النواب المصري يحذر الكونجرس: تعاونكم مع الإخوان يضر بأمن أمريكا

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
لا تتعب نفسك من الناس اللي وعيها تم السيطره عليه
اصل انا متجننش الا من واحد عايش بره مصر يحمل جنسيه اخري ييجي يحكم ع موقف بكميه ثقه مش عند نيوتن نفسه :rolleyes::rolleyes:
الناس اللي نزلت للشارع كانوا شاربين حشيش او السيسي حط ف حساب كل واحد مليون جنيه مثلا !
الناس اللي خرجت اساسا اغلبهم كانوا عاوزين حكم مدني مش رئيس عسكري لكن ملقيتش غيره قدامها وخرجت علشان خلاص جابوا اخرهم من الاخوان
يفجرولك ابراج الكهرباء ويقفلوا الشوارع بالسلاح ويقطعوا الطرق ي راجل ف المركز عندنا يوم المظاهرات ضربوا الناس اللي ضدهم بالمولوتوف من فوق الاسطح وناس اتصابت وحرقوا كنيسه
ده عندنا بس
الاخوان تاني اقذر شيء بالنسبه لي بعد الصهاينه :sleep:

فقط هل مصر ايام الربيع العربي مثل الان ولك ان تعرف ذالك

اضافه

اعتقد بنشوف علاقات قوية بين السعودية ومصر خلال الفترة هذي
عكس الفتور الملاحظ السابق وعادة البلدين مايطلع شي علني

فقط هل مصر ايام الربيع العربي مثل الان ولك ان تعرف ذالك

أنت تتحدث عن أمريكا. كيف سيجعل وضع مصر اليوم أكثر قوة في تعاملها مع أمريكا ؟

ده على أساس ان رابعة كان ميدان اعتصام سلمى ؟ الكل شاف الاخوان و هما بيضربو نار على الشرطة من الممر الامن الى اتفتح للناس وقتها
و شوفناهم بردو فكرداسة و الى عملوه فاهلها و الشرطة...و الاف مين الى ماتوا يعم جايبها منين الممعلومة ده
انا معاك ان الشرطة ظلمت ناس كتير بس لو انت مهتم هتعرف ان وقتها كان تحمل الظلم واجب لدرء مفسدة اكبر
المغالاه في الظلم يا يوسف هي الشئ القبيح
في وقت الفتنه واحداث رابعه كتير من شباب الاخوان غرر بيه من قبل قياداته الوسخه انهم اصحاب حق وقضيه شباب صغير مندفع ومتحمس
المشكله اللي بعد رابعه لحد اليوم ناس كتير بتتاخد بدون وجه حق لمجرد ان مخبر او امين كتب فيه تقرير او معجبش شكل الظابط
معايا صديقي ملتحي علي بسيط وملوش في السياسه اتشد وهو في الشارع وخد3 شهور وطلع
في حين ان منظومه الامن الجنائي ضايعه انا شخصيا اتسرق مني مبلغ كبير وحررت محضر ومحدش عمل حاجه وصديق ليا اتسرقت عربيته وقالوله اتفاوض مع اللي سرقها وخلص نفسك

اصل انا متجننش الا من واحد عايش بره مصر يحمل جنسيه اخري ييجي يحكم ع موقف بكميه ثقه مش عند نيوتن نفسه :rolleyes::rolleyes:
الناس اللي نزلت للشارع كانوا شاربين حشيش او السيسي حط ف حساب كل واحد مليون جنيه مثلا !
الناس اللي خرجت اساسا اغلبهم كانوا عاوزين حكم مدني مش رئيس عسكري لكن ملقيتش غيره قدامها وخرجت علشان خلاص جابوا اخرهم من الاخوان
يفجرولك ابراج الكهرباء ويقفلوا الشوارع بالسلاح ويقطعوا الطرق ي راجل ف المركز عندنا يوم المظاهرات ضربوا الناس اللي ضدهم بالمولوتوف من فوق الاسطح وناس اتصابت وحرقوا كنيسه
ده عندنا بس
الاخوان تاني اقذر شيء بالنسبه لي بعد الصهاينه :sleep:
والله دول اقذر من الصهاينه لان الصهاينه عدو تاريخى وواضح لينا وشايفينه لكن دول شويه مزروعين وسطنا وممكن مناخدش بالنا منهم ويفضلوا يدسوا السم فى العسل ويعملوا قلبهم على الله والوطن زى الاخ بتاع الطغيان والاستبداد اللى حاشر نفسه فى كل مواضيع مصر والسعوديه وميقدرش يكلم على بلده من الاخر اعداء مصر واضحين خلاص الصهاينه وتركيا وايران والاخوان الانجاس

أنت تتحدث عن أمريكا. كيف سيجعل وضع مصر اليوم أكثر قوة في تعاملها مع أمريكا ؟
بس دي مصر كلام وزير الدفاع الامريكا قال ان منقدرش نفرض حاجه علي مصر تشاك هيجل ولمصر اوراق مضاده

المغالاه في الظلم يا يوسف هي الشئ القبيح
في وقت الفتنه واحداث رابعه كتير من شباب الاخوان غرر بيه من قبل قياداته الوسخه انهم اصحاب حق وقضيه شباب صغير مندفع ومتحمس
المشكله اللي بعد رابعه لحد اليوم ناس كتير بتتاخد بدون وجه حق لمجرد ان مخبر او امين كتب فيه تقرير او معجبش شكل الظابط
معايا صديقي ملتحي علي بسيط وملوش في السياسه اتشد وهو في الشارع وخد3 شهور وطلع
في حين ان منظومه الامن الجنائي ضايعه انا شخصيا اتسرق مني مبلغ كبير وحررت محضر ومحدش عمل حاجه وصديق ليا اتسرقت عربيته وقالوله اتفاوض مع اللي سرقها وخلص نفسك
ناس مين بلاش تنظر علينا وتقول كلام لا صله لها بالواقع
انا من بلد اكتر من نصفها اخوان ورغم كده محدش بيتاخد الا إلى بيعمل حاجه
والنبي بلاش تشغلنا ودندن على وتر المظلومين ده معدش بيتكلم خصوصا مع واحد مش عايش في البلد والله اعلم هو منين

اه يعني مثلا الحق حسب كلامك اللي هم (الاخوان )
سينتصروا ازاي ف الفتره دي حسب كلامك الا بدعم بايدن اللي بتقول عليه يذهب للجحيم ;)
ان حصل وتغير موقفهم للأحسن فهذا بفضل الله وحده.. أما للاشياء الأخرى ليست الا اسباب

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى