اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

هل هناك بديل واقعى للعمل العسكرى ضد اثيوبيا مع رفضها اى اتفاق واصرارها على الملىء دون اتفاق وبناء سدود ضخمة اخرى

لو موقفناش اثيوبيا عند حدها هنبقا ملطشه
فاليذهب المجتمع الدولى للجحيم يجب ايقاف الملئ الثاني للسد و لو بالقوة العسكريه

"لا يقف معنا العرب" اراها دارجة وبكثرة وهي أبعد من أن تكون صحيحة. السعودية على أقل دقدير تقف مع مصر في هذا الملف بشكل واضح ولا تتبين لنا اعمالها السياسية إلا فس تصريحات الدعم فقط لأن من يفترض أن أن يكون في الواجهة هي دول المصب.

فيه عمل سياسي ضخم ومن يقول لك ان العرب لا تقف مع مصر لا يفهم كثير حتى لو جاك في مقابلة ووراه مكتب كتب مالهاش لازمة: العرب وعلى رأسهم السعودية مع مصر ويعملون سياسيا لأجل ذلك وأي كلام آخر هو عن نقص معرفة.
كلامي عن المستقبل كنت اشرح ان هناك مؤامرة مكتملةالاركان علي منطقتنا العربية بجر مصر لحرب مع اثيوبيا او الرضي بالتعنت الاثيوبي وتقليل الحصص كل فترة وبناء سدود جديدة

وكذلك أشغال المملكةالسعودية بحرب مع ايران والحوثي والدليل التأمر الغربي لمنع تحرير الحديدة لأن الهدف هو تطويل الحرب اكبر قدر ممكن
لكي يتم ترسيم الشرقالاوسط الجديد بانشغال مصر والسعودية في حروب وصرعات

اتمني ان اكون وضحت الصورة لك

شوف يا استاذ M اتحداك أمام كل الاعضاء أن يكون سامح شكرى قال الملء أمر محمود
ولا اقولك استمر في نقل الاخبار من دكانه رصد لاخبار التابعه لخرفان الأناضول
مقلش كدة خالص انا حطيت الفيديو

كمل الكلام كلة مرتبط باتفاق قانوني
يابني هو انا معاهم ؟ انا مصري 😂
انا مؤيد لأي قرار مش هيحرمنا من مياه النيل سواء كان بالتفاوض او بالحرب..
انا بس لقيته بيقولي تحدي و بتاع وانا كنت بنقل الخبر وخلاص مش قصدي حاجة

أمر محمود ...محمود مين ..مين الاخونجي الروش اللي ضرب التصريح ده على لسان الوزير سامح شكري 😁😁
ودخل عمل فوتوشوب علي صفحه مضروبه لليوم السابع التابعه لانقلاب ثم يقول أنا مصرى وابويا مصرى موش اخوان بس بحترمهم وبالمناسبة اليوم السابع مصدر محظور في المنتدي لكن دكانه رصد مسموح بها

ودخل عمل فوتوشوب علي صفحه مضروبه لليوم السابع التابعه لانقلاب
غير كده أن الخلاف مش على الملىء الثاني ..الخلاف أن لازم الملىء يكون باتفاق منظم للعملية.... مفيش اتفاق هيبقى فيه ضرب

عودة
أعلى