وفد عسكري إثيوبي رفيع المستوى يزور السودان

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
هناك بعض الناس لا تفرق بين العداء مع نظام الحكم في مصر و بين عداء الشعب المصري ، النيل كفيل بتوحيد المصريين خلف النظام رغم عدم رضا بعضهم عن النظام الحاكم.
قديما كان المصريون يضحوا له بفتاة جميلة كل عام و الان علي استعداد للتضحية بشبابهم فدية لمائه.

«من عبدالله عمر أمير المؤمنين الى نيل مصر.. أما بعد، فإن كنت تجرى من قبلك فلا تجر، وإن كان الله الواحد القهار الذى يجريك، فنسأل الله الواحد القهار أن يجريك».
مش حقيقي المصرين لم يعرفو الاضحيات البشريه القصه غير حقيقيه

انا اتعملت مع معظم شعوب العالم مش الشعوب العربية بس ، وأنك تختصر شعب معين يحب المصريين غلط لان التعميم في الحالة ديه غلط ، الشعب العراقي مثلا محب جدا للمصريين و العمانيين حتي عرب ٤٨ و لبنانين حتي الفلسطينين بيختلفو مع سيسي بس بتلاقي حب لمصر حتي اغلبهم متابع الدوري المصري زي اي مصري في التعميم مش قاعدة

يارت توضح ازاي السودان سبب نهضة مصر
جديدة دي لانج
انت لو كلامك صح كنتم نفعتم انفسكم اولا

تحدث بمنطقية وبدلائل
ههه هذا ليس رأيه فقط بل فكر وعقيده كل السودان واثيوبيا
واكثر من واحد قالها لي قبل ذلك
بانهم لهم الفضل في قيام الحضاره المصريه من 7000 سنه حتي الان
لانها قامت علي ضفاف النيل والنيل ياتي من عندهم فهم اصحاف الفضل فيما تنعم به مصر من تقدم وحضاره
هذه هي نظره الافارقه الي مصر وخصوصا اثيوبيا والسودان ودول اتفاقيه عنتيبي جائت من هذا التفكير
الرد علي مثل هذه الافكار كمن يحرث في البحر فلن يخرج زرع ولا اثر لما تفعل
هم لا يعرفون ان نمو المجتمع وبناء الحضاره والتطور نابع عن العمل والجهد والتعلم والمساهمه في الرقي البشري

الحكومة السودانية تقرر إغلاق المعابر الحدودية مع مصر ومنع دخول مواطنيها وتعليق رحلات الطيران معها تجنبًا لانتشار "كورونا"

ال عشان كورونا يعنى والكلام دا

لو هي فعلا دولة محترمة وبتعمل كده عشان تحمي شعبها تبعت طيارات وتاخد مواطنيها اللي بالملايين في مصر
اما اللي بيعملوه ده اسمه كيد مطلقات

الحكومة السودانية الجديدة مش عارفة الله وين حاطها يعني بالمختصر المفيد اذا استمرت هيك رح تخسر مصر للابد و انا بنصح المصريين بضرب السد اذا فشل الحل الدبلوماسي و رح تخلي الضربة الصديق قبل العدو يحسب الف حساب لمصر بشكل حقيقي و رح تمرغ انف اردوغان اول واحد

بيهددو باسقاط اي طائره مصريه تعبر الاحواء السودانيه:oops:
يقدرو بصراحه
هم معتمدين على تقنية الدفاع بالنظر
ودى خطيره جدا
ودى نظريه مبنيه على اساس ان العين فلقت الحجر ?

8 صفحات من الاساءة للسودان شعباً قبل الحكومة !!!
خبراء تحريف المواضيع بدل أن يربطوا الزيارة بالحادث الحدودي ومقتل جنديين سودانيين
حرفوا الموضوع لسد النهضة والتآمر على المحروسة !!
تأدبوا لأن الناس تقدر تسيئ لكم بكل سهوله .....

مغلق للتنظيف ....

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى