اخفاق الاجتماع السداسي بخصوص سد النهضة

نمط الرقابة(مفعل): سوف تخضع اي مشاركات جديدة للموافقة اليدوية من قبل طاقم الإدارة
هنرى برستيد فى كتابة فجر الضمير يقول ان الضمير و الاخلاق ظهروا فى مصر .
لذلك تجدها مذكورة فى كل الكتب السماوية مئات المرات .
يظهر مكنش فية غيرنا فى المنطقة
ارجوك بلا استعلاء او انتقاص من احد.
التدين تجربة بشرية جميلة، خلينا كلنا نستمتع بها

عايشين على انجازهم و كل سنة يدخلمصر
لا تخلط الاوراق وتحرف الكلام، اقول انك لن تستفيد شيئا بدفاعك المستميت عنهم وتقديسك لهم

علي اساس انك لو مش دافعت عنهم هيقطعو عنك مصروف فلوس سياحة الاهرامات هههههههه كلام عجيب

خطاب الملك العظيم تحتمس الثالث لجيشة قبل الحرب
" لا تقتلوا جندي يستسلم .. لا تقتلوا مدنيا لم يرفع السلاح .. اياكم ان تمسوا طفلا أو إمرأة بسوء .. اعطوا الطعام للجائع كي يعطيكم الرب أضعافه .. إياكم ان ترهبوا خائفا مذعورا .. فهذا لا يرضي الآله العظيم

لن تجدني افخر به وأمجده. عكس الاخ حسام حامد.
لا احد يفخر لآلهة مزيفة..نحن نفخر باجدادنا لما فعلوه و لكن هذا لا يعجب احدهم فيقلل من المصريين القدماء بانهم عبدوا الهة كثيرة..الجميل في الموضوع ان هذا يزيدني اعجابا بالفراعنة لان مع هذا كانوا اكثر تقدما من كل من ينتقدهم بعد الاف السنين.

لا احد يفخر لآلهة مزيفة..نحن نفخر باجدادنا لما فعلوه و لكن هذا لا يعجب احدهم فيقلل من المصريين القدماء بانهم عبدوا الهة كثيرة..الجميل في الموضوع ان هذا يزيدني اعجابا بالفراعنة لان مع هذا كانوا اكثر تقدما من كل من ينتقدهم بعد الاف السنين.

المصريين القدماء انتصروا بافعالهم و انجازتهم على كل تشوية
و باقيين ابد الدهر .
طلبوا الخلود و نالوة

سوف اسأل علماء مصر الكرام مثل الشيخ ياسر برهامي عن هذه المعتقدات التي يذكرها الاخ حسام حامد. احتاج ان اسأل علماء الكنانة مثل سعيد رسلان وغيرهم.

تحية،
هو ياسر برهامي اصبح عالم امتى!!!!!!!!!!!!
لاعجب فيما تقوله اذا كنت تقول على ياسر برهامي عالم لكن اذا كان عالم فهو بالنسبة لك انت وليس لنا.........نحن لدينا الازهر الشريف والمنتسبين له هم العلماء الحقيقيون وليس غيرهم
نحن بلد الازهر الشريف منارة الاسلام الوسطي

تطبيله للفراعنة خلاه يعك في الكلام

أكاد اجزم ان ٩٠٪ من المصريين لا يهتم بالفراعنة ولا يفتخر بتاريخهم، بالرغم من ان المصريين مجبرين علي دراسة تاريخ الفراعنة خلال سنوات الدراسة الا انه لم ينشأ بينهم رابط او حب

حتي الدولة لم تتأثر، عمري ما شفت شارع اسمه تحتمس او شارع حتشبسوت او شارع مينا

هو بس بيفتخر بيهم عشان يغيظكم في اطار الحرب الكلامية في المنتدي
اتكلم عن نفسك فقط
والافضل تركن على جنب يا بابا

التاريخ المصري عامل هسهس للبعض هنا وطبعا انت بتطبل معاهم فلا عجب لذلك منك او من من على شاكلتك

من ليس لهم تاريخ بيشككوا في حضارة 7000 سنة وبيتكلموا عن الاصل
سبحان الله
انا عاذر من ليس لهم تاريخ وعارف انهم بيتمنوا ان الكل يكون مثلهم ليس لهم تاريخ

اتكلم عن نفسك فقط
والافضل تركن على جنب يا بابا

التاريخ المصري عامل هسهس للبعض هنا وطبعا انت بتطبل معاهم فلا عجب لذلك منك او من من على شاكلتك
اتكلم عن نفسي وعن معظم المصريين
عمرك ما هتلاقي شارع اسمه شارع تحتمس التالت عمرك، عشان الدولة عارفة ان لما المواطن يركب التاكسي، هيقول للسائق،، وديني شارع حمص التالت ههههههههه

٩٠٪ مش عارف تاريخ الفراعنة الا من المدرسة وغير مهتم به وغير منتمي للفراعنة اصلا وبلاش تطبيل وبروبغندا علي الفاضي

خطاب الملك العظيم تحتمس الثالث لجيشة قبل الحرب
" لا تقتلوا جندي يستسلم .. لا تقتلوا مدنيا لم يرفع السلاح .. اياكم ان تمسوا طفلا أو إمرأة بسوء .. اعطوا الطعام للجائع كي يعطيكم الرب أضعافه .. إياكم ان ترهبوا خائفا مذعورا .. فهذا لا يرضي الآله العظيم

وجذوع النخل للتعذيب ..الخ
ياراجل فكك هههه

اشكرك جدا اخي...انا والحمد لله ماجستير هندسة ميكانيكية...وشاهدت بضعة سدود عراقية ضربت عام 91 بام عيني.
بما انك مهندس لا تلقى الكلام جزافا
فنرجو منك ذكر السدود التى ضربت و حجمها و ضربت باى وسيله و كميه المياه التى كانت نخزنها
حتى نستطيع ان نقارن
فلاتقارن ما كان يستعمل فى ٩١ بما هو متاح الان و لا تقارن سد النهضه و هو يخزن مليارات الامتار من المياه بسدود صغيره لا او متوسطه
منكم نستفيد مش يمكن تقول معلومه مفيده بدل الكلام

اتكلم عن نفسي وعن معظم المصريين
عمرك ما هتلاقي شارع اسمه شارع تحتمس التالت عمرك، عشان الدولة عارفة ان لما المواطن يركب التاكسي، هيقول للسائق،، وديني شارع حمص التالت ههههههههه

٩٠٪ مش عارف تاريخ الفراعنة الا من المدرسة وغير مهتم به وغير منتمي للفراعنة اصلا وبلاش تطبيل وبروبغندا علي الفاضي
انت متاكد انك مصري!!!!!!!!!!!!!
انت متعرفش محطة رمسيس
انت متعرفش ميدان رمسيس
انت مسمعتش عن مدينة اسمها طيبة
انت مسمعتش عن شركات باسماء فرعونية

يارت تبقى تتاكد من كلامك شوية وابقى ثقف نفسك ابقة ما تتكلم عن مصر يا بابا لانك بتبان بشكل مضحك جدا والغريبة انكم متعودين على كدا.......فعلا تربية المرشد هيبقوا مثقفين ازاي

انت متاكد انك مصري!!!!!!!!!!!!!
انت متعرفش محطة رمسيس
انت متعرفش ميدان رمسيس
انت مسمعتش عن مدينة اسمها طيبة
انت مسمعتش عن شركات باسماء فرعونية

يارت تبقى تتاكد من كلامك شوية وابقى ثقف نفسك ابقة ما تتكلم عن مصر يا بابا لانك بتبان بشكل مضحك جدا والغريبة انكم متعودين على كدا.......فعلا تربية المرشد هيبقوا مثقفين ازاي
انا قلت شارع مش ميدان، انا عارف انا بقول اي
ومش ممكن تكون طيبة زي طيبة قلب هههه مهو في شارع المحبة وشارع طيبة هههه

هذا لن يغير شيئ في كلامنا،. اغلب الشعب المصري غير متأثر بالفراعنة وغير مرتبط بهم بالحب ولا يعرف ٩٠٪ من اسماء الفراعنة وهذا كلام معروف

انا قلت شارع مش ميدان، انا عارف انا بقول اي
ومش ممكن تكون طيبة زي طيبة قلب هههه مهو في شارع المحبة وشارع طيبة هههه

هذا لن يغير شيئ في كلامنا،. اغلب الشعب المصري غير متأثر بالفراعنة وغير مرتبط بهم بالحب ولا يعرف ٩٠٪ من اسماء الفراعنة وهذا كلام معروف
هههههههههه
بتحاول تداري على جهلك وانك مش مصري بالاساس بس خلاص الكل بقى عارفك وبيتعاملوا معاك على قد عقلك وتفكيرك
ابقى حاول مرة اخرى بس بعد ما تثقف نفسك شوية لانك كل كلامك بيدل على جهلك الشديد وده مش غريب على ابناء المرشد

هههههههههه
بتحاول تداري على جهلك وانك مش مصري بالاساس بس خلاص الكل بقى عارفك وبيتعاملوا معاك على قد عقلك وتفكيرك
ابقى حاول مرة اخرى بس بعد ما تثقف نفسك شوية لانك كل كلامك بيدل على جهلك الشديد وده مش غريب على ابناء المرشد
هههههه طيب حالتك صعبة اي حاجة مرشد عشان تداري ان اغلب الشعب المصري لا يهتم بالفراعنة وبتاريخهم

امه قد خلت مايعنيني الا اخذ العبر منهم سوا في مصر او حضارات الجزيرة العربية

لكن توصل انه فيه تيس اله واسعه دي 😂

Still, most anthropologists agree on some criteria to define a society as a civilization. First, civilizations have some kind of urban settlements and are not nomadic. With support from the other people living in the settlement, labor is divided up into specific jobs (called the division of labor), so not everyone has to focus on growing their own food. From this specialization comes class structure and government, both aspects of a civilization. Another criterion for civilization is a surplus of food, which comes from having tools to aid in growing crops. Writing, trading, artwork and monuments, and development of science and technology are all aspects of civilizations
.

لا اعتقد ان ما كان عندكم في الجزيرة يعتبر حضارة

هههههه طيب حالتك صعبة اي حاجة مرشد عشان تداري ان اغلب الشعب المصري لا يهتم بالفراعنة وبتاريخهم
هههههههه
محاولة فاشلة منك لتغيير الموضوع بعدما ظهر عجزك وجهلك الواضح امام الجميع واصبحت تعليقاتك اضحوكة للاعضاء المصريين المحترمين
لعبة تغيير المواضيع ده اساس تربية المرشد ليكم يا احفاد البنا

ابقى حاول مرة تانية بس في مواضيع تانية غير الوتضيع المصرية علشان جهلك بيقى باين جدا ومبتعرفش ترد ولا تداري على جهلك يا كابتن

Still, most anthropologists agree on some criteria to define a society as a civilization. First, civilizations have some kind of urban settlements and are not nomadic. With support from the other people living in the settlement, labor is divided up into specific jobs (called the division of labor), so not everyone has to focus on growing their own food. From this specialization comes class structure and government, both aspects of a civilization. Another criterion for civilization is a surplus of food, which comes from having tools to aid in growing crops. Writing, trading, artwork and monuments, and development of science and technology are all aspects of civilizations
.

لا اعتقد ان ما كان عندكم في الجزيرة يعتبر حضارة

مش حضارة وحده بل حضارات
المشكلة بالاعلام اللي ماينشر شي

هو ياسر برهامي اصبح عالم امتى!!!!!!!!!!!!
لاعجب فيما تقوله اذا كنت تقول على ياسر برهامي عالم لكن اذا كان عالم فهو بالنسبة لك انت وليس لنا.........نحن لدينا الازهر الشريف والمنتسبين له هم العلماء الحقيقيون وليس غيرهم
نحن بلد الازهر الشريف منارة الاسلام الوسطي
العضو من أنصار يوسف القرضاوي ومحب للترك لا تجادل كثيرا

عودة
أعلى