يمكن بيع دبابة T-14 Armata الروسية إلى دول أجنبية مثل الهند ومصر

هوا الدبابة اسمها مقاتلة كمان :LOL: :LOL:
نعم اي شي يقاتل الدبابه اسم مؤنث وهي تقاتل في الحرب ممكن نسميها مقاتله مشيها لاتدققين شكلك ناويه تنامين بدري

طيب انا فاهم والمشرف صاحبنا اللي يقدر يحظر اي احد فاهم كان خطاء مطبعي للكثرة انشغاله بالمواضيع بس انتي الا الان مواصله في الردود يعني يقطع ملابسه علشان تفهمين كتبت مقاتله سهوا لاعمدا بنت اللواء @بنت اللواء ،🤣🤣🤣🤣

طيب عزيزي صار خير لم اوفق في ردي تجاوزت قليلا اعتذر منك لاتشيل في خاطرك
مسموح اخوى
واسمحلى انا ان لم اوفق فى اختيار طريقة سؤالى او طريقة عرض كلامى

نحن نختلف فى الراى ولكن هنفضل اخوة 🌹

مسموح اخوى
واسمحلى انا ان لم اوفق فى اختيار طريقة سؤالى او طريقة عرض كلامى

نحن نختلف فى الراى ولكن هنفضل اخوة 🌹
طبعا بس احب اضيف انت من الأعضاء المميزين وارائك مميزه انا لما كتبت ردي كنت اتوقع انك فاهم اسلوبي في النقاش مثل مايحصل بعض الأعضاء تفاجأت بردك وخجلت صراحة بس مستقبلا اتمنى نفهم بعض واسلوب نقاشنا لأن ردي كان يرتكز على الميانه بين الأصحاب ورغم ذلك اخطأت وشكرا على تفهمك

كل دبابه لها نقاط ضعف للدروع ونقاط قوه وتعتمد علي الرامي اكثر ما يقلق ان ليس مضادات الدروع بل العبوات الناسفه وده الخطر الحقيقي الارماتا دبابه اها مستقبل ول توافر تمويل صحيح لها

كل دبابه لها نقاط ضعف للدروع ونقاط قوه وتعتمد علي الرامي اكثر ما يقلق ان ليس مضادات الدروع بل العبوات الناسفه وده الخطر الحقيقي الارماتا دبابه اها مستقبل ول توافر تمويل صحيح لها
الله ينور عليك ياباشا جبتها بالمختصر المفيد افضل رأي في الموضوع

طبعا بس احب اضيف انت من الأعضاء المميزين وارائك مميزه انا لما كتبت ردي كنت اتوقع انك فاهم اسلوبي في النقاش مثل مايحصل بعض الأعضاء تفاجأت بردك وخجلت صراحة بس مستقبلا اتمنى نفهم بعض واسلوب نقاشنا لأن ردي كان يرتكز على الميانه بين الأصحاب ورغم ذلك اخطأت وشكرا على تفهمك

ربنا يخليك انت محترم وانا سعيد انى تناقشت معاك
وانا اللى فعلا كتبت السؤال بطريقة مش لطيفة ممكن تتفهم غلط 👍

انت من حقك تقول رايك بكل ثقة حتى لو مخالف لكلام الكل
ولكن كنت اتمنى منك ذكر اسباب اللى جعلتك تعتقد الراى دا حتى نشوف وجهات نظر الجميع

عموما اعتذر منك يا محترم وان شاء الله ميكونش فى مدخل للشيطان بيينا ولا بين اى حد من اخواتنا 🌹

ربنا يخليك انت محترم وانا سعيد انى تناقشت معاك
وانا اللى فعلا كتبت السؤال بطريقة مش لطيفة ممكن تتفهم غلط 👍

انت من حقك تقول رايك بكل ثقة حتى لو مخالف لكلام الكل
ولكن كنت اتمنى منك ذكر اسباب اللى جعلتك تعتقد الراى دا حتى نشوف وجهات نظر الجميع

عموما اعتذر منك يا محترم وان شاء الله ميكونش فى مدخل للشيطان بيينا ولا بين اى حد من اخواتنا 🌹
تتكلم عن اي رأي بالتحديد لأستطيع الرد

و اعمل أخرد منها ليه هو انا ناقص ايد ولا رجل🤐
و لو على الفلوس ده دبابة يا جماعة مش مقاتلة😃
والله البنت ذي خلقه ماتطيق لك رأي الله يعينك على كيد النساء

تتكلم عن اي رأي بالتحديد لأستطيع الرد
ان السلاح الروسى خردة

اينعم روسيا مش نفس جودة امريكا لكنها هى المنافس الوحيد لها

والمشكلة هنا مش فى تاخر الروس لا
المشكلة هنا ف تقدم الامريكان نفسه فظيع يسيروا بسرعه الصاروخ فى تقدمهم

وتحاول روسيا اللحاق بيها بكل امكانياتها لذلك ستفشل وستفشل الى ان تنجح

مش معنى ان صاروخ او طاىرة او دبابة فشلت يبقى نعمم الحكم على كل شىء

روسيا عندها خبرات نتيجة سنين طويلة من منافسة امريكا ولكن مشكلتها الوحيدة انها فى مواجهة الاعلام العالمى اللى دايما يحاول التقليل منها ومحاولة اثبات ان مفيش تقدم ولا علم ولا جودة الا عند امريكا وروسيا والصين شباشب 😂😂😂😂

ان السلاح الروسى خردة

روسيا عندها خبرات نتيجة سنين طويلة من منافسة امريكا ولكن مشكلتها الوحيدة انها فى مواجهة الاعلام العالمى اللى دايما يحاول التقليل منها ومحاولة اثبات ان مفيش تقدم ولا علم ولا جودة الا عند امريكا وروسيا والصين شباشب 😂😂😂😂
خلينا من فشل الصاروخ الروسي اليوم ببحث لك عن مقطع جابه سعودي صامت من يومين وانزله

خلينا من فشل الصاروخ الروسي اليوم ببحث لك عن مقطع جابه سعودي صامت من يومين وانزله

في الحقيقة تعرضت الدبابات الروسية لأختبار رماية حقيقي في سوريا

مشاهدة المرفق 301916

حينما توجهت عربة مفخخة اليهم من بعيد جدآ وكانت اكثر من 4 دبابات

مشاهدة المرفق 301917

تحاول اصابة الهدف وجميعها فشلت في الأصابة !!

مشاهدة المرفق 301919
0xegy @0xegy

هذا شي بسيط هذا غير انني اعلم جيدا ان السعوديه لوكانت تعلم ان السلاح الروسي فيه خير كانت اشترته هذا من غير معانات سلاح البحريه الهنديه من المقاتلات عند الهبوط على الطائره من سقوط قطع الغيار ووووو واخيرا اعطني دفاع جوي حاليا دخل في اختبار حقيقي وتمت تجربيته والله لو اس 400 او 300 جيد هل تظن مصر ستختار انتي 2500 صحيح انه دفاع جوي حركي مع الأرتال اي مصر اختارته كدفاع جوي مخصص للجيش وليس للدفاع عن مصر

جميع الانظمه العسكريه معرضه للمشاكل اثناء الحرب او المناورات وهو ليس فشل ولكن الفشل الحقيقي هو عدم حل المشكله لتلافي الاخطاء سواء باجهزه اختبار او البحث عن سبب المشكله كل ما هو مصنع له اجهزه اختبار

ان السلاح الروسى خردة

هل تعلم من متى اتابع المنتديات العسكريه واقرا عنه جودة الأسلحه هذا المنتدى من 2011 اقرأ فقط بالتفصيل لا احب المشاركه ولكن 2018 قررت الاشتراك لم ارى سلاح روسي عليه القيمه

جميع الانظمه العسكريه معرضه للمشاكل اثناء الحرب او المناورات وهو ليس فشل ولكن الفشل الحقيقي هو عدم حل المشكله لتلافي الاخطاء سواء باجهزه اختبار او البحث عن سبب المشكله كل ما هو مصنع له اجهزه اختبار
كلامك صحيح بس الروسي فضائح

في الحقيقة تعرضت الدبابات الروسية لأختبار رماية حقيقي في سوريا

مشاهدة المرفق 301916

حينما توجهت عربة مفخخة اليهم من بعيد جدآ وكانت اكثر من 4 دبابات

مشاهدة المرفق 301917

تحاول اصابة الهدف وجميعها فشلت في الأصابة !!

مشاهدة المرفق 301919
عفوا هذا هو

عفوا هذا هو
اربع دبابات روسيه فشلت في اصابة عربه واحده مفخخه ليس واحده اربع وهذه النسخه الخاصه بالجيش الروسي

عودة
أعلى