يوم ان ذبح الاستر التنين الروسيAster Slays The Russian Dragon

غير صحيح
ممكن اسضا تتم ازالة الاستر 30 بالاضافة الى صواريخ scalp البحرية
فرنسا وافقت تدى مصر سكالب وميتيور المشكلة فى امريكا لاكن الاستر 30 خارج لواءح ايتار ومفيش مانع لتصديره

فرنسا تعلم ان الاستر 30 سلاح ممتاز سيكونون اغبياء لو سمحوا بتصديره على قطع المانى هم يريدون شراء سلاح فرنسى ليضعوه عليه
غير صحيح
موجود الاستر 30 على المدمرة type45 البريطانية

مصدر يابني هو إيطاليا اساسا عندها صواريخ سكالب البحرية عشان تشيلها انت بتتهرب ليه ده انت صفر فين مصادرك هغنيها لك مصادرك يا سيدي يا تبطل كلام مصادرك يا عيني يا تسكت خالص 🤫🤫
انا ضربت مثالا لما حدث مع تسليح الفريم المصرية

تسليح الفريم كامل ما عدا النتينو 4100 لانه خاص بحلف الناتو و صواريخ ال سكالب البحرية تخالف اتفاقية MTCR التي تمنع تصدير ذخائر بمدي اكبر من 300 كم و حمولة 500 كجم يابني ده انت ميح مصادرك يا سيدي 🤫🤫🤫

بالإضافة انت ما قلتش انك بتضرب مثال انت قلت إيطاليا هتنزع الاستر 30 و السكالب الاتنين بترجع في كلامك ليه بص انا قاعد فاضي لو قعدنا اسبوع لا تجيب مصدر لا تسكت خالص و ما تتكلمش فيما يخص مصر تاني

تسليح الفريم كامل ما عدا النتينو 4100 لانه خاص بحلف الناتو و صواريخ ال سكالب البحرية تخالف اتفاقية MTCR التي تمنع تصدير ذخائر بمدي اكبر من 300 كم و حمولة 500 كجم يابني ده انت ميح مصادرك يا سيدي 🤫🤫🤫
غير صحيح
معدات ايطالية ومعدات النيتو ليست محصورة بالنيتينو4100

مصادر ان الاستر 30 ممنوع من التصدير 🤔 🤔
لم اقل انه ممنوع من التصدير ابدا، لا تقولني مالم اقله. قلت اني استبعد ان يصدر الى مصر على الاستر30 لاني اعتقد انه ممنوع بما ان الميكو اتت بدون صواريخ استر 30 و سنغافورا حصلت على الاستر 30.

هذه الجزئية توحي باكثر من تجهيز سيتم ازالته

The initial agreement with Egypt now being finalized calls for Fincantieri to modify and deliver to Egypt two frigates which it built for the Italian Navy but which have not yet entered service. These are the ninth and tenth Italian FREMMs, Spartaco Schergat and Emilio Bianchi, which were launched in January 2019 and January 2020 respectively. Both are being outfitted by Fincantieri. The modifications will include removing NATO-specific and Italian-specific equipment, and fitting instead new equipment specified by the Egyptian Navy – a process will require some time.

لم اقل انه ممنوع من التصدير ابدا، لا تقولني مالم اقله. قلت اني استبعد ان يصدر الى مصر على الاستر30 لاني اعتقد انه ممنوع بما ان الميكو اتت بدون صواريخ استر 30 و سنغافورا حصلت على الاستر 30.
يابني ما احنا كلنا عارفين ان الميكو لن تسلح بصواريخ الاستر 30 لا ردادرها و لا حجمها يسمح يا حبيبي هات مصدر واضح ان الاستر 30 لن يصدر علي متن سفن فرنسية او إيطاليا ان كلامي واضح من اول امبارح انت بتتهرب ليه يا حبيبي عايزين مصدر

هذه الجزئية توحي باكثر من تجهيز سيتم ازالته

يابني و الله عارفين انه هيحصل تعديل و انا قلت فوق هيتشال للنيتنو و أنظمة اتصال الناتو و إمكانية إضافة خلايا إطلاق إضافة لان إيطاليا طلبت السفن ب 16 خلية فقط و بعدين اي انصح اخواتك إزالة صواريخ الاستر 30 لا تتطلب تعديل في الفرقاطة فقط عدم بيع الصواريخ يا اخي انت عليك حاجات غريبة ده بديهيات

3 ايام كامله في نقاش بدون فائدة لا جبت مصدر يؤكد كلامك علي عكس ال انا عملته و لا حتى راضي تسكت و تقول انك غلطان و مش هنتكلم فيما يخص صفقات مصر تاني يا حبيبي المفروض اننا في منتدي محترم مكانته قادمة من مصادره الموثوقة فين مصدرك؟؟؟

3 ايام كامله في نقاش بدون فائدة لا جبت مصدر يؤكد كلامك علي عكس ال انا عملته و لا حتى راضي تسكت و تقول انك غلطان و مش هنتكلم فيما يخص صفقات مصر تاني يا حبيبي المفروض اننا في منتدي محترم مكانته قادمة من مصادره الموثوقة فين مصدرك؟؟؟
مصدر على ايه؟
انت تدعي اني قلت انه ممنوع من التصدير وتتخيل هذا الامر!

بينما قمت بتذكيرك مرتين حول ما قلته انا.

مصر لن تحصل على الاستر 30 هذا ما اتوقعه.
سنفافورا حصلت عليه وفرسنا دمجته على الفرقاطات المخصصة لمكافحة الغواصات.

مصدر على ايه؟

مصدر يا ريت مصر عقدها مع إيطاليا مش مع فرنسا واضح انك عندك لغط شديد شوية تقول ال سكالب إيطالي و شوية تقول العقد مع فرنسا مش إيطاليا يابني فين المصدر 3 ايام نا جبتش اي مصدر يا حبيبي علي الطلاق مش ساكت الا لما تجيب المصدر 😛😛😛

مصدر على ايه؟

انت ما قلتش توقع انت بتقول الصاروخ لن يصدر استنادا الي ITRR و ان الصاروخ ليس للتصدير و يا ريت تراجع بقي انت مشاركاتك 🤔🤔

اذا لديك اعتراض على كلامي ، تفضل وحاول اثباث انه غلط !!
غير هدا لافائده من تكرار نفس الصور لرد اجبتك عليه مرارا ، بهدف تغيير الموضوع.

متى رد عليك غير الشرح للkh32..؟

الواحد يدخل يستفيد ولا يناظر ١٠٠ رد بلا فائدة تذكر..

حسب ما فهمت اذا فيه اغراق بحمولة طائرة صعب الدفاع ضد الkh ليس مستحيل لكن صعب..

برجاء شرح الأمر عن الاستر + الsm6 ضد الدفاع امام صواريخ مضادة للسفَن سواء كروز او غيره من انواع الصواريخ..

عودة
أعلى