السيسي: لن يستطيع أحد ان يأخذ نقطة مياه من مصر ومن يريد ان يجرب فل يجرب

نمط الرقابة(مفعل): سوف تخضع اي مشاركات جديدة للموافقة اليدوية من قبل طاقم الإدارة
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
بس الجاكيت فخيم بصراحه

المرفقات

27.6 KB · المشاهدات: 62
مافي مقارنه إطلاقا اثيوبيا امام مصر لا شي
مصر اصلا لا ترى اثيوبا , ما يجعل مصر تتريث هوه خوفها من ردة المجتمع الدولي ,و الخوف من النوايا المبطنه لاستغلال اي هفوه مصريه كذريعه لتدمير مصر كما حدث مع العراق

يا اخوانا محد يشوف العضو اللي اسمه أ @أنيس ماله
تقريبا وشه شقق من كتر استعمال ايموشن الضحك
يمكن تعبان ولا حاجه نشوفله دكتور
ولا الموضوع شكله كوميدي يضحكنا معاه طيب

عودة الحضور المصري في الساحه العربيه والاقليميه شئ مفرح جدا بالنسبه لي , الله يوفقهم لحمايه وازدهار مصر يارب

اي تراخي في موضوع سد النهضه هو خيانه عظمي لمصر وعشان كده موضوع التهديد ممكن يكون اتأخر كمان لان الاحباش مش بيفهموا غير لغه القوه

يا اخوانا من الاخر احنا خدنا توكيل الخطوط الحمرا في المنطقة
اللي عاوز خط يقدم طلب وعليه ب10 جنيه دمغه

كلام السيسي تهديد صريح بالحرب الا اذا

وأشوفه غلط رغم اعجابي باللي قاله
غلط لأنك حددت وقت معين لنهاية المفاوضات وبعدها بتتصرف فما كان له داعي هذا التهديد اللي سيعطي للأثيوبيين فرصه لإظهار أنفسهم أنهم يواجهون تهديد علني بالحرب وانه مس بالسيادة الوطنية بان تقبل والا حرب وبالتالي تدفعهم للتعنت أكثر
ثانيا انت تنبه عدوك باللي راح تسويه في حال فشلت المفاوضات وبالتالي ياخذ حذره ويجهز نفسه عسكريا وسياسيا مهما كان مستوى هذا التجهيز فعلى اقل الايمان سيزيد من صعوبة وتعقيد مهمتك التي تريدها
ثالثا انت وضعت الان على نفسك التزام ولو قدر الله لأي سبب لم تستطع تنفيذ اللي قلتله ستهتز هيبة مصر ورئيسها أمام اعدائها وراح يكون مدخل للمخربين للنيل من أمن مصر
بينما بتحديد وقت لنهاية التفاوض انت اطلقت تحذير مبطن والكل فهمه ولم تلزم نفسك باي شي ولم تعطي لعدوك اي حجة يمسكها عليك
كنت اتمنى هذا التصريح يكون قبل يومين والا ثلاثة من الوقت المحدد لنهاية المفاوضات

حد يعمل لنا مقال فيه حبه بروبجندا
وفي اوله صوره السيسي وهو بيضحك 😂
بمناسبة التصريح القوي دا😌

مثلا اقترح عنوان المقال
(خطوط السيسي الحمراء)
بس مين يعمل المقال!

بقالنا سنين وسنين واحنا بنقول ان مصر لن تترك حقها في مياه النيل وكنا نتهم دائما بالتطبيل وبالعيش في الوهم

اين الاعضاء الذين كانوا دائما يؤكدون ان مصر لن تقوم بعمليه عسكريه ضد سد النهضه طبعا لن نجد لهم اثر في هذا الموضوع
قصدك دكتور ربيع
مش فاضي عمال ينزل في صور ستات هولنديه في موضوع قناة السويس 🤣 🤣 🤣
بس الحق يتقال صور تحفه :love::love:

مصر اصلا لا ترى اثيوبا , ما يجعل مصر تتريث هوه خوفها من ردة المجتمع الدولي ,و الخوف من النوايا المبطنه لاستغلال اي هفوه مصريه كذريعه لتدمير مصر كما حدث مع العراق

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

التاريخ بقولك اى قوه حسكريه بتتكسر امام مصر هى تاتى فقط لنهايتها

التاريخ الحديث ان مصر حاربت ثلاث قوى عظمى وهزمتهم

اى قوه فى العالم باستطاعتها محاربه 40 مليون بنى ادم

لان نحن مثل العراق لا عسكريا ولا شعبيا ولا وجهه للمقارنه اصلا

انا عندما يقف الامر على حقى

يا اما اخذه او ادفن وادفن الجميع وانا احاول

وتنساب يانيل حراً طليقاً
لتحكي ضِفافك معني النضال
وتبقي مدي الدهرحصناً عريقاً
بصدق القلوب وعزم الرجال
وما دام جيشك يحمي حِماكِ
ستمضي الي النصر دوماً خُطاكِ

بقالنا سنين وسنين واحنا بنقول ان مصر لن تترك حقها في مياه النيل وكنا نتهم دائما بالتطبيل وبالعيش في الوهم

اين الاعضاء الذين كانوا دائما يؤكدون ان مصر لن تقوم بعمليه عسكريه ضد سد النهضه طبعا لن نجد لهم اثر في هذا الموضوع
لما تقوم بالعملة بئا. لحد الان فقط تهديد.. اقول لحد الان

وتنساب يانيل حراً طليقاً
لتحكي ضِفافك معني النضال
وتبقي مدي الدهرحصناً عريقاً
بصدق القلوب وعزم الرجال
وما دام جيشك يحمي حِماكِ
ستمضي الي النصر دوماً خُطاكِ

جميلة الابيات. من القائل؟

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى