تبادل إطلاق نار بحي الأميرية بالقاهرة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
ياباشا الي بغيظك انهم بيقولو ان الشهيد الي مات ده مات على حدود ليبيا وان الضرب كان باليل مع ان الناس اصلا مصورين فديوهات من البيوت في وضح النهار وان الي ماتو دول اتصفو كده انا مش مصدق ان فيه بشر لحد الان بتصدق الناس دي
اميتو الباطل بالسكوت علية
هم حاليآ سلاحهم الوحيد هي الشائعات
دا بالنسبة للعامة الهاربين قليلي الحيلة
اما بالنسبة للمرتزق صاحب البوست فدا اكل عيشة

الحمد لله رغم سقوط شهيد دمة لايقدر بثمن
لاكن حادثة اليوم مؤشر جيد جدآ علي ان مستوي الاستخبارات تطور واصبح شايف كل شئ. والانتقال من وضعية الدفاع للهجوم وتصفيه فلول الارهابيين قبل التفكير حتي في تنفيذ اعمالهم القذرة

الشهيد البطل / محمد فوزي الحوفي

رحمة الله علي الضابط ابو الطفلين . .

تطور محترم من الداخليه المصريه في الاستباق للهجوم بدلا من انتظار الهجمات الارهابيه . ربنا يعدي الاعياد القادمه علي خير

من يظن أن الإخوان في مصر انتهو
فهو واهم
من يظن ان العمليات الارهابية في مصر وراها داعش فقط
فهو واهم
من يظن ان الاخوان في مصر سيقسطو
فهو واهم
المعركة في مصر بين الاخوان والجيش
ليست وليدة اللحظة
ولن تنتهي في يوم او سنة او عقد حتي
لطالما المنابر موجود فيها إخوان
لطالما لا يوجد سيطرة فعلية حقيقية علي الإخوان وأعوانهم
عاوز تقضى عليهم افتح المنابر للعلماء الربانيين بجد مش المهرجين وطبلجية السلطان واتفرج وشوف ايه الى هيجرى للاخوان واعوانهم مش تجيب دجال وتمسكه مفتى مصر وتفكر انك هتقضى عليهم

عاوز تقضى عليهم افتح المنابر للعلماء الربانيين بجد مش المهرجين وطبلجية السلطان واتفرج وشوف ايه الى هيجرى للاخوان واعوانهم مش تجيب دجال وتمسكه مفتى مصر وتفكر انك هتقضى عليهم
فيه عقليات جميلة جدا الصراحة
مش عارف ليه الحكومة مش بتوظفهم
حتي انهم بتحاربهم
زي مثلا عبد الله الشريف
والخ

فيه عقليات جميلة جدا الصراحة
مش عارف ليه الحكومة مش بتوظفهم
حتي انهم بتحاربهم
زي مثلا عبد الله الشريف
والخ
عندك واحد زى نصر فريد واصل مثلا
شيخ الازهر الى اعلامنا الاهبل نازل فيه شتيمة
بمصر علماء لا حصر لهم الناس تجلهم وتحترمهم

ما انت لو فتحت المنابر للعلماء الربانيين بجد كلامهم هيزعل المسئولين برضو وده برضو بينعكس على النخبه السياسيه وأهل العلم من علماء ومفكرين الناس دي كلها لو خرجتهم عشان يتكلمو بحريه هيقولوا كلام يزعل في حق النظام فعشان كده الموضوع بيرسي على الاستعانه بالمطبلاتيه أو المنافقين حتى لو بيطبلو بجهل أهم حاجه انهم مع النظام وطبعا النتيجه زي ما احنا شايفين مين الي متصدر المشهد الإعلامي في مصر حالياً

خلص ياعزيزي الكلام دا كان زمان والناس اللي كام مضحوك عليها وشايفين اي حد بدقن شيخ محترم واهل للثقة . الاخوان حاليآ عدوهم الاول هو الشارع اللي بقالة ٧ سنين رافض طرحهم ودعواتهم .مصر خلاص اتكون فيها كتله حرجة رافضة للاسلام السياسي بشكل كامل ولو كان نسبة كبيرة منها غير راضيين علي الاداء العام للدولة .مع شريحة علمانية صغيرة ولاكن متنامية يوم ورا التاني هيكون ليها تأثير فالاجيال الصغيرة
حتي الآن أي خطأ من جانب الحكومه يصب في مصلحة الإخوان واي خطأ من جانب الإخوان يصب في مصلحة النظام والفساد والأداء الاقتصادي اكبر ملف يستغله الإخوان ويعزفون علي نعمته أما مسئولة السجون فلم يعد أحد يبالي بها

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى