اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

اعتقد حيتم ضم منطقه بنى شنقول الى السودان الموضوع بيخلص

الإمارات الإمارات الإمارات
حواليها خمسين علامه استفهام الشهور الماضيه وتاريخهم المضئ معانا مصعب علينا اننا نصدق انهم أفعالهم مؤخرا مقصوده
اتمنى زياره ولي العهد تكون بدايه للعوده للطريق الصحيح

حواليها خمسين علامه استفهام الشهور الماضيه وتاريخهم المضئ معانا مصعب علينا اننا نصدق انهم أفعالهم مؤخرا مقصوده
الامارات خير حليف والايام هتثبت دة

الامارات خير حليف والايام هتثبت دة
اتمنى ذالك يا صديقي فأنا من محبي الإمارات ولا احب ولا أريد أن أراها في الجانب الخاسر وطبعا الجانب الخاسر هو المواجهه لنا

التعديل الأخير:
المحور الإبراهيمي ( الصهيونى ) الجديد
الذى قيل أنه يستهدف إيران ولكن يبدو أنه يستهدف مصر فى الأساس . من خطوط البترول وحتى أثيوبيا الناس دى بتعلن حرب علينا بدون مواربه اوحتى خجل .
ليس المشكلة فى الأحباش ولا إسرائيل
ولكن المشكله في من كنا نحسبهم أشقاء
ووثق فيهم المصريون بما فيهم النظام أكثر من اللازم . بعد سد النهضة يحب أن تكون هناك وقفه للتصفيه الحسابات
الواحد قلبه موجوع والله ....خذلونا .

جدلا لو وافقت الدول الثلاث على إنشاء السد بالكامل.
ماهيه الفوائد التي قد تجنيها مصر والسودان لاني لاحظت قبل ايام أحد المسؤولين السودانين يشر الى فوائد محتمله من السد بالنسبة للسودان واثيوبيا مع إعادة طرح المبادرة الاماراتيه الاستثماريه مع ادخال مستثمرين آخرين

عزيزي، لا تشك للحظة في ولاء الاشقاء، مستحيل، ولكن هي تحركات كبيرة علي رقعة لعبة الامم، ولا تنسي اهمية صفقة التسليح الاماراتية الامريكية اللي بايدن لسه موافق عليها من يومين، ييجي بعدها الشيخ محمد يفطر في القاهرة مع استقبال أسطوري، عايز ايه بس! ما تقلقش،
انا بالعكس شايف الزياره مؤشر علي اقتراب لحظة الصفر

قبل أن يقفوا بجوار مصر فقد كان يقفون بجوار أنفسهم ، مصر لها خير علي الجميع ، وحان الوقت للخروج من أسر المساعدات جزاهم الله خيرا ، الي اتخاذ المواقف التى تحمى المصالح المصرية وتعيد عرشها التاريخي علي المنطقة .

قبل أن يقفوا بجوار مصر فقد كان يقفون بجوار أنفسهم ، مصر لها خير علي الجميع ، وحان الوقت للخروج من أسر المساعدات جزاهم الله خيرا ، الي اتخاذ المواقف التى تحمى المصالح المصرية وتعيد عرشها التاريخي علي المنطقة .
وده اللى مزعل ناس كتير وتلاقيهم دايما بيقللوا من التحركات المصريه ومواقفها

.

المرفقات

186.9 KB · المشاهدات: 122
عايز تفهم يعني ايه الثقه في المواقف الاماراتيه .. ارجع لموقفهم وافعالعم الان مع السعوديه في حرب اليمن وانت هتعرف ...

بالنسبه لى كسياسه ... قطر والامارات فكر واحد .. وجهين لعمله واحده

عزيزي، لا تشك للحظة في ولاء الاشقاء، مستحيل، ولكن هي تحركات كبيرة علي رقعة لعبة الامم، ولا تنسي اهمية صفقة التسليح الاماراتية الامريكية اللي بايدن لسه موافق عليها من يومين، ييجي بعدها الشيخ محمد يفطر في القاهرة مع استقبال أسطوري، عايز ايه بس! ما تقلقش،
انا بالعكس شايف الزياره مؤشر علي اقتراب لحظة الصفر
اتمنى ذالك يا صديقي

عودة
أعلى