اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

فيه سؤال وش فايدة الجيش اذا مايقدر يحمي الموارد المائية
جيش مصر واستعراض في النهاية لا يستطيع حماية موارده
رجعو السوخوي تكاليف على الفاضي ورجعو الفرقاطات

هو كل السالفة ضرب السد بكم صاروخ ولن يستطيع الإثيوبي دخول حرب
لأنه متهزأ من المليشيات

ليش مصعبين السالفة

الحقيقه الي لازم نعتمدها ان الجميع له حق الانتقاد والتعليق في اي موضوع في المنتدى

لكن الاساءة للحكام والرؤساء اتفق انها غلط ويجب ان لا تمرر الا لو كنت مصري فكيفك تكلم عن الرئيس السيسي زي ما تحب اما غير مصري يسيء للسيسي غلط

لكن على سبيل المثال لما عضو يعلق بأنه يرى ان مشروع الرئيس السيسي في العاصمة الادارية خطأ وفشل اقتصادي افهموا ان هذي مهيب شتيمه او اساءه لشخصه

بالمناسبة
ATLAS_FALCON @ATLAS_FALCON عضو محترم جداااا وقد تكون سقطت منه سهوا او تم فهم تعليقه بشكل خاطئ

شكرا على الاطراء اخي

ولكن الواقعة ليست سهوا اخي العزيز ... احدهم ابدى رأيه في ملك المغرب و الشعب المغربي
و ابديت رايي في رئيسه ... و تحصلت على مخالفة مستحقة.

هل سيتكرر الامر ظ لا اعتقد ذلك و لكن قناعاتي ساحتفظ بها لنفسي
مع كامل احترامي و حبي للشعب المصري و كافة الشعوب العربية

هذا كل ما حصل

ياريت او الملف كله يدار من المخابرات العامه بدون تدخل اي حد ، لأنه واضح انو وزارة الخارجيه مش عندها حلول ، لبقا ينسحب الملف منهم و يروح للجهاز الي انا شبه متاكد انو عل الأقل عندو فكره
هى المخابرات فاضيه ساعتك
هتعمل ايه و لا ايه
من يدير شركات الانتاج الاعلامى المتحده و شركة استادات و المحطات التلفزيونيه و تابلت اولى ثانوى

شكرا على الاطراء اخي

ولكن الواقعة ليست سهوا اخي العزيز ... احدهم ابدى رأيه في ملك المغرب و الشعب المغربي
و ابديت رايي في رئيسه ... و تحصلت على مخالفة مستحقة.

هل سيتكرر الامر ظ لا اعتقد ذلك و لكن قناعاتي ساحتفظ بها لنفسي
مع كامل احترامي و حبي للشعب المصري و كافة الشعوب العربية

هذا كل ما حصل
معظم الاراء تكون بعصبيه و يا ريت نبعد الشعوب عن اختلافتنا
فنحن اخوه عن نفسى بطلت ادخل فى مجادلات من هذا النوع
تحيا مصر و المغرب

وايه علاقه انك تبقى معارض لأى نظام حكم بإنك تكون تركى أكثر من الأتراك وتصطف مع دوله اخرى على حساب وطنك
إنت عارف دى إسمها إيه

ع فكره أنا

طيب وانا بكره السيسي والحكم العسكري المتخلف الفاشل لأي دولة عربية زي القذافي والسيسي والبشير وغيرهم روح بقى استغطي ونام

رحت نمت وصحيت
روح بقى انت إستحمى يمكن دماغك تنضف

نسيت شركه تذكرتى بيدخلوا الجمهور على مزاجهم ونسيت Senergy للانتاج الاعلامى عاملين شويه مسلسلات (n)
هى المخابرات فاضيه ساعتك
هتعمل ايه و لا ايه
من يدير شركات الانتاج الاعلامى المتحده و شركة استادات و المحطات التلفزيونيه و تابلت اولى ثانوى

وايه علاقه انك تبقى معارض لأى نظام حكم بإنك تكون تركى أكثر من الأتراك وتصطف مع دوله اخرى على حساب وطنك
إنت عارف دى إسمها إيه

ع فكره أنا

رحت نمت وصحيت
روح بقى انت إستحمى يمكن دماغك تنضف
كويس انك بتسمع النصيحة بلدي لما تبقى خطواتها غلط اكيد هكون مستاء من العك اللي بتنيله بقيادة متخلفة لا تدرك فقه أولويات وتسير بدون بوصله وتترك فرصة للاعداء لنهب شريان حياتها مش هقف اهلل شبه بهاليلكم واقول اصطف خلف القيادة لا هقولك... القيادة اللي مو ديانا للكوارث والنكبات بعد ٩ سنين او بالأحرى بعد ٧٠ سنة وقللت من دور مصر وخلتها قزم ودولة جباية وشحاته لا قيمة لها فعليه سوى في الشعارات الرنانة ثم ترمي باللائمة في الفشل على الشعب وجعلت الشعب لا قيمة له في الداخل او الخارج وفرطت اكثر من مره في الأمن القومي ومقدرات البلاد ودا زي منتا دولتك بتصطف خلف الاسرائيلي بالظبط ضد إيران وعشان تحمي حدودها بحجة مكافحة الإرهاب وغيره والسيسي شطه نار ونظام دولت كيداهم لو كان في امل في حماك كنت نصحتك بكده لكن الأفضل لك ان تعتزل ما يؤذيك وتنام 😂😂❤️

التعديل الأخير:
مش هناقشك فى الكلام ده لانه بدون فائده
ممكن تقول البوقين دول من غير تكون دلدول لتركيا واردوغان
مش لازم أن تكون معارض أن تؤيد دول اخرى
يعنى إنا علشان مختلف مع النظام اروح أؤيد إسرائيل فى كل شئ ضد مصلحه بلدى النظام زائل وتبقى الأوطان
علشان كده مش مصدقك
أنا سمعت النصيحه
إسمع
كويس انك بتسمع النصيحة بلدي لما تبقى خطواتها غلط اكيد هكون مستاء من العك اللي بتنيله بقيادة متخلفة لا تدرك فقه أولويات وتسير بدون بوصله وتترك فرصة للاعداء لنهب شريان حياتها مش هقف اهلل شبه بهاليلكم واقول اصطف خلف القيادة لا هقولك... القيادة اللي مو ديانا للكوارث والنكبات بعد ٩ سنين او بالأحرى بعد ٧٠ سنة وقللت من دور مصر وخلتها قزم ودولة جباية وشحاته لا قيمة لها فعليه سوى في الشعارات الرنانة ثم ترمي باللائمة في الفشل على الشعب وجعلت الشعب لا قيمة له في الداخل او الخارج وفرطت اكثر من مره في الأمن القومي ومقدرات البلاد ودا زي منتا دولتك بتصطف خلف الاسرائيلي بالظبط ضد إيران وعشان تحمي حدودها بحجة مكافحة الإرهاب وغيره والسيسي شطه نار ونظام دولت كيداهم لو كان في امل في حماك كنت نصحتك بكده لكن الأفضل لك ان تعتزل ما يؤذيك وتنام 😂😂❤️

بقى انت نصيحتى

الحقيقه الي لازم نعتمدها ان الجميع له حق الانتقاد والتعليق في اي موضوع في المنتدى

لكن الاساءة للحكام والرؤساء اتفق انها غلط ويجب ان لا تمرر الا لو كنت مصري فكيفك تكلم عن الرئيس السيسي زي ما تحب اما غير مصري يسيء للسيسي غلط

لكن على سبيل المثال لما عضو يعلق بأنه يرى ان مشروع الرئيس السيسي في العاصمة الادارية خطأ وفشل اقتصادي افهموا ان هذي مهيب شتيمه او اساءه لشخصه

بالمناسبة
ATLAS_FALCON @ATLAS_FALCON عضو محترم جداااا وقد تكون سقطت منه سهوا او تم فهم تعليقه بشكل خاطئ
الله يصلح حالك انت جبت الزبدة

كل واحد حر برايه لكن بدون اساءة ولا استفزاز

انتقد زى ما تحب لكن بدون اساءة ولا استفزاز

مش هناقشك فى الكلام ده لانه بدون فائده
ممكن تقول البوقين دول من غير تكون دلدول لتركيا واردوغان
مش لازم أن تكون معارض أن تؤيد دول اخرى
يعنى إنا علشان مختلف مع النظام اروح أؤيد إسرائيل فى كل شئ ضد مصلحه بلدى النظام زائل وتبقى الأوطان
علشان كده مش مصدقك
أنا سمعت النصيحه
إسمع

بقى انت نصيحتى
تركيا مين يابني اللي بايدها تركيا دولة براجماتيه بتاعت مصلحتها

أثيوبيا لديها لجان الكترونيه كبيره ناطقه باللغه العربيه تلاقيهم دائما فى اى موضوع يتناول سد النهضه فى السوشيال ميديا ولهم معرفات مختلفه وبجنسيات مختلفه لتكوين رأى عام مع السد وينضم لهم بعض المغررين من تلك الدول لدرجه انك تلاقي المعرف الواحد شغال ٢٤ ساعه على المواقع المختلفه معنى كده أن المعرف ده يعمل عليه أكثر من فرد ولا أستبعد أبدا دخول مخابرات دول أخرى على الخط الاثيوبى
كلام صحيح و لاحظتهم بنفسي

سوال للاخوه المصريين

اذا اتم الاثيوبيين الملء الثالث بدون اي مشاكل او تعطيل هل تنتهي ازمة سد النهضه حيث ان كمية المياه المتدفقة ترجع لوضعها السابق او سوف يكون هناك اثر طويل الامد على كمية المياة الخاصة بحصة مصر والسودان ؟

سوال للاخوه المصريين

اذا اتم الاثيوبيين الملء الثالث بدون اي مشاكل او تعطيل هل تنتهي ازمة سد النهضه حيث ان كمية المياه المتدفقة ترجع لوضعها السابق او سوف يكون هناك اثر طويل الامد على كمية المياة الخاصة بحصة مصر والسودان ؟
مصر هيبقى وضعها بعد سنوات برك ومستنقعات وهتبقى ميه النيل هبة من الأحباش

البيان المصرى قوى جدا وفيه تهديد مبطن لسه كنت بتكلم مع حد امبارح وهو كان مسؤل سابق فكنت بقوله لو السد اتضرب دلوقتى هتبقى ضربة معلم من السيسى وتوقيت روعة حتى لو فيه عقوبات هتحصل بس هنبقى خلصنا من موضوع السد والحاجة التانية السيسى هيسترد شعبيته اللى فقدها للأسف وهيحصل التفاف حوله من جموع الشعب وهيخف حالة الغليان اللى حاصلة حاليا بسبب الأوضاع المعيشية الصعبة

العارلولا

البيان المصرى قوى جدا وفيه تهديد مبطن لسه كنت بتكلم مع حد امبارح وهو كان مسؤل سابق فكنت بقوله لو السد اتضرب دلوقتى هتبقى ضربة معلم من السيسى وتوقيت روعة حتى لو فيه عقوبات هتحصل بس هنبقى خلصنا من موضوع السد والحاجة التانية السيسى هيسترد شعبيته اللى فقدها للأسف وهيحصل التفاف حوله من جموع الشعب وهيخف حالة الغليان اللى حاصلة حاليا بسبب الأوضاع المعيشية الصعبة

شاهدين عليه بيعمل ايه ظالم وقاسي مع حبي ليه

ليش مصر زعلانه مو هم اللي وقعوا الاتفاقية معهم ؟ ماني فاهم وش المشكله
والله لو عاوزين الحل ان القوى الاستبلاحية تسحب نفسها وتلغي التوقيع على اتفاقيه المبادء لكن الخيانه مسألة اختلاف وجهك نظر

مصر هيبقى وضعها بعد سنوات برك ومستنقعات وهتبقى ميه النيل هبة من الأحباش
اخوي بدون مناكفات اذا لديك معلومة صحيحة اطرحها اما وضع جواب غرضه المناكفات او اغاضة غيرك اتمنى تبعدنا عنه
انا سوالي واضح .

سوال للاخوه المصريين

اخوي بدون مناكفات اذا لديك معلومة صحيحة اطرحها اما وضع جواب غرضه المناكفات او اغاضة غيرك اتمنى تبعدنا عنه
انا سوالي واضح .

سوال للاخوه المصريين

انا كمان عندى نفس الاستفسار

ياريت حد فاهم يجاوبنا

عودة
أعلى