الجيش الاثيوبي يدفع بمنظومات دفاعية جديدة لمحيط سد النهضة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
العنوان الصحيح الجيش الاثيوبي يدفع بمنظومات عتيقه
هذه المنظومات لدى مصر قبل ان يسمع بها ابي احمد
سيواجه طائراتنا بمنظومة عاملين عليها مناورات مليون مرة وعلى الي احدث منها بسنوات بل بعقود.
هذه المنظومات حاطينها مزهريات كنوع من المكابرة على الفاضي ووقت الهجوم سيتم تدميرها
قبل سد النهضه..ده احنا اذا هجمنا سنهجم بدرونات و بمقاتلات و بكل قوة لن تكون ضربة عابرة وخاطفه.

هناك شئ غريب فى تصرفات أثيوبيا هناك ثقة وإطمئان. لا أدرى من أين جاءتهم هذه الثقة.

حل ملف السد يكون عن طريق المفاوضات فقط. مصر مخطئة اذا اعتقدت ان ضرب السد سيؤدي لنتيجة،
يا باشا احنا ناس مفتريه ومحدش بيهمنا وهنضرب السد

مصر ليا 10 سنين بتتفاوض عشان توصل لحل يرضي الأطراف الثلاثة ومطلعناش بنتيجه نهائي وحضرتك جاي تقول حل سد النهضة يجب أن يحل عن طريق المفاوضات 😏😏

يا باشا احنا ناس مفتريه ومحدش بيهمنا وهنضرب السد

مصر ليا 10 سنين بتتفاوض عشان توصل لحل يرضي الأطراف الثلاثة ومطلعناش بنتيجه نهائي وحضرتك جاي تقول حل سد النهضة يجب أن يحل عن طريق المفاوضات 😏😏
كلامه صحيح ضرب السد ليس حل خصوصا ان الاحباش اقنعوا باقي الشعوب الافريقيه بالسد وقاموا بتشويه صورة مصر لباقي الشعوب الافريقيه زي ماقال حسني مبارك هتضرب السد دلوقتي تقع مع كل الافارقة

كلامه صحيح ضرب السد ليس حل خصوصا ان الاحباش اقنعوا باقي الشعوب الافريقيه بالسد وقاموا بتشويه صورة مصر لباقي الشعوب الافريقيه زي ماقال حسني مبارك هتضرب السد دلوقتي تقع مع كل الافارقة
صح عشان كده هنضرب المواقع العسكرية الاثيوبية مش بس السد وزي مابتقول في مصر..اضرب المربوط يخاف السايب

طاب ما تقع مع كل الافارقة عادي هو يعني وقعنا مع دول نووية ؟ دي شعوب مش لاقية تحلق وعلاقتنا معاها محبة كده مش اكتر لكن مش بيفيدونا بحاجه تذكر ....اللي هيقرب من الميا هياخد علي دماغه ببساطة كده

العنوان الصحيح الجيش الاثيوبي يدفع بمنظومات عتيقه
هذه المنظومات لدى مصر قبل ان يسمع بها ابي احمد
سيواجه طائراتنا بمنظومة عاملين عليها مناورات مليون مرة وعلى الي احدث منها بسنوات بل بعقود.
هذه المنظومات حاطينها مزهريات كنوع من المكابرة على الفاضي ووقت الهجوم سيتم تدميرها
قبل سد النهضه..ده احنا اذا هجمنا سنهجم بدرونات و بمقاتلات و بكل قوة لن تكون ضربة عابرة وخاطفه.
في احتمال انه يكون كمين الحرب خدعة وجايز جدا يتم دعمهم من اسرائيل وجنوب افريقيا بانظمة دفاع جوي حديثة

طاب ما تقع مع كل الافارقة عادي هو يعني وقعنا مع دول نووية ؟ دي شعوب مش لاقية تحلق وعلاقتنا معاها محبة كده مش اكتر لكن مش بيفيدونا بحاجه تذكر ....اللي هيقرب من الميا هياخد علي دماغه ببساطة كده
مينفعش تقع مع جيرانك

KH 31 : Am i joke to you

بالله يا اخي دا كلام يقال في منتدى دفاع وتسليح ويطرح فيه المواضيع لنقاشها وتحليلها لكي نستفيد ونفيد

يا اخي ما تقوله كلام مصاطب وهبد
يعني عشان مزعلش الاثيوبيين والأفارقة اللي هما متخلفين ومتأخرين مليون سنه ضوئيه عن باقي العالم إلا من رحم ربي من المسلمين أضر بمصالح وطني واعرض أمنه القومي للخطر عشان عيون الأفارقة

انا اضرب السد واهدمه فوق دماغهم ليعلم الجميع من هي مصر

s125 الاثيوبي تم تطويرة عن طريق الاوكرانيين

7 انظمة تم تسليمها لاثيوبيا
يجب الاخذ الامور بجدية وليس باستهتار
بالتوفيق للاشقاء المصريين والسودانيين في سحق الاثيوبيين

:devilish::devilish:

Au cours des dernières années, l'Ukraine a livré à l'Éthiopie sept complexes SAM modernisés​

S-125ME-2​

بالله يا اخي دا كلام يقال في منتدى دفاع وتسليح ويطرح فيه المواضيع لنقاشها وتحليلها لكي نستفيد ونفيد

يا اخي ما تقوله كلام مصاطب وهبد
يعني عشان مزعلش الاثيوبيين والأفارقة اللي هما متخلفين ومتأخرين مليون سنه ضوئيه عن باقي العالم إلا من رحم ربي من المسلمين أضر بمصالح وطني واعرض أمنه القومي للخطر عشان عيون الأفارقة

انا اضرب السد واهدمه فوق دماغهم ليعلم الجميع من هي مصر
منتدى عسكري يعني نفكر في الحلول العسكرية وننسى السياسية تماما هو ده كلام المصاطب والقهاوي

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى