشان يشبهو بخليفة للمسلمين و ان الجيش التركى هو جيش الخلافة وان تركيا هى ارض الخلافة و ان الدول العربية هى ارث عثمانى
حتى الي بتتكلم عليه نادر الحدوث وليس بروبغندا منظمة يمكن ان تشاهد كم مقطع من قيادات حماس تنادي بامجاد العثمانيين وموقع عبد الحميد غير ذلك لن تجد شي هو فقط حرب اعلامية من الطرف الاخر

اي تبريرات الم ترى الاقتباسات التي في الموضوع والتي كتبتها منذ مدة عن العلاقة بين تركيا و اسرائيل ثم تعال قلك حاجة يعني انت شخصيا نظرتك ايه للعلاقة مع اسرائيل لانو حسب علمي ان مصر تعترف باسرائيل وانو المسوؤلين يتبادلون الزيارات وان هناك اتفاقيات بشان الغاز وغيرو ايه المشكلة يعني
و ادي الاقتباسات عشان تفهم
اى تبريرات؟ التبريرات الى لما حد يتلكم مع ولا ليشع وعزرا يبقى خاين و صهيونة و لو زى القرد يبقى حنكة ودهاء و حلال ليه
لا انا ماشوفتش موضوعاتك و مش مهتم الصراحة انا مش داخل المنتدى اشوف موضوعات قديمة متحيزة و غير موضوعية و غير مفيدة ليا
انا نظرتى ايه للعلاقة المصرية مع ولاد ليشع هى علاقى ضرورية شئنا ام ابينا الصهاينة حدودهم مع مصر زيهم زى حماس الارهابية و تطبيع مصر معاهم جه بعد حروب عكس بلد الخلافة الى اول دولة اعترفت بيهم و باعتهم لبريطانيا و الى مالهاش حدود معاهم و موضوع الغاز ده موضوع بيرجماتى صرف بناخد الغاز و بنسيلو فى مصر و بنبيعة للدول الى احنا عاوز نبيع لها الى القرد عاوز يعمل خط يضرب فيه اليونان فى خط ايست ميد
المشكلة ان اصحابك فى طرشيا عاوزين تركيا هى الى تتحكم فى تصدير الغاز مش مصر و شايفين ان حقل ظهر حقل طرشى مش مصرى التطبيع مع ولاد عزرا تطبيع ورق الشعب المصرى كا كل مابيثقش فى الكيان و شايفهم قتلة و غزاه ولولا حدودنا معاهم ماكنش هيبقى فى تطبيع من الاساس

حتى الي بتتكلم عليه نادر الحدوث وليس بروبغندا منظمة يمكن ان تشاهد كم مقطع من قيادات حماس تنادي بامجاد العثمانيين وموقع عبد الحميد غير ذلك لن تجد شي هو فقط حرب اعلامية من الطرف الاخر
نادر الحديث الايام ده بس ماكنش نادر فى الفترة الى فات فى فترة ده السيسى امه يهودية و صهيونى و حكومة السيسى حكومة انقلاب و الانقلاب يترنح والسيسى مات وده مش السيسى ده شبية ليه و العرب باعو القدس و الخليفة هو المنقذ وهو مطبع عشان ده ورث عكس السيسى هو الى طبع بنفسة و طرشيا قطعا مع الكيان و مش هيكون فى تطبيه فى فترة حكم القردوغاز
قيادات حماس دمى فى يد الى يدفع و كلهم ارهابين

political propaganda تعمل علي شيطنتهم وحتي اليوم فاشله يلزم تغير السيناريو

لا يحتاج الموضوع لشيطنه

محمود الزهار احد كبار قادة حماس الارهابيه يقول ان من فرح بمقتل سليماني هم صهاينة العرب وشواذ الامه

يدافعون عن كرامة الامه وينامون ب احضان سليماني

لابد ان تعود للواقع ياصديقي وتعرف ان الحمساويه وماتمسى مقاومه فلسطينيه هم مجرد لصوص ومتاجرين ويعملون صبيان عند الحرس الثوري

نادر الحديث الايام ده بس ماكنش نادر فى الفترة الى فات فى فترة ده السيسى امه يهودية و صهيونى و حكومة السيسى حكومة انقلاب و الانقلاب يترنح والسيسى مات وده مش السيسى ده شبية ليه و العرب باعو القدس و الخليفة هو المنقذ وهو مطبع عشان ده ورث عكس السيسى هو الى طبع بنفسة و طرشيا قطعا مع الكيان و مش هيكون فى تطبيه فى فترة حكم القردوغاز
قيادات حماس دمى فى يد الى يدفع و كلهم ارهابين
اوك كلامك صح بس دة مش موضوعنا موضوعنا عن الخليفة و الخلافة اما موضوع التعرض لنظام الحكم في مصر اجل كان موجود و لازال موجود

لعنة الله على اردوغان وكل من طبع مع الصهاينة

التطبيع مع الكيان فعل مجرم ومشين أياً من كان من طبع

اى تبريرات؟ التبريرات الى لما حد يتلكم مع ولا ليشع وعزرا يبقى خاين و صهيونة و لو زى القرد يبقى حنكة ودهاء و حلال ليه
لا انا ماشوفتش موضوعاتك و مش مهتم الصراحة انا مش داخل المنتدى اشوف موضوعات قديمة متحيزة و غير موضوعية و غير مفيدة ليا
انا نظرتى ايه للعلاقة المصرية مع ولاد ليشع هى علاقى ضرورية شئنا ام ابينا الصهاينة حدودهم مع مصر زيهم زى حماس الارهابية و تطبيع مصر معاهم جه بعد حروب عكس بلد الخلافة الى اول دولة اعترفت بيهم و باعتهم لبريطانيا و الى مالهاش حدود معاهم و موضوع الغاز ده موضوع بيرجماتى صرف بناخد الغاز و بنسيلو فى مصر و بنبيعة للدول الى احنا عاوز نبيع لها الى القرد عاوز يعمل خط يضرب فيه اليونان فى خط ايست ميد
المشكلة ان اصحابك فى طرشيا عاوزين تركيا هى الى تتحكم فى تصدير الغاز مش مصر و شايفين ان حقل ظهر حقل طرشى مش مصرى التطبيع مع ولاد عزرا تطبيع ورق الشعب المصرى كا كل مابيثقش فى الكيان و شايفهم قتلة و غزاه ولولا حدودنا معاهم ماكنش هيبقى فى تطبيع من الاساس
على كل حال انا حطيتلك ااقتباسات عشان تفهم ثانيا علاقة تركيا مع اسرائيل من الخمسينات يعني قبل اردو بكثير و ثانيا انت جبتها من الاخر علاقة مصر مع اسرائيل تبنى على مصالح مصر كذلك الاتراك علاقتهم مع اسرائيل تبنى على مصالح تركيا والموضوع بالاساس هو غاز شرق المتوسط ولو قرات اقتباسي في موضوع ليبيا وارسلته لك لفهمت القصد باختصار من نتنياهو كانت محاولة لعزل تركيا عن شرق المتوسط الاتراك وقتها عملوا اتفاقية مع ليبيا وافشلوا المشروع وبعدها عرضوا على مصر اتفاقية تزيد مساحة المنطقة المصرية بحدود 10000 كم ومصر رفضت الاقتراح التركي الان سيتم توقيع اتفاق مع اسرائيل وسيكون الخاسر الاكبر فيها اليونان ولذلك سيزور رئيس وزراء اليونان تركيا الاحد القادم ان شاء الله لبحث صيغة تفاهم مع الاتراك ومصر ضاعت عليها فرصة زيادة مساحتها

لا يحتاج الموضوع لشيطنه

محمود الزهار احد كبار قادة حماس الارهابيه يقول ان من فرح بمقتل سليماني هم صهاينة العرب وشواذ الامه

يدافعون عن كرامة الامه وينامون ب احضان سليماني

لابد ان تعود للواقع ياصديقي وتعرف ان الحمساويه وماتمسى مقاومه فلسطينيه هم مجرد لصوص ومتاجرين ويعملون صبيان عند الحرس الثوري
يا حازم
الخليج له علاقات أقتصاديه كبري مع إيران لماذا لم يقطعها، سلطنه عمان لها علاقات مميزه مع ايران وترفض العقوبات عليها
السعوديه نفسها تتحاور مع إيران في ملفات عده
كل دوله وجماعه لها مصالحها الخاصه ما في الاعلام غير أروقه القصور

قطاع غزه محاصر من اليهود والعرب والمنفذ الوحيد لارسال السلاح عن طريق البحر وايران تتكفل بارسال السلاح والمستشارين العسكريين دون ثمن

لماذ تنكر علي الضعيف المحاصر تعامله مع ايران وتتفهم وتبارك للأخرين التبادل الاقتصادي والسياسي

وحسب علمي سكان غزه يكرهون ايران ولكن تعامل المضطر وتغليب المصلحه العامه في غياب الدعم العربي بالسلاح
أما محمود الزهار فمفصول من الجماعه كما أنه كبر وخرف

images - 2022-03-10T194606.263.jpeg
images - 2022-03-10T194545.243.jpeg
images - 2022-03-10T194554.634.jpeg

😂😂😂😂😂
طبعا الشيخ محمد بن زايد
والملك محمد السادس
مايعرفون الكر والفر
والله يهالجواري اتعبوا من بعدهم
عقبال ماوزع الحلويات باتفاقيتنا حنا قريب إن شاءالله

😂😂😂😂😂
طبعا الشيخ محمد بن زايد
والملك محمد السادس
مايعرفون الكر والفر
والله يهالجواري اتعبوا من بعدهم
عقبال ماوزع الحلويات باتفاقيتنا حنا قريب إن شاءالله

ترا التصريح مسويه واحد صيده من حركة فتح و الصيدة الموقع الاخباري اللي من جدة نقله بدون ما يتاكد من صحته 😂

اوك كلامك صح بس دة مش موضوعنا موضوعنا عن الخليفة و الخلافة اما موضوع التعرض لنظام الحكم في مصر اجل كان موجود و لازال موجود
كان موجود و لا زال موجود فعلا بس عرفو مقامهم و حجمهم

على كل حال انا حطيتلك ااقتباسات عشان تفهم ثانيا علاقة تركيا مع اسرائيل من الخمسينات يعني قبل اردو بكثير و ثانيا انت جبتها من الاخر علاقة مصر مع اسرائيل تبنى على مصالح مصر كذلك الاتراك علاقتهم مع اسرائيل تبنى على مصالح تركيا والموضوع بالاساس هو غاز شرق المتوسط ولو قرات اقتباسي في موضوع ليبيا وارسلته لك لفهمت القصد باختصار من نتنياهو كانت محاولة لعزل تركيا عن شرق المتوسط الاتراك وقتها عملوا اتفاقية مع ليبيا وافشلوا المشروع وبعدها عرضوا على مصر اتفاقية تزيد مساحة المنطقة المصرية بحدود 10000 كم ومصر رفضت الاقتراح التركي الان سيتم توقيع اتفاق مع اسرائيل وسيكون الخاسر الاكبر فيها اليونان ولذلك سيزور رئيس وزراء اليونان تركيا الاحد القادم ان شاء الله لبحث صيغة تفاهم مع الاتراك ومصر ضاعت عليها فرصة زيادة مساحتها
فين الاقتباسات ده ؟ مفيش حاجة وصلتلى
علاقة تركيا مع اسرئايل من اول ما باعو فلسطين لبريطاني وكانو اول دولة اسلاميه اعترفت بيهم و حتى لو كان من الخمسينات ولا حتى السبعينات اشمعنا الخليعة بيبقى يا عينى الحمل الوديه وانه وارثها و انه يا عينى يا ضنايا ميقدرش يغيرها بس لما اى رئيس حالى يتكلم يبقى عميل وخاين وان الى يتكلم مع ولاد ليشع يكون تركى فقط ليه اى حد مش اخوانى يبقى شيطان واى حد من كلاب الاغا يبقو ملايكة

مصر رفضت الاتفاق الطرشى لانه اتفاق باطل تركيا كا عادتها عاوزا تسرق مناطق غاز مش فى حدودها عشان هى دولة مش محترمة ودولة شمال وهى ده تركيا تسرق و تقتل و تطعن و مصدرة للمرتزقة الى 10 ب بريزة الى ماسيبتش حتى الاطفال و جندتهم بس زى ما قولت هى حرة و احنا طبعا طبعا طبعا مش هنوافق على سرقة حقوق الغير مصر فى التصويت بتاعت الامم المتحدة صوتت ضدد روسيا
والله بقى الوينان تخسر تكسب انا ماليش دعوة بيها خط ايست ميد اليونانى القبرصى اللاسرئايلية امريكا هتديه لتركيا عشان تركيا ذيل الناتو وهما عاوزينها بمرتزقتها و ده برضة لا يعنينى انا كا مصرى طالما ماقربش من حدودى و حقوقى
مصر لو كانت دولة غازية سارقة مارقة كا تركيا كانت وافقت على الاتفاقية الظالمة و كانت وكانت وكانت فى مواضيع كتيرة بس مش ده مصر الى تعمل كده احنا الحمد الله دولة محترمة وشعب محترم
و هما زى ما فضلو يعادونا اكتر من 8 سنين زى الكلاب هما برضه الى جم عشان يصالحونا برضة زى الكلاب

عودة
أعلى