بـوابة مصـر الأقتصادية

طبعا ياعم 😂
اكيد الي هيجي للشعب هو الى هيجي للقياده طبعا احنا دوله يضرب بها المثل في الشفافيه والمصارحه لدرجه اليابان تتعلم مننا المصارحه والشفافيه في محاسبه القياده ..
لدرجه ان وزيره الصحه انبارح اعلنت ان الاطقم الطبيه في مصر رافضه التطعيم ..
ابقى اسالهم ليه وهم اول ناس اللقاح جه عشانهم .. لو سالت الصيدلي الى انت بتقول انه قريبك والي كان موجود وقت تطغيم الريس هيقلك ... لانى سالت الدكتور قريبي الى كان موجود وقت تطعيم الريس برضه 😂😂
ابقى اسال قريبك الدكتور الصيدلي عن الابره بالمره ينوبك ثواب لان المصوراتي مش موضح اي صوره فيها حقنه 🤭🤭
الدكاتره رافضين ياخدوا اللقاح ليه بقي ؟

انتهى النقاش معاك ..لا اتناقش مع من يتهمني باني أقدس واعبد غير الله ...ولولا أني في رمضان كان الرد هيبقى مش كده نهائيا ..استغفر ربك يمكن يتوب عليك وانت ماشي تكفر خلق الله
انت الى عاملي اقتباس من الاول .. وبتتهم المختلفين معاك انهم اعداء الوطن وخونه وبدخل منتدباتهم ... .. وانا واخد اقتباس من كلام عضو هنا .. مش موضوع جديد مثلا ... انت الى دخلت عملت اقتباس لى وتدافع لمجرد الدفاع بغض النظر عن الايجاب والسلب .. لا انت بترد لمجرد هوى قلبك العاطفي .. على فكره زمايلنا الاطباء المؤيدين حتى .. اعترفوا بان الصوره وطريقه التطعيم و نشرها خطا .. بس ليه ؟ لان عندهم حق وعقل لايميع الباطل بالحق لمجرد الهوى العاطفي

ولو هتعمل فيها حقاني .. فاكر اول الكلام الغلط في حقي والي بعدها بعت رساله اعتذار على الخاص .. ده تفكيرك وتوجهكك اي اختلاف يبقوا اخوان عملاء خونه متامرين قابضين ليس الا عشان مش نفس الراي ونفس التوجه ...

انت الى عاملي اقتباس من الاول .. وبتتهم المختلفين معاك انهم اعداء الوطن وخونه وبدخل منتدباتهم ... .. وانا واخد اقتباس من كلام عضو هنا .. مش موضوع جديد مثلا ... انت الى دخلت عملت اقتباس لى وتدافع لمجرد الدفاع بغض النظر عن الايجاب والسلب .. لا انت بترد لمجرد هوى قلبك العاطفي .. على فكره زمايلنا الاطباء المؤيدين حتى .. اعترفوا بان الصوره وطريقه التطعيم و نشرها خطا .. بس ليه ؟ لان عندهم حق وعقل لايميع الباطل بالحق لمجرد الهوى العاطفي

ولو هتعمل فيها حقاني .. فاكر اول الكلام الغلط في حقي والي بعدها بعت رساله اعتذار على الخاص .. ده تفكيرك وتوجهكك اي اختلاف يبقوا اخوان عملاء خونه متامرين قابضين ليس الا عشان مش نفس الراي ونفس التوجه ...
لا تكذب فأنت من اقتبست منشوري منذ البداية ....انتهى النقاش لا تقتبس لي مرة أخرى لاني كنت اعتقد فيك انسان ذو ثقافه وراي حر ولم أخطىء في حقك ابدا بل ولم اذكرك شخصيا بسوء وقتها فلا تتقول علي ما لم اقوله..ام انك كفرتني ونزعتني من عبودية الخالق إلى عبودية المخلوق فلا نقاش معك ..ولن اكرر طلبي لا تقتبس لي ...

وزارة الاسكان تستعد لتطوير المنطقة الشاطئية لمدينة سلام مصر بشرق بورسعيد على غرار مدينة العلمين الجديدة وسيتم الاعلان عن المخطط والكشف عن كل تفاصيل تطوير المنطقة الشاطئية بمدينة شرق بورسعيد بعد انتهاء شهر رمضان المبارك .

لا تكذب فأنت من اقتبست منشوري منذ البداية ....انتهى النقاش لا تقتبس لي مرة أخرى لاني كنت اعتقد فيك انسان ذو ثقافه وراي حر ولم أخطىء في حقك ابدا بل ولم اذكرك شخصيا بسوء وقتها فلا تتقول علي ما لم اقوله..ام انك كفرتني ونزعتني من عبودية الخالق إلى عبودية المخلوق فلا نقاش معك ..ولن اكرر طلبي لا تقتبس لي ...
انت مركز ؟
انا عامل اقتباس للعضو ٣٠يونيو .. انت الى عملت اقتباس لكلامى .. 😂 ركز الله يخليك

انا كفرت فين انت الى من مجرد صوره بتتهم الناس بخيانه وعماله ومؤامره
انت الى حساس شويه ... وباين لمجرد صوره .. دمك محروق بغض النظر عن الايجاب والسلب هو بس هدافع لمجرد الدفاع ..
وانا عمرى ما غلطت فيك .. بالعكس فاكر كلامى عنك قبل كده لما قلت لك انك لو مسكت منصب انا متاكد انك هتبقى مخلص جدا للبلد في منصبك .. اهم حاجه تقبل المخالف لعقلك بعيدا عن التخوين والمؤامره والشعارات الى مالهاش لازمه يا كبير

بما يعادل 2.7 مليار جنية صادرات، ارتفاع الطلب العالمى على القطن المصرى و الاسعار تحقق مستويات قياسية

الرابط:

Egyptian cotton exports value surge facing high demand
سجلت تعاقدات تصدير الأقطان المصرية منذ بداية الموسم التصديرى الجارى (2020/2021) فى سبتمبر الماضى وحتى 18 أبريل الحالي، قرابة 77 ألف طن، ما يعادل 1.5 مليون قنطار، بقيمة بلغت 170 مليون دولار.

وحققت أسعار الأقطان المصرية مستويات قياسية مقارنة مع بداية الموسم، إذ اقتربت الزيادة التى سجلها القنطار من 1000 جنيه فى ظل تنامى الطلب العالمى على المحصول.

وبدأ الموسم التصديرى فى سبتمبر 2020 وينتهى فى أغسطس 2021 وبلغ حجم محصول القطن لعام 2020 نحو 1.2 مليون قنطار، وكان المعروض مضافا إليه أرصدة مخزونة من الأعوام السابقة.

و من المرتقب أن يصل متوسط أسعار شراء الأقطان من المزارعين بين 2700 و3000 جنيه للقنطار، مقابل 2200 و2400 جنيه للعام الماضي.

رفعت الحكومة حجم الدعم التمويني في موازنة 2022/2021 بنسبة 5.4% ليصل إلى 87.2 مليار جنيه

الدكتور باسم قمر - كبير الاقتصاديين في البنك الأوروبي : كانت أهم معوقات الإستثمار في مصر عدم وجود بنية تحتية قوية من طرق وكهرباء وصرف وغيرها، وما نشهده حالياً من قفزة في مشروعات الطرق والبنية التحتية ينعكس إيجاباً على جذب الإستثمارات وحركة التجارة والتنمية.

الدكتور باسم قمر - كبير الاقتصاديين في البنك الأوروبي : المشروعات القومية التي أطلقتها مصر مثل العاصمة الإدارية والعلمين الجديدة ومدينة الجلالة وغيرها، يقوم بتنفيذها القطاع الخاص، مما ساهم في ثقة المستثمرين وتوفير فرص العمل، رغم أزمة كورونا العالمية.

الشريط الساحلي بمدينه ‎#العلمين_الجديده، ويضم 18 برجاً بإستخدامات متنوعة ومنطقة ترفيهية وبحيرات صناعية تطل عليها منطقة الفيلات ومنطقة الداون تاون.
New Alamein City.

مشروع الحي اللاتيني بمدينه ‎#العلمين_الجديده، ويضم 12 ألف وحدة سكنية بالطراز المعماري لمدينة الإسكندرية الكلاسيكية.

Work progress of latin district, at New
Alamein City.

عودة
أعلى