صحيفة هارتز الاسرائيلية: إسرائيل طلب الحصول علي F22

أهاااا
طلبتها إسرائيل !؟

انا من ما دخلت ها المنتدي
وانا أتمنى ان تحصل عليها
بلادي مع شوية إشاعات
أتسربت من هنا وهناك
وكل ما كتبت ينط لي خبير
يقول أصلاً خط الإنتاج اتوقف
لحد ما وقفوا أبراج مخي

كيف هالحين إسرائيل تبيها
ولا احد يقولي من المخزون
لأنه كلام غير منطقي
هاذي مقاتلة تحفة مهي فشك
توزعة أمريكا من المخزون​

اولا الاف 22 وقف خط انتاجه تانى حاجه سعر حوالى 300 مليار دولار تكلفة التشغيل ساعة طيران 40 الف دولار تالت حاجه امكانيه اعلى حاجه بسيط عن الاف 22 زياد فى المحرك الردار بتشيل تسليح 2.5 طن بس سياده جويه ضعيف فى القصف الارضى وعلى فكره اى رادر حديث ممكن يكتشف الطائره هى البصمه قليله مش معدومه دى غير انى مادخلش حرب حقيقه ولا مره

اولا الاف 22 وقف خط انتاجه تانى حاجه سعر حوالى 300 مليار دولار تكلفة التشغيل ساعة طيران 40 الف دولار تالت حاجه امكانيه اعلى حاجه بسيط عن الاف 22 زياد فى المحرك الردار بتشيل تسليح 2.5 طن بس سياده جويه ضعيف فى القصف الارضى وعلى فكره اى رادر حديث ممكن يكتشف الطائره هى البصمه قليله مش معدومه دى غير انى مادخلش حرب حقيقه ولا مره
300 مليار دولار :cmonBruh:
انت فطرت ياباشا

نفس الاعضاء الذين كانو يحلفون الإيمان و يوكدون انه لا يمكن لاي دوله خليجية الحصول على ال F35

هم نفسهم من يوكدون ان اسرائيل سوف تحصل الآن على ال F22 ومن مخزون امريكا أيضاً 😂

نفس الاعضاء الذين كانو يحلفون الإيمان و يوكدون انه لا يمكن لاي دوله خليجية الحصول على ال F35

هم نفسهم من يوكدون ان اسرائيل سوف تحصل الآن على ال F22 ومن مخزون امريكا أيضاً 😂

الصدمة كبيرة
خاصة مع سحب الاف 35 من مهرجهم

أتوقع أن هناك بديل أمريكي للإف22 رابتور ربما مقاتلة جيل سادس شبحية بقدرات أكبر

Firas607 @Firas607 يوسي ميليمان يقول انه الخبر غير صحيح

هذا كلام في حال خسر ترمب على ما اظن لان بايدن سيوقف كل شي وتبقى اسرائيل هي صاحبة السبق اما اذا ربح ترمب اسرائيل ستحصل على الرابتور وستمضي صفقات اللايتنغ للمنطقة

هذا كلام في حال خسر ترمب على ما اظن لان بايدن سيوقف كل شي وتبقى اسرائيل هي صاحبة السبق اما اذا ربح ترمب اسرائيل ستحصل على الرابتور وستمضي صفقات اللايتنغ للمنطقة
الخبر من اصله مش صحيح

300 مليار دولار :cmonBruh:
انت فطرت ياباشا
اعتقد يقصد مليون

صحيفة هآرتس نفت الموضوع
أغلق يا مراقب

بالعكس كنت اتمنى لو انه صحيح ، لانه دول الخليج كلها كانت ستحصل على F-35 و ربما مصر معهم
يعني لن تترك المنطقة بلا توازن عسكري حتى و ان زود العدو بأقوى الأسلحة

عودة
أعلى