صواريخ براهموس لمصر

EL-3kaad @العقاد
لسه منتظر ردك على السؤال
.
كنت محظور 🤕
الخبر بيقول ان في ايماء بالموافقه علي الصواريخ وان تمت الموافقه فعليا علي بود التهديف
انا مش عارف فين الخبر ان مصر استلمت 50 صاروخ من اصل 300 سكالب

كنت محظور 🤕
الخبر بيقول ان في ايماء بالموافقه علي الصواريخ وان تمت الموافقه فعليا علي بود التهديف
الخبر بيقول ان فرنسا خدت الموافقة الامريكية بتصدير الصاروخ لمصر.

بعيدًا عن الاعداد.

كنت محظور 🤕
لا دي صفقه تانيه مع الإعداد الاضافيه الرفال والصفقه مرهونه به 300 صاروخ أما 50 بالصفقه الاولي تمت

انت عارف الصفقه المكمله الاولي كام صاروخ اسكالب 300 وهذا سبب الاعتراض
اكتر من 300 الموقع الاخباري ناشر الخبر ذكر أن المسؤل المصري الذي تحدثوا إليه قال العدد اكبر من ذلك ، الصفقة الاولي 50 صاروخ منتهية أما العدد الاضافي من شروط إتمام صفقة رافال اضافيه و بالنسبة لنا إتمام الصفقة الثانية مؤشر على انتهاء عوالق السكالب و الميتيور .

لو ت
اكتر من 300 الموقع الاخباري ناشر الخبر ذكر أن المسؤل المصري الذي تحدثوا إليه قال العدد اكبر من ذلك ، الصفقة الاولي 50 صاروخ منتهية أما العدد الاضافي من شروط إتمام صفقة رافال اضافيه و بالنسبة لنا إتمام الصفقة الثانية مؤشر على انتهاء عوالق السكالب و الميتيور .
لو تمت الموافقه على التعاقدالصفقه الاضافيه هيبقي تم حل مشكله الصاروخ الميتور حتي الان مرتبط بالتحديث ومع وجود الميكا المعزز لا اعتقد الاستعجال عليه

أنا من رأي لو حد تكلم علي السكالب مره اخري تجاهلوه ليس مطالب بأن نثبت لهم أنه موجود هم يعرفون ويجادلون بالباطل

الخبر بيقول ان فرنسا خدت الموافقة الامريكية بتصدير الصاروخ لمصر.

بعيدًا عن الاعداد.
الكره الان في ملعب القوات الجويه المصريه لقطع كل الشكوك
اظن سيتم عرضه علي الرافال القوات الجويه بتحب تظهر قواتها
باذن الله التعاقد يتم ان شاء الله لو 1000 سكالب
في ظني توقف زياده 12 رافال الاضافيه بسبب الموضوع ده ننتظر ونري

الكره الان في ملعب القوات الجويه المصريه لقطع كل الشكوك
اظن سيتم عرضه علي الرافال القوات الجويه بتحب تظهر قواتها
باذن الله التعاقد يتم ان شاء الله لو 1000 سكالب
في ظني توقف زياده 12 رافال الاضافيه بسبب الموضوع ده ننتظر ونري
ليس من المنطق عرض كل ما لديك بدون داعي خصوصا ان الصاروخ بيمثل قدرات نوعية لم تكن موجودة من قبل.

اذا لماذا يدعي البعض بعدم وجود الصاروخ و حتى عندما ظهر في قاعدة مصرية قيل انه دمية؟
لانه موضوع محل الشك وليس يقين مؤكد ورأينا الخلاف بين الفرنسيين والامريكان في هذا الموضوع لدرجه ان ماكرون بنفسه ذهب لامريكا للتحدث في هذا الامر

لانه موضوع محل الشك وليس يقين مؤكد ورأينا الخلاف بين الفرنسيين والامريكان في هذا الموضوع لدرجه ان ماكرون بنفسه ذهب لامريكا للتحدث في هذا الامر
كيف محل شك ؟؟؟
كما ان هناك اخبار بوقف الصفقة هناك اخبار بعودتها

كيف محل شك ؟؟؟
كما ان هناك اخبار بوقف الصفقة هناك اخبار بعودتها
ننتظر ونري ان شاء الله خير ويكتمل 12 الاضافي
ويارب الميتور ايضا هو عندي اهم من السكالب

مش عارف الناس عايزة ايه اكتر من انه نازل جمب الطيارة وتم السماح بنشر الصورة...

عالم فاضية واخر روقان...وكأن الميتيور صاروخ نووي مش حياله صاروخ مالي الخليج ومرطرط حوالينا..

اكيد ان شاء الله خير
و بالمصادر تمت الصفقة و لهذا ظهر السكالب في قاعدة مصرية و لم يظهر الميتيور لاننا لم نتعاقد عليه

مش عارف علاش الكلام الكثير و صفحات من غير اى داعى على موضوع السكالب على قولة المصرية حرق بنزين على الفاضي السكالب عرضوا فى القاعدة بحداى الرفال اللى يبى يصدق بهى اللى مايبيش يصدق براحته لن تضيفلنا شى بى تصديقك او لا

مش عارف الناس عايزة ايه اكتر من انه نازل جمب الطيارة وتم السماح بنشر الصورة...

عالم فاضية واخر روقان...وكأن الميتيور صاروخ نووي مش حياله صاروخ مالي الخليج ومرطرط حوالينا..
سماح بنشر الصوره انت طيب والله ده احنا سرقناها من بق الأسد

الكلام الان لم يعد علي 12 المنصوص عليها في العقد القديم المفاوضات علي 30 مقاتلة اضافيه ان شاء الله و يتم توقيع الصفقة هذا العام

عودة
أعلى