A400M مصرية ؟

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
الله اعلم و دا مش فوتو شوب دا على الاقل maya او 3D max
ممكن ابقى مخطئ بس صعبة تطلع طائرة بالتمويه و للاختبار في سكون تام كدا .. خصوصا ان البرنامج فيه مشاكل و لسه ايرباص كانت مطلعة تقرير عن مفواضات مع مصر و المكسيك بالذات و تتمنى تسلك الامور
لكن ربما من يعلم كل شئ جايز
المهم انا عايز التمويه دا على الرافال plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
بس اقولك التموية دا قذر اوى مع a400 مش لايق عليها خالص الللون الاصلى تحسه شيك كدا

انا ليا وجهة نظر ممكن متعجبش البعض
ليه منفتحش خط انتاج للميج 35 في مصر ؟
مش هتستفاد حاجة الروس مش هينقلو ليك مسمار كان نقلو للهند فى صفقة السو 30 الروس كلاب الامريكان والفرنسيين انضف بمراحل من الروس فى العملية دى

الصورة محيرة للغاية
الرقم التسلسلي للطائرة غير مسجل
اول مرة اري هذا التمويه علي هذه الطائرة
الصورة التي يمكن ان نعتقد انه تم التعديل عليها ليست موجودة
ليس هناك اي خبر او بيان واحد يشير الي ان مصر تسلمت الطائرة لكن رغم كل هذا
ربما تكون حقيقية من يدري !

مش هتستفاد حاجة الروس مش هينقلو ليك مسمار كان نقلو للهند فى صفقة السو 30 الروس كلاب الامريكان والفرنسيين انضف بمراحل من الروس فى العملية دى

انت قدامك مشاريع رائعه تصلح لغرض التصنيع وعمل منصة معدلة لاحتياجاتك وايضا لن يمانع الشريك في التصنيع المشترك
بتكلم علي التيجاس الهندية مع استبدال الالكترونيات الصهيونية او الــ jf 17 صحيح حمولاتهم ضعيفة ولسه بدري عليهم لكن انت مع بعض التعديلات تقدر تخليها منصة تناسبك انت طالما عندك النية تمتلك عدد كبير مشروع التيجاس الهندي انا متحمس له لكن ما يواجهه هو غباء الهنود ليس ضعف المشروع نفسه

الصورة محيرة للغاية
الرقم التسلسلي للطائرة غير مسجل
اول مرة اري هذا التمويه علي هذه الطائرة
الصورة التي يمكن ان نعتقد انه تم التعديل عليها ليست موجودة
ليس هناك اي خبر او بيان واحد يشير الي ان مصر تسلمت الطائرة لكن رغم كل هذا
ربما تكون حقيقية من يدري !
الموقع لم يتحدث عن تسليم الطائرة بل طيران تجريبي مع العلم موقع سبوتر معروف ولم يسبق لهم ان وضعو صور معدلة

الموقع لم يتحدث عن تسليم الطائرة بل طيران تجريبي مع العلم موقع سبوتر معروف ولم يسبق لهم ان وضعو صور معدلة

انا اطلعت علي الموقع صديقي والطيران التجريبي معناه ان هناك صفقة تمت وتسليم قريب انا ايضا اثق في الموقع لكن الخروج الفجائي للخبر هو المثيل للدهشة انت تعلم ان اي برغي في معدة عسكرية يتم شرائه من الغرب تجد مصادرا واخبارا لكن هذه الصفقة بالذات الاخبار عنها شحيحة ولم تتعدي الاهتمام حسب اخر الاخبار وبكل الاحوال نحن نتمناها هي طائرة ممتازة في فئتها

معقوله؟
طيب ولو طلعت مظبوطة؟
يبقي كدة فية السنة تخرس؟
على العموم بالتوفيق للجميع
:D

الغريب أن اخر تصريحات قرأتها كانت تقريبا عن مفاوضات

؟؟؟!!!

يمكن استخلاص معلومات مهمة من موقع defence-blog

According to some source, Egypt has ordered 12 Airbus A400M military transport planes for €1.8bn in 2015. The sale to Egypt was first reported by AndaluciaInformaciones.es, a Spanish news website, which said that Pilar Albiac, the Airbus DS executive vice-president for operations, told the Airbus DS board that Egypt had made its first order during a meeting at the Seville plant, where the A400M is assembled.

Another Spanish media outlet, Infodefensa.com, quoted an unidentified industry official as confirming the deal, but saying that “the number of aircraft is much exaggerated.” An Egyptian contract for that many aircraft “is not going to happen,” the official said.

يمكن استخلاص معلومات مهمة من موقع defence-blog

According to some source, Egypt has ordered 12 Airbus A400M military transport planes for €1.8bn in 2015. The sale to Egypt was first reported by AndaluciaInformaciones.es, a Spanish news website, which said that Pilar Albiac, the Airbus DS executive vice-president for operations, told the Airbus DS board that Egypt had made its first order during a meeting at the Seville plant, where the A400M is assembled.

Another Spanish media outlet, Infodefensa.com, quoted an unidentified industry official as confirming the deal, but saying that “the number of aircraft is much exaggerated.” An Egyptian contract for that many aircraft “is not going to happen,” the official said.

قضي الامر الذي فيه تستفتيان
عشت ياصديقي

وهكذا يتضح ان الصورة حقيقية مبروك علي مصر صفقة رائعه

بس اقولك التموية دا قذر اوى مع a400 مش لايق عليها خالص الللون الاصلى تحسه شيك كدا
مختلف معاك الحقيقة انا اراه روعه
حيبقى تحفة على اي طائرة صدقني

تانكر يا ولاد الحلال
محدش شاف تانكر هنا والا هناك
يا نااااااس محتاجين تانكر

تانكر يا ولاد الحلال
محدش شاف تانكر هنا والا هناك
يا نااااااس محتاجين تانكر

:D هو لو في تانكر جاهزة تفتكر من العقل والمنطق الاعلان عنها دلوقتي ؟
ليا صديق سألني سؤال معرفتش ارد عليه ــــ الاف 16 بلوك 42 وصلت نص ليبيا ازاي وهي لا تمتلك خزانات كتفية ؟
ثانيا ::::: الميج وصلت واتسلمت وفي ناس شافوها بتطير كمان بس لم يتم اعلان اي تفاصيل او صور ربما هناك اولويات للأمن القومي لكن اثق ان التانكر لم تعد اخر الهموم

:D هو لو في تانكر جاهزة تفتكر من العقل والمنطق الاعلان عنها دلوقتي ؟
ليا صديق سألني سؤال معرفتش ارد عليه ــــ الاف 16 بلوك 42 وصلت نص ليبيا ازاي وهي لا تمتلك خزانات كتفية ؟
ثانيا ::::: الميج وصلت واتسلمت وفي ناس شافوها بتطير كمان بس لم يتم اعلان اي تفاصيل او صور ربما هناك اولويات للأمن القومي لكن اثق ان التانكر لم تعد اخر الهموم
اولويات مين اسرائيل عارفه كلو السيسى مش عاوز يعلن عشان الناس لو عرفت انو بيعمل صفقات بمليارات والحال عندنا فى الضياع ممكن يعملو معاه حاجات مش حلوة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى