استعداد مصر لافتتاح قاعدة عسكرية جديدة بالقرب من الحدود الليبية في المنطقة الغربية تسمى بقاعدة "جرجوب" البحرية

انا مش فاهم حاجه ، افتتاح القواعد دي له علاقه بتغيير الهيكلة القتالية - يعني بتبقي قوات جوية - بحرية - برية تحت قائد واحد ولا تحت كل سلاح؟

انا مش فاهم حاجه ، افتتاح القواعد دي له علاقه بتغيير الهيكلة القتالية - يعني بتبقي قوات جوية - بحرية - برية تحت قائد واحد ولا تحت كل سلاح؟
انت بتواجه اعداء ومشاكل على الاربع جهات شمالا وجنوبا شرقا وغربا
توزيع القواعد وحجمها يعطيك كفاءة القتال فى الجبهات الاربعه بنفس الكفاءه والشراسه فى ان واحد

ان شاء الله يكون الشمال الغربي لمصر نقطة ارتكاز قوية تقهر أي معتدي يطمع او يطمح باستغلال أي ثروات طبيعيه سواء تخص مصر او ليبيا الشقيقه وليذهب الاغا الي الجحيم

اتشرف بيه لوحدك الوطنيه اللي تجيب الشتيمه لصحبها ولبلده تبقي قله متلزمش ?
العمل هوا اللي يشرف البلد واهلو ورينا شغلك بدل الكلام التطبيلي المعتاد اللي احنا هرشينو ??
دا بيتريق يسطي

.

المرفقات

67.9 KB · المشاهدات: 113
أياك وجلد الذات يجب ان تعرف قدر بلدك وأمتلاكها بحرية ضاربة تناطح الكبار
مشاهدة المرفق 274716
شوفت واحدة زى دى عند الصين كنت عاوز اعمل واحدة للجيش المصرى بس لقيت الموضوع كبير بس الحمد الله ان حد عملها:ROFLMAO:

الرئيس المصري عبد الفتاح السيسي يوجه دعوة إلى جلالة الملك عبدالله الثاني لحضور افتتاح قاعدة "3 يوليو البحرية" في منطقة جرجوب

الرئيس المصري عبد الفتاح السيسي يوجه دعوة إلى جلالة الملك عبدالله الثاني لحضور افتتاح قاعدة "3 يوليو البحرية" في منطقة جرجوب
العلاقه بين مصر والاردن عموما وبين الرئيس السيسي والملك عبد الله قويه جدا
ادام الله الود بين البلدين

اهلا بصديق وحليف مصر الملك الشهم عبدالله الثاني بن الحسين 🌹🌹🌹🌹

عودة
أعلى