اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

😄😄😄

والله انت عارف التوتر ممكن تطلع بسببه صواريخ كدا ونزاع .. كويس أنهم فعلا فهموا انه ف توتر والدنيا مقلوبه ... ورينى بقى هتلحق تشيل التوتر ولا مستنى أما الرصاصه تطلع ونشوف التهديه
عاوزينها تولع ....بس هتولع مش بالشكل اللي يخدم مصالحهم زي ما هم عايزيين ..لا المرة دي هتولع في وجوههم وملابسهم

انا بتكلم علي ان المياه سبب تقدمنا عنهم وانهم مبيوصلهمش حاجة ولا كانهم عندهم شح مائي!!!
مجرد مبررات عشان يوصلوا للهدف الكبير من السد ..
:ROFLMAO: اللغة العربية بتشتكى
مشاهدة المرفق 400437
يعني البرنامج بيقدمه احمد موسي ..😁🤣 .. عايز سيبويه يبقا معاه في الإعداد 😂😂

اقسم بالله الواحد أعصابه تعبت من موضوع سد النهضه
نفسي السيسي يقول يالا بس للجيش
علشان اثيوبيا تعرف حجمها وتعرف هيا بتتعامل مع مين

و هل تعتقد ان عامل الوقت في صالحنا؟
بالطبع عامل الوقت استراتيجيا ضدنا مش في صالحنا، ولكن توقيت العمل العسكري التكتيكي برضه مهم، وطالما الملء ماخلصش تبقي "نافذة" الحركه لسه مفتوحة
وبعدين مش مقبول سياسيا اني اطلب جلسة عاجلة لمجلس الامن واقوم ضارب السد قبلها، ما ينفعش
التحدي الحقيقي مش العسكري ولكن السياسي، وعلشان كده الصبر مهم ولو انه صعب علي الكل

عموما زي ما بنقول، يا خبر النهارده بفلوس..

كلنا اتفقعنا من الموضوع بس هو خلاص في اخره الاسبوعين دول او الفتره الجاية عموما نكون او لا نكون

بالطبع عامل الوقت استراتيجيا ضدنا مش في صالحنا، ولكن توقيت العمل العسكري التكتيكي برضه مهم، وطالما الملء ماخلصش تبقي "نافذة" الحركه لسه مفتوحة
وبعدين مش مقبول سياسيا اني اطلب جلسة عاجلة لمجلس الامن واقوم ضارب السد قبلها، ما ينفعش
التحدي الحقيقي مش العسكري ولكن السياسي، وعلشان كده الصبر مهم ولو انه صعب علي الكل

عموما زي ما بنقول، يا خبر النهارده بفلوس..
يا اخويا هما حتي محترموش ذهبنا لمجلس الامن و اعلنوا بدئ الملئ بمنتهي البجاحه يعني محترموش اي حاجه ليه انا احترم بقا
انا اضرب و اللي يحصل و هتيجئ فمعلش عادي بردوه شويه إدانات عبيطه تاخد وقتها و تخلص و العالم له مصالح معانا اكتر من مصالحه مع اثيوبيا فاهمني ازاي
يعني بالبلدي نعمل بالمثل اللي بيقول ضربني وبكي و سابقني و اشتكي

بإذن الله يا بينيامين
:ROFLMAO::ROFLMAO:
images (19).jpeg

انا عمري ضيعتكم قبل كده عشان اضيعكم دلوقت .. 🤗🤗😃😌

نغمة الاعلام مش عجبانى ياجماعة كلام على مفاوضات باليات جديدة
متستعجلش
في النهاية ما يهمنا او يهمني انا لكي اكون دقيق ولا اعمم هو الحفاظ على حقوفنا دون انتقاص باي اسلوب او طريقة
اخذ الحق حرفة زي ما بنقول عندنا في مصر
كلام الجيش من 3 ايام كان واضح والجيش جاهز لكي يحافظ على مقدراتنا لكنه ينتظر اعطاء الضوء الاخضر له
تحياتي لك

عودة
أعلى