أزمات مصر: النتيجة المتوقعة للرؤية المنقوصة

مقال جميل ويصف الأوضاع والقرارات المصرية جيداً

المقال لامس كبد الحقيقة
فأنتفض الفريق المتعصب بحثاً عن تخريبه .!

طب شوفه وابعت لنا سكرين شوت عشات احنا غلابة ومش مشتركين
ولا انا مشترك بس للامانة هو جاب المصدر..
Hercules @Hercules

وصلنا للفجور في الخصومة
أعلام المسلمين هم أحق الناس
اعتقد ان السبب الاكبر اقتصاديا
ثم بعده ان في نسبه كبيره من المصريين غير راضيين ع السيسي بسبب اصلاحاته الاقتصادية وانه اخذ من جيب المواطن كثيرا ففي غضب ضده فبيتحرك بحزر لان اي خطا ممكن ان يقوم الدنيا عليه
ثم اخيرا المجتمع الدولي
لكن لا اعتقد مطلقا انه عسكريا مصر قادره تحل مشكله ليبيا اذا كان في نيه جاده لكن الاسباب السابقه مخليه النظام في حاله تخبط ولا يريد ان يتسرع
وتركيا عارفه كده جيدا هي وإثيوبيا وبيستغلوه لصالحهم
مشكله مصر الكبري الاقتصاد والسيسي اخذ من المواطن كثيرا للاسف وأغلب الشعب تأثر سيااساته الاقتصادية

الاقتصاد ثم الاقتصاد هو من يجعلك تطير بعيداً

حلو العقيق الاحمر دا
مين الحكيم?? اللي اختار الاسم دا ?
والله والله لو اعرف كنت هقولك.
بطل شغل الغمزات دى علشان خاطر صحة خدودك ?
اللى يضحكنى انكوا عملتوا زيطة كبيرة قوى عو مين اللى كتب الكلام ده وتركتم نقاش كلامه وتحليله.

والله والله لو اعرف كنت هقولك.
بطل شغل الغمزات دى علشان خاطر صحة خدودك ?
اللى يضحكنى انكوا عملتوا زيطة كبيرة قوى عو مين اللى كتب الكلام ده وتركتم نقاش كلامه وتحليله.
تحليل اي يا عم هركليز ?

اذا كنت انت بنفسك مش مقتنع بكلامه

بس بجد اللي اختار لقب العقيق الاحمر شخص حكيم جدا ?

تحليل اي يا عم هركليز ?

اذا كنت انت بنفسك مش مقتنع بكلامه

بس بجد اللي اختار لقب العقيق الاحمر شخص حكيم جدا ?
يا عم معاذ استهدى بالله كده
انا جبت المقالة دى حتى نناقشها وابديت عدم اقتناعي ببعض جزئيات كلامه. يعنى مثلا لو تقرأ تحليلات مراكز الدراسات الدولية ستجد انك متفق مع التحليل العام لكن رغم ذلك ستجد نقاط لا تتفق بها مع الكاتب او نقاط غير صحيحة

ممكن زود في الكاركديه وده بيزود امتصاص الألومنيوم وممكن يسبب اعراض زهايمر يانجم النجوم اصحي للكلام ??
طب يقدر يصلح غلطته بسلطانية شلولو مع كرومنيوم عاالى ???

كاتب المقال باين واخد كاسين فودكا
اعراض الناس فيها ذمة وحساب وليست امر هين. نصيحة تقدر تعترض على كلامه لكن لا تدخل في عرضه فرب العباد لا يرضى بشتم الأعراض..!

اعراض الناس فيها ذمة وحساب وليست امر هين. نصيحة تقدر تعترض على كلامه لكن لا تدخل في عرضه فرب العباد لا يرضى بشتم الأعراض..!
ده اسمه تشبيه يابوب

انا جبت المقالة دى حتى نناقشها وابديت عدم اقتناعي ببعض جزئيات كلامه. يعنى مثلا لو تقرأ تحليلات مراكز الدراسات الدولية ستجد انك متفق مع التحليل العام لكن رغم ذلك ستجد نقاط لا تتفق بها مع الكاتب او نقاط غير صحيحة
مع احترامي لحج معاذ المحترم

لكن اجد احد ناقش المقال بعقلانية والنقاط المهمة التي وردت به الا القلة العاقلة

والكثير انصدمو من الفريق المتعصب
ووقفو حائرين لا يستطيعو الرد ..

فأتجهو للشخصنة والقذف ومحاولة التخريب.

عودة
أعلى