معرض مصر العسكرى الثانى EDEX-2021

كما آمل بشدة أن تبدأ مصر تصنيع الصواريخ لتحل محل الصواريخ القديمة في الخدمة. قد يكون في شراكة مع أوكرانيا أو روسيا لإنتاج صواريخ.
لو تم الامر سيكون مع بيلاروسيا و الصين

يمكن لمصر إنتاج بصريات حرارية للصواريخ ، لكنني لست متأكدًا من أن مصر يمكنها إنتاج إرشادات للصواريخ.
مصر تستطيع تصنيع اى شئ عندما يتم نقل التقنية .. فى نوعين من قازفات الصواريخ قد تتعاقد مصر عليهم احدهم مداه 90 كيلو والاخر يقترب من 200

ممكن تشاركنا الفيديو ؟
من 1:36 إلى 1:39

مصر تستطيع تصنيع اى شئ عندما يتم نقل التقنية .. فى نوعين من قازفات الصواريخ قد تتعاقد مصر عليهم احدهم مداه 90 كيلو والاخر يقترب من 200
ليس هذا ما أعنيه ، أعني أن مصر لديها حاليًا مصانع يمكنها إنتاج بصريات حرارية لصواريخ مضادة للدبابات قصيرة المدى.

هل هيكون متاح للجمهور العادى الحضور؟
نعم اخي ولكن بشروط وان شاء الله أنا رايح الموظفين ممكن يزروه عادي بس يارب ما اكون محظور بالمنتدي🤣🤣مش زي المره الي فاتت

النيرون انا بجد مش فاهم ليه الناس كلها بتهتم بالرفال والله انا مش عاوز مصنع للرفال فى مصر اكثر منا عاوز الدرون ده طائره وحده ممكن تتحكم بى 4طائرات شبحيه انت متخيل انك تضرب والطيران بتاعك بعيد انت هتبقا قوه محدش هيعرف يقف ادامك والى الان محدش بيجيب سيرة الدورون او القياده المصريه متكلمتش عليه ممكن سبب

النيرون انا بجد مش فاهم ليه الناس كلها بتهتم بالرفال والله انا مش عاوز مصنع للرفال فى مصر اكثر منا عاوز الدرون ده طائره وحده ممكن تتحكم بى 4طائرات شبحيه انت متخيل انك تضرب والطيران بتاعك بعيد انت هتبقا قوه محدش هيعرف يقف ادامك والى الان محدش بيجيب سيرة الدورون او القياده المصريه متكلمتش عليه ممكن سبب
ممكن بسبب ان صعب جدااا فرنسا تدينا درون زى دة

ممكن بسبب ان صعب جدااا فرنسا تدينا درون زى دة
معتقدش لان الامارات كانت طلبتها وفرنسا وفقت بس الامارات كانت عوزه حق تصنيع الورون والربط بينها والمقاتله فا فرنسا رفضت والصفقه وقفة احنا الى مديناش اهتمام بيها الى الان واكيد فيه سبب

عودة
أعلى