السيسي: لن يخرج أحد فائزاً في صراع متهور حول المياه

نمط الرقابة(مفعل): سوف تخضع اي مشاركات جديدة للموافقة اليدوية من قبل طاقم الإدارة
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
لا أبدأ أنت. أنا حلفت فوق لو عملتها هعملها لكن أنت مش تقدر تعرف ليه علشان والله ليمرجحوك 😂😂😂😂
المرجوه دية عندوكو انما احنا الكُل ينتقد ومش بيحصلو حاقه الا ان كان قصده زعزعة الأمن الكومي

لا أبدأ أنت. أنا حلفت فوق لو عملتها هعملها لكن أنت مش تقدر تعرف ليه علشان والله ليمرجحوك 😂😂😂😂
او ممكن اني راضي عن اداؤه - اي الملك حفظه الله بعينه التي لا تنام -, فكرت في الاحتمال هذا؟

يالله لا تغير الموضوع و ورينا عينه من سبك لفخامة الرئيس السيسي, و الذي كما تؤكد انه لم يسلم من لسانك في كل وقت و مكان.

لا تخليني اقول عليك خيخه.

او ممكن اني راضي عن اداؤه - اي الملك حفظه الله بعينه التي لا تنام -, فكرت في الاحتمال هذا؟

يالله لا تغير الموضوع و ورينا عينه من سبك لفخامة الرئيس السيسي, و الذي كما تؤكد انه لم يسلم من لسانك في كل وقت و مكان.

لا تخليني اقول عليك خيخه.
جبت ورا ليه؟ يعني الملك مش بيغلط مثلا؟

و من هو السيسي حتى يعصم من النقد ؟ تراه بشر مثلنا ( عارف ان مصر تاريخيا كانت تعبد حكامها حرفيا, بس عيب يا ابني, احنا اولاد اليوم )

و آسف ان احطم احلامك, بس مصر حاليا لاعب ثانوي جدا في الاقليم, و تحتاج لمعونه لحماية مصالحها القريبه. ربما بعد كم الفيه تكون مؤهله للعب دور امبراطوري ( رغم انها لم تنجح فيها في 7 آلاف سنه, وهو امر محير للامانه ).

المصريين لم يعبدوا يوما حاكما و لم يالهوة ولو كنت صادق ائتنى بدليل اركيلوجى واحد ولن تجد.
و اطمنك الاوربيين الان يسلحون السيسى حتى اسانة ليلعب الدور الذى عجزت عنة باقى الدول
المهام الكبيرة يلزم لها دول كبيرة .
ورؤية السيسى هى التى انتصرت فى جميع ملفات المنطقة و فشل المتاهوشون
اجلس فى مدرجات الدرجة التالتة و شاهد فى الم و صمت

المشكلة بعض الأعضاء من السعودية المعروفين تطاول وتسافل على مصر , كالعادة مش تاركين حد من شرهم

الأمر ادى الى حرب أهلية في الموضوع وتدخل الصالح والطالح , صار فيها بلح ومناشير

لو الإدارة شايفة شغلها مع السفلة المتطاولين لما وصلت الأمور لهادا الحد

و من هو السيسي حتى يعصم من النقد ؟ تراه بشر مثلنا ( عارف ان مصر تاريخيا كانت تعبد حكامها حرفيا, بس عيب يا ابني, احنا اولاد اليوم )

و آسف ان احطم احلامك, بس مصر حاليا لاعب ثانوي جدا في الاقليم, و تحتاج لمعونه لحماية مصالحها القريبه. ربما بعد كم الفيه تكون مؤهله للعب دور امبراطوري ( رغم انها لم تنجح فيها في 7 آلاف سنه, وهو امر محير للامانه ).
وأنت لاعب أساسي؟ ده أنت جايب أمريكا وإنجلترا وفرنسا واليونان ودول آخري 😂😂😂😂 عندكم يقومون بحمايتكم ده لو عندنا في مصر كنتم عملتم حفلة علينا. يابني احم نفسك الأول وبعدين اتكلم. مصر طوال تاريخها ظلت أقوي دولة في العالم لمدة تزيد عن ألف سنة وكونت أعظم حضارة في التاريخ وحمت الإسلام من التتار والصليبيين. وبعد ده كله مش عملت حاجة. أنت مين يابني؟

جبت ورا ليه؟ يعني الملك مش بيغلط مثلا؟
لا طبعا بيغلط, عندك التعامل الحكومي مع التستر التجاري و قضايا العمالة, سياسة فاشلة جدا حتى اللحظه. و عندك مثلا ارقام البطالة, مقلقه جدا و لا تليق باقتصاد مثل المملكه.

بس بالمجمل لاول مره في حياتي البالغة اشعر ان الدفه بالاتجاه الصحيح, و مستبشر بالمستقبل.

يا الله يا خيخه, هات عينات من ابداعك في قلة الادب مع فخامة الرئيس السيسي. و لا تخاف من شاويش اللجنه الواقف خلفك 🤭

لا طبعا بيغلط, عندك التعامل الحكومي مع التستر التجاري و قضايا العمالة, سياسة فاشلة جدا حتى اللحظه. و عندك مثلا ارقام البطالة, مقلقه جدا و لا تليق باقتصاد مثل المملكه.

بس بالمجمل لاول مره في حياتي البالغة اشعر ان الدفه بالاتجاه الصحيح, و مستبشر بالمستقبل.

يا الله يا خيخه, هات عينات من ابداعك في قلة الادب مع فخامة الرئيس السيسي. و لا تخاف من شاويش اللجنه الواقف خلفك 🤭
كفاية هجايص يا أستاذ هجايص 😂😂😂😂😂

المصريين لم يعبدوا يوما حاكما و لم يالهوة ولو كنت صادق ائتنى بدليل اركيلوجى واحد ولن تجد.
و اطمنك الاوربيين الان يسلحون السيسى حتى اسانة ليلعب الدور الذى عجزت عنة باقى الدول
المهام الكبيرة يلزم لها دول كبيرة .
ورؤية السيسى هى التى انتصرت فى جميع ملفات المنطقة و فشل المتاهوشون
اجلس فى مدرجات الدرجة التالتة و شاهد فى الم و صمت
عجيب, و تقولها بثقه كمان 🤭

روح الله يسهل دربك, و يرزقك الهداية.

وأنت لاعب أساسي؟ ده أنت جايب أمريكا وإنجلترا وفرنسا واليونان ودول آخري 😂😂😂😂 عندكم يقومون بحمايتكم ده لو عندنا في مصر كنتم عملتم حفلة علينا. يابني احم نفسك الأول وبعدين اتكلم. مصر طوال تاريخها ظلت أقوي دولة في العالم لمدة تزيد عن ألف سنة وكونت أعظم حضارة في التاريخ وحمت الإسلام من التتار والصليبيين. وبعد ده كله مش عملت حاجة. أنت مين يابني؟
صحيح, كل الامم المتحده في المملكه لتحمينا, لاننا دولة غير مهمه 🤭

بابا, اقرأ الكلام الذي تكتبه اولا قبل ان تشاركنا اياه. لاحسن نقول عليك خيخه و عبيط كمان.

لن يحدث ازمات .
لن ينقص من مياه مصر شئ .
الازمة كلها مفتعله من قوى اقليمية ودولية للوصول لمكاسب محدده .

القضية التي نؤكد عليها هي طريقة التعاطي مع القضية .

عندما يأتي رأس دولة إقليمية بحجم مصر ويتكلم مره و اثنين وخمس حتي وصل لافتتاح السويس وقام بالتهديد غير المباشر ،،، هنا يتوقف الكلام ،،، فأي خطابات أخري تجعل من رأس الدولة بصوره مهزوزه وكلامه لا يؤخذ بعين الاعتبار ،، الاقلال من الحديث علنا في هذا الأمر هو الأفضل .

والا سأفهم كلامه انه موجه للداخل وهذا مؤشر غير جيد .

يجب علي السيسي ان لا يتحدث مره اخرى عن هذا الملف الا ف موضع المشاورات بين البلدين .

معلش اخي ممكن تعرفني الرئيس السيسي قال ايه ومنفذهوش ؟

صحيح, كل الامم المتحده في المملكه لتحمينا, لاننا دولة غير مهمه 🤭

بابا, اقرأ الكلام الذي تكتبه اولا قبل ان تشاركنا اياه. لاحسن نقول عليك خيخه و عبيط كمان.
علشان مصادر الطاقة اللي عندك. بمعني لو مش كان عندك مصادر الطاقة كنت بقيت زي أي دولة إفريقية من جنوب إفريقيا. وبعدين لو قادر تحمي نفسك جبتهم ليه يحموك؟ وجبتهم ليه في حرب الخليج وتقول أنك حررت الكويت كمان ههههه بتضحك علي مين؟ وبعدين احفظ أدبك لأني مش بغلط في حد ومش بحب حد يغلط في. احترم نفسك لو عاوز تتناقش. وده دليل علي انفعالك وأنك عارف أن كلامي صح

متى جبت امريكا !!

ترى بريطانيا واليونان جايين باتفاقيه بسبب عدم اكتمال الصفقات وتنتهي مهمتهم
واليونان يوجد فيها طائرات سعودية

هم كذا الحلفاء

متى جبت امريكا !!

هم كذا الحلفاء
بص ياأخي الكريم أنا مش بحب أهاجم أي دولة عربية وخاصة السعودية بس كنت برد علي الاخ وأنا اعتذر لو ده جرح مشاعرك أو أي سعودي آخر لكن الأخ كل شوية يهاجم مصر خاصة في موضوع السد. 🙏🙏🙏

متى جبت امريكا !!

هم كذا الحلفاء
لا عزيزي, الكوكب كله هنا و يشغلون قواتنا المسلحه من الاف الى الياء. عادي لازم نعترف. و السبب اننا دولة عديمة الاهمية بس الاجانب غاوين شقا. 🤭

لا تناقش الخيخات اخي, خذهم على قد عقولهم.

بص ياأخي الكريم أنا مش بحب أهاجم أي دولة عربية وخاصة السعودية بس كنت برد علي الاخ وأنا اعتذر لو ده جرح مشاعرك أو أي سعودي آخر لكن الأخ كل شوية يهاجم مصر خاصة في موضوع السد. 🙏🙏🙏

كلامه من بداية اشكالية السد من مدة طويلة فيه شي من الصحة
ونشوف التراجع المصري
حتى حسب ماينشر ان النظام المصري طلب عدم الخوض والتهديدات عبر الاعلام والهري من البعض

هل تراجع ابي احمد .. لا
هل توقف السد .. لا

لكن بالمقابل مصر تشاهد عناد
وتسمع اخبار مراحل ملأ

كلامه من بداية اشكالية السد من مدة طويلة فيه شي من الصحة
اعترض سيادة القاضي!

كلامي كله طلع صح, مش بس "فيه شيء من الصحه " 🤣

و ليس كلامي بالمناسبة, هو ما يقوله اهل الاختصاص و المطلعين على الملف. بس نقلته هنا لتشجيع النقاش بكل براءة 😏

و الحمد لله النقاش من الاخوة المصريين كان 👇
giphy (24).gif

هههههههههههه وهل تقارن الحوثيين المدعومين دولياً من ايران وغيرها بدواعش سيناء ؟؟ لا تضحك الناس عليك، واسباب تأخر الحرب باليمن معروفه الحمدلله ولا احتاج تكرارها.
مدعومين من إيران؟؟؟؟
ومن هى إيران
الدواعش مدعومين من قطر وتركيا وانجلترا وفى الأخير الصهاينة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى