متابعة عملية الرد التركي على قوات النظام السوري

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
الوجود الروسي والإيراني بطلب من حكومة دمشق عكس الأتراك ثانيا مصالح بلادك مع مين ثالثا هل تركيا لو تغير النظام هتعيد للسورين أرضهم ولا مصير الأراضي الى تم احتلالها هو مصير لواء اسكندرون ؟؟؟؟؟
ده كلام مايسواش 3 ملايم مع احترامي

الشعب السوري خرج على بشار بالملايين لأنه طائفي وعنصري ويتستر خلف حزب البعث والقومية ازاي قومي وتدعم إيران الفارسية وإزاء نظام علماني ويدعم المدارس الإيرانية الشيعية داخل سوريا لتشييع أهل السنة انا عارف ان كلامي ده صعب عليك بس قبل ماتقرا اشرب ليمون بالنعناع وبقدونس قبل ماتنام ياقوم يابتوع القومية ياجامد

بما انك شغال استجواب فالاعضاء هنا اسمحلي اسئلك
عندك كام سنه؟؟؟؟؟؟

اهلا وسهلا مش مسألة استجواب المسألة أبسط مما تتخيل احنا في منتدى تكتب وتعبر عن رأيك تحمل الرد بروح رياضية بدون زعل مش بالمقر الرئيسي للحزب القومي العربي لا صوت يعلو فوق صوت المعركة خذ الأمر ببساطة يابرنس واشرب بقدونس قبل ماتنام

اولا انت بنيت رائيك اننى قومى عربي وده يدل على مدى جهلك لو قرأت اسمى هتعرف انى قومى مصري كافر بالعروبة بس مصالح بلدى مع وحدة سوريا وهزيمة الأتراك ومرتزقتهم من عبيد العثمانلي احفاد البنا ميهمنيش غير مصلحة بلدى فبلاش تبين جهلك وتحكم على الناس من دون علم خدلك واحد معلش
كلامي واضح انا ضد الاحتلال التركي لسوريا بس الاحتلال الروسي والإيراني راحو فين مش احتلال برضه ولا ايه وبلدك مصر تستفيد ايه من الاحتلال الروسي والإيراني؟

يادي ام البقدونس الى صدعتنا بيه والله شكلك انت شارب عصير برسيم وانت اصلا شكلك من الجماعه اياهم وبتجادل وخلاص

يادي الجماعة كل من يخالفكم بالرأي يبقى اخواني ياراجل مش كده السياسة تقدر تقول وين الدور المصري في سوريا ليبيا وين دور مصر في أفريقيا في الخليج في البحر الأبيض المتوسط في البحر الأحمر في إثيوبيا ؟ مافيش دور لأكبر بلد عربي مع الأسف

اهلا وسهلا مش مسألة استجواب المسألة أبسط مما تتخيل احنا في منتدى تكتب وتعبر عن رأيك تحمل الرد بروح رياضية بدون زعل مش بالمقر الرئيسي للحزب القومي العربي لا صوت يعلو فوق صوت المعركة خذ الأمر ببساطة يابرنس واشرب بقدونس قبل ماتنام
قوميه ايه ومهلبية ايه انا شايفك كل ما ترد على حد تدور حوالين مسئلة القوميه ودي قراءه سطحيه منك بتبين انك سمعت كلمتين اقتنعت بيهم وبتتفلسف بيهم علينا وكأنك فيلسوف عصرك إلى فاهم كل حاجه ممكن أن الواحد يبقى مقتنع بوجهة نظر معينه فيحاول انه يطرحها بأسلوب محترم بدون استهزاء ولا تقليل من حد
إنما أنت حافظلي فهمتهم وعمال توزع اسئلتك على خلق الله وعمال توزع عصير كرات وبقدونس على الناس حسستني انك واقف في محل عصير خضار وانت اصلا سامعهم في فيلم مصري هابط

يادي الجماعة كل من يخالفكم بالرأي يبقى اخواني ياراجل مش كده السياسة تقدر تقول وين الدور المصري في سوريا ليبيا وين دور مصر في أفريقيا في الخليج في البحر الأبيض المتوسط في البحر الأحمر في إثيوبيا ؟ مافيش دور لأكبر بلد عربي مع الأسف
عندك أفكار كتير واطروحات كتير بس انت الي مستعجل شكلك مبتدئ وده مش عيب
اولا احنا حاليا أكبر بلد عربي في عدد السكان فقط تأثيرنا السياسي والثقافي والعسكري تراجع وهو حاليا في طور البناء وبناء عليه مينفعش تدخل خارجيا بكل ثقلك في ملفات مشتعله زي ليبيا واليمن وسوريا وانت خارج من أزمات سياسيه واقتصاديه وامنيه داخليا واكيد انت رأيت التدخل السعودي في اليمن وما تسبب لها من مشاكل سياسيه حاليا وجعلها تنسحب من المشهد السوري برغم الاستقرار السياسي والأمني و الاقتصادي الموضوع مش لعبه

ثانيا بالنسبه للعروبة والقومية إلى انت ماسك فيها احب اقولك ان احنا نفسنا كمصريين مبنعملش بيها وحتى رؤيتنا للأزمة السورية مش من باب العروبه كما تتصور ولكن من باب أمن قومي مضاد للاطماع التركيه احنا حاليا بنواجه ٣ أعداء رئيسيين في المنطقة الأتراك والإيرانيين والصهاينة وكلهم طمعانين في المنطقة وفينا كلنا وللأسف احنا كنا نايمين وفوقنا متأخر وده إلى محجم دورنا حاليا في المنطقه

كلامي واضح انا ضد الاحتلال التركي لسوريا بس الاحتلال الروسي والإيراني راحو فين مش احتلال برضه ولا ايه وبلدك مصر تستفيد ايه من الاحتلال الروسي والإيراني؟
دى تقيه اخوانيه دي زي انا مش معاهم بس باحترمهم الروس موجودين من قبل الازمه ثانيا وجود والإيرانين سهل اخراجهم مدام سوريا موحده وذلك لأن سوريا دوله مركزيه وبعد الاستقرار هتسعي ليكون ليها دور وستحجم الوجود الإيراني بنفسها بينما الاحتلال التركي احتلال دائم والاراضي التي أخذت بواسطة الأتراك مثلها مثل لواء اسكندرون فالاولويه لهزيمة الأتراك الى بعد مينتهو من سوريا هينقل بقية الارهابيين لليبيا ومصر والإرهاب بيزيد في بلدك يعم السني فهمت لا طبعا عشان انت مؤدلج زي مبيقولو

لا يؤيد العدوان التركى على سوريا غير عبيد العثمانلي احفاد الانكشاريه الى هما الاخوان

مصدر خاص , توجه تركي رفيع المستوى الى باكستان ضمن حزمة مساعدات تقنيه و ماليه ضخمه ,انتهى الخبر

مجرد سؤال ؟؟ هل هناك سعي تركي الان الى السلاح النووي خاص بهم؟
لهم فترة الاتراك يتعاونون مع باكستان تقنيا وتجاريا ماله علاقة
ثانيا تركيا عضو في الناتو وتحت مظلته النووية ويعني لن تقترب من اراضيها روسيا

قوميه ايه ومهلبية ايه انا شايفك كل ما ترد على حد تدور حوالين مسئلة القوميه ودي قراءه سطحيه منك بتبين انك سمعت كلمتين اقتنعت بيهم وبتتفلسف بيهم علينا وكأنك فيلسوف عصرك إلى فاهم كل حاجه ممكن أن الواحد يبقى مقتنع بوجهة نظر معينه فيحاول انه يطرحها بأسلوب محترم بدون استهزاء ولا تقليل من حد
إنما أنت حافظلي فهمتهم وعمال توزع اسئلتك على خلق الله وعمال توزع عصير كرات وبقدونس على الناس حسستني انك واقف في محل عصير خضار وانت اصلا سامعهم في فيلم مصري هابط

سيبك من الكلام ده ورد حضرتك على الأفكار

تابع أغلب الاخوة من مصر كل كلامهم عن الأمن القومي العربي بس مع تركيا بس مافيش أمن قومي مع إيران وروسيا ودي الحكاية كلها يابرنس وماتعليش صوتك تاني مره خليك متعاون

مصدر خاص , توجه تركي رفيع المستوى الى باكستان ضمن حزمة مساعدات تقنيه و ماليه ضخمه ,انتهى الخبر

مجرد سؤال ؟؟ هل هناك سعي تركي الان الى السلاح النووي خاص بهم؟
محجوز ياحبيب قلبي

دى تقيه اخوانيه دي زي انا مش معاهم بس باحترمهم الروس موجودين من قبل الازمه ثانيا وجود والإيرانين سهل اخراجهم مدام سوريا موحده وذلك لأن سوريا دوله مركزيه وبعد الاستقرار هتسعي ليكون ليها دور وستحجم الوجود الإيراني بنفسها بينما الاحتلال التركي احتلال دائم والاراضي التي أخذت بواسطة الأتراك مثلها مثل لواء اسكندرون فالاولويه لهزيمة الأتراك الى بعد مينتهو من سوريا هينقل بقية الارهابيين لليبيا ومصر والإرهاب بيزيد في بلدك يعم السني فهمت لا طبعا عشان انت مؤدلج زي مبيقولو

يبقى تحترم الوجود الروسي ??? يعني المسألة مش أمن عربي ولا بطيخ كل المسألة أن تعتقد أن تركيا بلد للإخوان عشان كده بتعاديهم يعني بلطجه اصحى احنا هنا مش ندافع عن تركيا ولا عن اخوان ولا اخوال طرحت عليك سؤال وهربت من الإجابة انا بعتبر في سوريا احتلال تركي وايراني وروسي وانت تعتبر احتلال تركي فقط

يبقى تحترم الوجود الروسي ??? يعني المسألة مش أمن عربي ولا بطيخ كل المسألة أن تعتقد أن تركيا بلد للإخوان عشان كده بتعاديهم يعني بلطجه اصحى احنا هنا مش ندافع عن تركيا ولا عن اخوان ولا اخوال طرحت عليك سؤال وهربت من الإجابة انا بعتبر في سوريا احتلال تركي وايراني وروسي وانت تعتبر احتلال تركي فقط
ايوه لان الروس والإيرانين موجودين بطلب الحكومه السوريه سواء تعترف بيها او لا انت الى مش عايز تفهم متهربتش انت الى دماغك واقفه بس

ايوه لان الروس والإيرانين موجودين بطلب الحكومه السوريه سواء تعترف بيها او لا انت الى مش عايز تفهم متهربتش انت الى دماغك واقفه بس

ده كلام فارغ وانت تفتح مجال كده لواحد من تنظيم الإخوان الإرهابي يرد عليك ويقول حكومة الوفاق في ليبيا طلبت دعم تركي شفت ازاي انت بعيد عن الواقع

التدخل التركي والإيراني والروسي بسبب غياب الدور العربي يجب تفعيل الدور المصري والسعودي والإماراتي لملاء الفراغ ولا يوم من الأيام نصحى على وجود روسي في ليبيا ووجود ايراني في البحرين ووجود تركي في قطر

سيبك من الكلام ده ورد حضرتك على الأفكار

تابع أغلب الاخوة من مصر كل كلامهم عن الأمن القومي العربي بس مع تركيا بس مافيش أمن قومي مع إيران وروسيا ودي الحكاية كلها يابرنس وماتعليش صوتك تاني مره خليك متعاون
فين الافكار دي مش بقولك مبتدأ حد فهمك الكلمتين فحسيت بنفسك فيلسوف زمانك
ومش فاهم مين الي مفهمك انك كده روش بعصير الكرات وخليك متعاون والله العظيم فكرتني بشخصية شعبان الفارس لأحمد ادم
:ها::ها:

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى