مصر تسلمت 24 مقاتلة سوخو35 حتى الآن

من ٢٠١٥ حتي ٢٠٢١
٥٠ مقاتله ميج 29m2
46 هيل كاموف52
٢٤مقاتله سو٣٥
٢٤ رافال
4ميكو &٢ميسترال &٣جويند&١فريم إيطاليا

Screenshot_2021-06-02-11-41-28-04_edfc3d217e32d4e3b431fd49e5af3531.jpg
ده الجزء الخاص بمصر وفيه نقطه محدده أن صفقات روسيا من المقاتلات والهيل تنقل بالسفن وده إن دل علي شئ فإن ما كنا نقوله واتنبح صوتنا من المشككين بالصفقه وطرق نقلها

1 فريم فرنسية و 2 فريم ايطالية
و 4 غواصات المانية
كلا من لا يسهو وبعدين ده تقرير تسليم اخي يعني فيه اشياء تم استلامها هذه السنه لسه متحطش فيهم

التعديل الأخير:
اين مصدر تعاقد على باستيون
من ArmsTrade / Sirpi
انا جبت ليك مصدر وهو موجود النظام بمصر انت مش عايز تصدق ده ما يشغلنيش وانا لسه بسخن معاك بس انتظر التقرير القادم هيحمل ليك مفاجاه كويسه خاص بالتسليح والصواريخ وبعض الانظمه الأخري

انا جبت ليك مصدر وهو موجود النظام بمصر انت مش عايز تصدق ده ما يشغلنيش وانا لسه بسخن معاك بس انتظر التقرير القادم هيحمل ليك مفاجاه كويسه خاص بالتسليح والصواريخ وبعض الانظمه الأخري
والله اخى انت تعبت نفسك بس تشكر لانك زوتنا بمعلومات جديده ده شخص للاسف لا يفكر انا رديت عليه مره وحده واكتشفت ان هوه بيكتب وخلاص من غير ما يقرء عاوز معلومه على مزاجه

والله اخى انت تعبت نفسك بس تشكر لانك زوتنا بمعلومات جديده ده شخص للاسف لا يفكر انا رديت عليه مره وحده واكتشفت ان هوه بيكتب وخلاص من غير ما يقرء عاوز معلومه على مزاجه
لا عادي أنا أول مره اشوفه ولقيته بيهبد في اشياء كثيره بخصوص الكاموف فحبيت اوضح له المعلومه فقط وعايز مصدر علي الباستيون وجبتله هو لو عايز يعرف دولته تعاقدت علي ايه انا معايا صور فضايح صراحه🤭هو يخليني 🤐افضل

لا خل
لا عادي أنا أول مره اشوفه ولقيته بيهبد في اشياء كثيره بخصوص الكاموف فحبيت اوضح له المعلومه فقط وعايز مصدر علي الباستيون وجبتله هو لو عايز يعرف دولته تعاقدت علي ايه انا معايا صور فضايح صراحه
اص براحه عليه بس لو زود فى الموضوع اديلو :ROFLMAO:

:يتفرج بشغف:

الولايات المتحده متعدده من فرض عقوبات علي مصر والهند والأسباب معروفه بل وان القانون معمول للتطبيق علي دول معينه سواء المنع السلاح اونقله دول الموز هعروفه ودول الانبطاح معروفه أيضا
قراءه ممتعه
حتي لو عملوا نظام دفاع جوي موحد كما يقترحون اعتقد ان مصر لن تقبل بارتهان أمن سمائها للامريكان و بالتبعية لإسرائيل ، مصر تبني نظامها الخاص وفق رؤيتها الذاتية لحماية سمائها من العدو و الصديق و الصديق المنافق الذي يضمر الشر و العداء

حتي لو عملوا نظام دفاع جوي موحد كما يقترحون اعتقد ان مصر لن تقبل بارتهان أمن سمائها للامريكان و بالتبعية لإسرائيل ، مصر تبني نظامها الخاص وفق رؤيتها الذاتية لحماية سمائها من العدو و الصديق و الصديق المنافق الذي يضمر الشر و العداء
النيرون انا بجد مش فاهم ليه الناس كلها بتهتم بالرفال والله انا مش عاوز مصنع للرفال فى مصر اكثر منا عاوز الدرون ده طائره وحده ممكن تتحكم بى 4طائرات شبحيه انت متخيل انك تضرب والطيران بتاعك بعيد انت هتبقا قوه محدش هيعرف يقف ادامك والى الان محدش بيجيب سيرة الدورون او القياده المصريه متكلمتش عليه ممكن سبب
رد رائع صديقى بس عاوز وجهة نظرك فى الكلام ده

عودة
أعلى