مصر واسرائيل توقعان اتفاقيات اقتصادية

قادم لا محالة
ماحدش قي مصر بقي عايش في اوهام العروبه وووو.. الناس همها طموحها الاستهلاكي .. كفاينا حروب ومشي زؤع شعارات وقضايا غيرنا .. العرب عاوزينك فقير عشان يتحكمون فيك وخلوك تخدم علي قضاياهم واحد أساليب افقارك كمصري واضعافك هو جرك للحروب .. عشان كده تلاقيهم كلهم بيحفروا ليك لاي حرب منها في اثيوبيا زمنها اسراءيل ومنها ليبيا والمصريين اتفطموا علي كل الكلام ده من زمااااان

الأردن ورجاله الأردن

كفانا شعارات ..من الاول ومصر قررت تاخد الغاز الاسرائيلى والان تتوسع فى اخذ كل الغاز ..ولا استنا و دوله تجيى تاخده وانا قاعد مكانى وادنى اتفرج ؟؟
مصر الان تتكلم مع اليونان ليفعلو انشاء خط غاز بحرى لنقل الغاز .يعنى الموضوع خلص ...الى معترض ويقلى اننا عملينه ضدد بلده .عزيزى اسمه غاز الشرق المتوسط هل انت من تلك الدول ؟؟هل لديك غاز يذهب لاوروبا حتى نحاربك فيه ؟؟.تنتقد مصر طب ليه بتخلى الطيران الاسرائيلى يحلق فوق بلدك مش دى دوله محتله .طب ليه بتشترى منها برامج تجسس ؟؟؟ نحن دوله ذات سياده نفعل مثل ما نفعل لا تتدخل فى الشئون بتاعتنا ..حرب مش هنحارب تانى ..الى عاوز يحارب يتفضل انتو قريبين منهم .متقعدوش تتكلمو وتنظرو على الناس وانتم لا تستطيعون فعل شئ

😑 انت مصدر لغاز فلسطيني مسروق + انبوب الطاقه النظيفه المذكور من اراضي فلسطينيه محتله + كلا الشيئين يدعمون توسع ونفوذ إسرائيل في اوروبا لانها المصدر وانت الناقل والمسيل نفس وضع الغربيين يوم يستقبلون نفط خام من الخليج ويتم تكريره وتحويله لمشتقات وتربح منه

بقولك ايه

حدثنا شوية عن موانئ اليمن وبترولها و ثرواتها

وبالنسبة لفلسطين

فهي عضو في منتدي غاز المتوسط

مش كل الناس زي بعض ياقطوبتي

بالشفا بقي

عندك 70 ألف مصري شغال في اسرائيل
غير اللي شغالين في طابا ودهب وشرم وبيتعاملو يوميا مع أسرائيليين

في شباب كتير قابلتهم بره تفكيرهم أن اسرائيل دول ديمقراطيه وقويه ويجب السير علي نهجهم والتطبيع معهم ذي الخروف ده 👇🏻

وايه70الف فى وسط 100مليون كما بحكم انك عايش بره اكيد فاهم كويس ان اى عربي بيعترض على إسرائيل بره بيتعمل معاه السليمه مهما كانت جنسيتك والا هتكون معادى للسامية اما بالنسبة للتعامل انت عايش فى دولة اجنبية على ما اعتقد هل لو انت فى شغل وجالك عميل هتقلو اطلع بره لكن فى شغلك الشخصي انت حر

بعيدا عن التوجه السياسي للدولة او الاقتصادي مش انقدر نغيره ولا نعرف أهدافه او غرضه اللي اكيد بإذن الله يكون لمصلحة مصر

لكن لعن الله إسرائيل والصهاينة ليوم الدين ويبقوا العدو الأول والاوحد للمصريين مهما كانت سياسة الحكومات اللي على فكرة مش بشكك في ولائها لمصر لكن كشعب لازم نقولها ديما لنفسنا إسرائيل ستبقى العدو وبستغرب المصريين اللي هنا بيدافعوا عن إسرائيل وانها دولة قائمة انا اسف انتوا مجانين ولا ايه

احنا بنكره الانجليز لحد دلوقت نقوم نقول إسرائيل ههههه ده في بعضنا بيكره أعداء مصر اللي مرسومين على معابد المصريين القدماء بعيدا عن ام جمال عبد الناصر اللي انا بكره اصلا لكن المصري طول عمره عارف عدوه مهما حصل شوية تقارب او حدث اتفاق لكن يبقى عدوي فالمصريين يفوقوا كده لان انت مش وزير ولا في سلطة الحكم وكل بيت في مصر فيه شهداء والدم مش بيتنسي

متخليش دفاعك ياخدك بعيد دافع بعقل

واسف لحدة الكلام

تدعيم الصهيونيه في الغاز + الهيدروجين

اصبح منتدى غاز الشرق الاوسط منافس للسعوديه بطريقه سيئه وقريبا سنشاهد طحن بسبب الجرثومه الصهيونيه (تل ابيب) ودخولها المجال ووضعها كمورد غاز وهيدروجين عبر منصات مصريه الى اوروبا والدول العربيه القومنجيه 🙃

وموضوع التنافس بين السعوديه وجرثومة الولايات المتحده الامريكيه (تل ابيب) سبق وذكرته

اوبك الغاز والطاقه النظيفه بقيادة السعودية ضد منتدى غاز الشرق الاوسط والمشاريع الغربيه الاخرى

لاننا من سيتحكم في الاسعار الطاقويه الخضراء 😁

ردك غير موفق نهائى

حاولت اربط كلامك ببعضه ومقدرتش

منتدى غاز ضدد بترول السعودية ؟ ازاى طيب

وسعت منك دى يابو قطبى بلاش تربط كل شىء بمؤامرة تكلم بعقل لا عاطفة

كفانا شعارات ..من الاول ومصر قررت تاخد الغاز الاسرائيلى والان تتوسع فى اخذ كل الغاز ..ولا استنا و دوله تجيى تاخده وانا قاعد مكانى وادنى اتفرج ؟؟
مصر الان تتكلم مع اليونان ليفعلو انشاء خط غاز بحرى لنقل الغاز .يعنى الموضوع خلص ...الى معترض ويقلى اننا عملينه ضدد بلده .عزيزى اسمه غاز الشرق المتوسط هل انت من تلك الدول ؟؟هل لديك غاز يذهب لاوروبا حتى نحاربك فيه ؟؟.تنتقد مصر طب ليه بتخلى الطيران الاسرائيلى يحلق فوق بلدك مش دى دوله محتله .طب ليه بتشترى منها برامج تجسس ؟؟؟ نحن دوله ذات سياده نفعل مثل ما نفعل لا تتدخل فى الشئون بتاعتنا ..حرب مش هنحارب تانى ..الى عاوز يحارب يتفضل انتو قريبين منهم .متقعدوش تتكلمو وتنظرو على الناس وانتم لا تستطيعون فعل شئ
اوجزت فانجزت، دول قامت على الايديولوجيات وخطب تخدم اسرائيل اساسا، من غير حنجرة مالهومش هوية ومالهومش وجود، من غير ايديولوجيات اسرائيل مالهاش وجود لذلك هذه الدول هما أهم حليف لاسرائيل مش مجرد طيارة تعبر او صفقة توقع..

وايه70الف فى وسط 100مليون كما بحكم انك عايش بره اكيد فاهم كويس ان اى عربي بيعترض على إسرائيل بره بيتعمل معاه السليمه مهما كانت جنسيتك والا هتكون معادى للسامية اما بالنسبة للتعامل انت عايش فى دولة اجنبية على ما اعتقد هل لو انت فى شغل وجالك عميل هتقلو اطلع بره لكن فى شغلك الشخصي انت حر
معظم اللي بيدرس بره ابناء وزراء وأغنياء ومسئولين في البلد وهما اللي هيتولو المسئوليه في المستقبل القريب

وعموما الشعب أبو 100 مليون لا حيله لة في أي قرار سياسي أو اقتصادي يخصه
هنستورد من اسرائيل.. تحيا مصر ، هنبيع جزرتين.. تحيامصر.

بعيدا عن التوجه السياسي للدولة او الاقتصادي مش انقدر نغيره ولا نعرف أهدافه او غرضه اللي اكيد بإذن الله يكون لمصلحة مصر

لكن لعن الله إسرائيل والصهاينة ليوم الدين ويبقوا العدو الأول والاوحد للمصريين مهما كانت سياسة الحكومات اللي على فكرة مش بشكك في ولائها لمصر لكن كشعب لازم نقولها ديما لنفسنا إسرائيل ستبقى العدو وبستغرب المصريين اللي هنا بيدافعوا عن إسرائيل وانها دول قائمة انا اسف انتوا مجانين ولا ايه

احنا بنكره الانجليز لحد دلوقت نقوم نقول إسرائيل ههههه ده في بعضنا بيكره أعداء مصر اللي مرسومين على معابد المصريين القدماء بعيدا عن ام جمال عبد الناصر اللي انا بكره اصلا لكن المصري طول عمره عارف عدوه مهما حصل شوية تقارب او حدث اتفاق لكن يبقى عدوي فالمصريين يفوقوا كده لان انت مش وزير ولا في سلطة الحكم وكل بيت في مصر فيها شهداء والدم مش بيتنسي

واسف لحدة الكلام
فى ناس بتبقا عاوزة تحسسك ان ده عادى علشان بعض العداوات السياسية بين دولهم لكن بكل بساطة لو حسبها ان سبب كرهنا لهم قتل اطفال الفلسطينين الى لسه مستمر لحد دلوقت لو بصو لولادهم وحطوهم مكانهم يرضوها عليهم يرضو امهم تنطرد من بيتها العرب من كتر عجزهم فى التعامل بعضهم بيدفن راسه فى الرمل ويتعامل بمبدأ واحد قالولو فى واحدة تم اغتصبها قالهم ايه الى وداها هناك لازم نقول على الغلط غلط والصح صح

معظم اللي بيدرس بره ابناء وزراء وأغنياء ومسئولين في البلد وهما اللي هيتولو المسئوليه في المستقبل القريب

وعموما الشعب أبو 100 مليون لا حيله لة في أي قرار سياسي أو اقتصادي يخصه
هنستورد من اسرائيل.. تحيا مصر ، هنبيع جزرتين.. تحيامصر.
انت من الشعب ليه بتستبعد نفسك من المعادلة هتعمل ايه عرفنى 🤔 محسسنى انك اجنبي

انت من الشعب ليه بتستبعد نفسك من المعادلة هتعمل ايه عرفنى 🤔 محسسنى انك اجنبي
أنا مصري ناقد انتقدت الاخوان في حكمهم وانتقدت مبارك في حكمه وبنتقد السيسي في حكمه غير بتوع الطبله والزماره

ردك غير موفق نهائى

حاولت اربط كلامك ببعضه ومقدرتش

منتدى غاز ضدد بترول السعودية ؟ ازاى طيب

وسعت منك دى يابو قطبى بلاش تربط كل شىء بمؤامرة تكلم بعقل لا عاطفة
ياعم بعيد عنك تهيؤات و هلاوس منهم ضد كل البلدان

تتكلم مع إللي من نفس العينة دي يقولك حاجتين

اما هو اللي بيأمر 😂

او

بقية الناس خونة ووحشين

او

هم في مكان.... وبقية الناس في مكان تاني

و النتيجة ؟

0

الحمدلله علي نعمة الأدب والتربية والقناعة

مش عيب ان دولتك تعمل سياسة عكس الى انت عاوزها لكن العيب انك تكون مقتنع الحمد الله ان المغرب لسه فيها شرفاء وابلع انت بقا

لا تعلم كيف اسعدنى ذلك الفديو

من معنا فى المنتدى اين وجهك

أنا مصري ناقد انتقدت الاخوان في حكمهم وانتقدت مبارك في حكمه وبنتقد السيسي في حكمه غير بتوع الطبله والزماره
بص فرق بين انك تنتقد السيسي وسياسته او حكومة مصر وبين انك تساهم فى هدم قيم شعب لما تقول المصريين كلهم بيتعاونو مع إسرائيل عارف الشعب هيقاومك مره والتانية الثالثه هيقلك اه بتعاون وملكش دعوه الرابعة اه بتعاون وملكش دعوه والاسرائيلين دول حبايبنا الخامسة هتحالف انا واسرائيل ونيجى نحاربك وعلى قلبهم زى العسل متغلطوش نفس الغلطة متدفعوش الناس فى الزاوية علشان لما بتدفع حد للزاوية هيقاوم ويهاجم هاجم بس سيب مخرج وافتكر بشكل او بالتانى هيجى وقت والموضوع هيطولك علشان انت فى الأول والآخر مصري برضو انا طول الوقت بشتم فى السيسي واقلك على الادهى انا بشتم السيسي قدام قرايب ليه اعرفهم معرفة شخصية جيرانا وبيتفقو معايا اوقات واوقات لا لكن انا بشتم فى سياسته مش شخصه❤

بص فرق بين انك تنتقد السيسي وسياسته او حكومة مصر وبين انك تساهم فى هدم قيم شعب لما تقول المصريين كلهم بيتعاونو مع إسرائيل عارف الشعب هيقاومك مره والتانية الثالثه هيقلك اه بتعاون وملكش دعوه الرابعة اه بتعاون وملكش دعوه والاسرائيلين دول حبايبنا الخامسة هتحالف انا واسرائيل ونيجى نحاربك وعلى قلبهم زى العسل متغلطوش نفس الغلطة متدفعوش الناس فى الزاوية علشان لما بتدفع حد للزاوية هيقاوم ويهاجم هاجم بس سيب مخرج وافتكر بشكل او بالتانى هيجى وقت والموضوع هيطولك علشان انت فى الأول والآخر مصري برضو انا طول الوقت بشتم فى السيسي واقلك على الادهى انا بشتم السيسي قدام قرايب ليه اعرفهم معرفة شخصية جيرانا وبيتفقو معايا اوقات واوقات لا لكن انا بشتم فى سياسته مش شخصه❤
في فرق بين الصمت والتلون والنفاق في موضوع ضد قناعاتي حتي لو مش هنتقد أصمت أحسن من الترقيع اللي بيحصل حاليا للقرار ده

شوف ايام مرسي وخطابه العبيط بتاع عزيزي بريز شوف النقد والسب والخيانه لمرسي

وشوف حاليا اتفاقيات فيها مليارات لاسرائيل واللي كان بينتقد مرسي زمان بيرقع ويطبل للقرار دلوقتي ده إسمه إيه؟

انا حتي لو كنت من أنصار السيسي عمري ما هطبل في كل قرار بياخده والا مش هحترم عقلي ابدا

مصر أصبحت لاعب الطاقه الرئيسى فى حوض المتوسط
كدة عندنا السعودية والامارات وسياسة البترول ومصر وسياسة الغاز

في فرق بين الصمت والتلون والنفاق في موضوع ضد قناعاتي حتي لو مش هنتقد أصمت أحسن من الترقيع اللي بيحصل حاليا للقرار ده

شوف ايام مرسي وخطابه العبيط بتاع عزيزي بريز شوف النقد والسب والخيانه لمرسي

وشوف حاليا اتفاقيات فيها مليارات لاسرائيل واللي كان بينتقد مرسي زمان بيرقع ويطبل للقرار دلوقتي ده إسمه إيه؟

انا حتي لو كنت من أنصار السيسي عمري ما هطبل في كل قرار بياخده والا مش هحترم عقلي ابدا
صدقنى مفيش مصري بجد يرضي عن الى بيحصل دلوقت لكن فى ناس من كتر ما الموضوع بيستخدم لاستفزازهم من بعض المهاجمين بقت تتعامل ببجاحة وعلى فكرة ده أسهل وعلى المدى البعيد مش هيخلى حد يفتح بقه معانا لكن هنقف قدام ربنا بدم ناس تانيه نقف مع من يقتل أطفال انا عن نفسي مقفش قدام ربنا بدم علشان شوية كلاب يتقال على الغلط غلط والصح صح فى عين التخين وفى ناس بتبص لها من زاوية تانية بيحسبوها ان مصر يما خسرت فلوس علشان الحروب الى ملناش يد فيها ايه يعنى لما نرجع جزء منها دى حريتهم فى التفكير لكن الصح صح والغلط غلط وكله هيقف ادام ربنا الى اكبر من كل الهبل بتاعهم ده

صدقنى مفيش مصري بجد يرضي عن الى بيحصل دلوقت لكن فى ناس من كتر ما الموضوع بيستخدم لاستفزازهم من بعض المهاجمين بقت تتعامل ببجاحة وعلى فكرة ده أسهل وعلى المدى البعيد مش هيخلى حد يفتح بقه معانا لكن هنقف قدام ربنا بدم ناس تانيه نقف مع من يقتل أطفال انا عن نفسي مقفش قدام ربنا بدم علشان شوية كلاب يتقال على الغلط غلط والصح صح فى عين التخين وفى ناس بتبص لها من زاوية تانية بيحسبوها ان مصر يما خسرت فلوس علشان الحروب الى ملناش يد فيها ايه يعنى لما نرجع جزء منها دى حريتهم فى التفكير لكن الصح صح والغلط غلط وكله هيقف ادام ربنا الى اكبر من كل الهبل بتاعهم ده
في ناس مبتحطش الدين والأخلاقيات في الإعتبار وده غلط جدااا مش كل حاجه مصلحه بس والمشكله كمان انه مفيش مصلحه لينا معاهم

عودة
أعلى