اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

النظام الحالي بطل قومي بكل المعايير - ولكن ليش منزه بالطبع لاننا بشر
مش فاهم حقيقي بقية مداخلتك عن وصلات الامانه الخ

القصد ان الابن الاكبر شال مشاكل العيلة وابوه بعد مامات
النظام الحالي يدفع ثمن اهمال ممن سبقوه

مش عاوزين نخدع نفسنا بالفعل الملئ الثانى نهايته الاسبوع ده وعشان طفو المياه فوق اعلى منسوب هما وضلوا ليه المفترض انه 571متر بعد.كده المياه هتغطيه بفعل الفيضان وكده كده احنا عارفين انهم مش هيكملوا لحد شهر تسعه فبلاش نقول انهم ماوصلوش 13.5لاننا عارفين ان الملئ التانى فى خدود 1.5:2مليار متر مكعب كده الملئ التانى حسب اماكنياتهم تم
علي فكره الفيضان العالي ده في مصلحتنا
المهم بقي هل ستغرق المياه الفائضة من فوق السد السودان مره اخري؟

متقلقش هو مش عيل صغير لو عمل كده يبقي بيدفن نفسه حرفيا اعتقد هو يبحث عن مابعد العمل العسكري
عن نفسي انا مطمن والسد هيضرب هيضرب
اتمنا انه ميكنش عمل عسكرى بل تدمير تلك الدوله بس قبل يوم 23

حقيقى انا بدء يكون فيه شك من تصرفات مصر اليومين دول خايف ليكون المخابرات بتحظره وهوه مش راضى يضرب او يسمع الكلام .زى ما حسنى مبارك كان بيعمل اتمنا انه ده ميحصلش لاننا هنكون خلاص ملناش لزمه

لا تقلق
الضربة ستتم اليوم او غدا او بعد اسبوع او بعد سنة
مصر تريد اقفال كل الاعمال اللي ممكن تطرى بعد العملية

طول ما مفيش تصعيد دبلوماسي زي سحب السفرا والجاليه وحظر الطيران يبقي مفيش عمل عسكري

مش شرط
احنا هبدنا بعدين اعلنا عن عمل عسكري

انا كان عندي اهداف عسكرية
وبرضوا مصر عندها اهداف عسكرية مش بيوت سفرا الخ

وهى المصالح بتتقابل وتتصالح... المهم بوتين راح اثيوبيا .. الخارجيه راحت للناتو مش الاتحاد الاوربى
مشاهدة المرفق 402465

ردت ف صدرو قتلته على طول .. الله يرحمك يازلطه

خد بالك من صياح الاخونجية الانجاس 😂

حقيقى انا بدء يكون فيه شك من تصرفات مصر اليومين دول خايف ليكون المخابرات بتحظره وهوه مش راضى يضرب او يسمع الكلام .زى ما حسنى مبارك كان بيعمل اتمنا انه ده ميحصلش لاننا هنكون خلاص ملناش لزمه

علي فكره الفيضان العالي ده في مصلحتنا
المهم بقي هل ستغرق المياه الفائضة من فوق السد السودان مره اخري؟
ده حسب هما مخزنين تقريبا مياه قبل كده لو جالهم مياه زياده عن طاقتهم التخزينيه قبل تصريف مياهم هتبقى مشكله ليهم طبعا

لا تقلق
الضربة ستتم اليوم او غدا او بعد اسبوع او بعد سنة
مصر تريد اقفال كل الاعمال اللي ممكن تطرى بعد العملية

بعد سنة كيف يتم ضرب السد اذا كان بعد الملء الثاني لا تستطيع ضرب السد كيف بعد سنة؟

عودة
أعلى