السيسي: أحلم بتصدير غزل ونسيج بقيمة 100 مليار دولار خلال السنوات المقبلة

كنت بالسابق لا اشتري ملابس قطنيه الا مصريه

ولكن لاحظت بعد سقوط مبارك تراجع بالجوده بشكل كبير وسماكه الخام اصبحت اخف على عكس السابق وللاسف تركتها اتمنا ان ترجع كما في السابق
كل الجودات موجوده
ولكن طبعا كلا له سعره
عامة هناك مصنع جديد فى المحله بالتعاون مع شركة ريتر السويسريه هيصنع قمصان يتجاوز سعرها 400 دولار
بس طبعا دى معده للتصدير

للامانة افضل داخليات استخدمتها هي المصنوعة من القطن المصري.. بس انقطعت من السوق
يارجال مابه الا التقليد يكتب لك قطن مصري 100% واخرتها تلقاها مستورد من شنغهاي عن طريق جبل علي😟

هههههه بس في شي كويس يستر وهاجد وشي يشغل ام البومه بالحكحكه
يارجال انت اقص ذراعي اذا لحقت على البامبرز.. البنية التحتية عندك باقي متضررة من اثار التنظيف بالعتم والضرم وتقولي لي حكحكة ما حكحكة هههه

كل الجودات موجوده
ولكن طبعا كلا له سعره
عامة هناك مصنع جديد فى المحله بالتعاون مع شركة ريتر السويسريه هيصنع قمصان يتجاوز سعرها 400 دولار
بس طبعا دى معده للتصدير

والله يا اخي كنت اشتري من شركه معينه ناسي اسمها لاني تركتها من يمكن 5 سنوات جودتها بالسابق كانت افضل.

قد يكون الجوده اختلفت بالبضاعه المستورده ولكن بصراحه هبوط كبير بالجوده

يارجال انت اقص ذراعي اذا لحقت على البامبرز.. البنية التحتية عندك باقي متضررة من اثار التنظيف بالعتم والضرم وتقولي لي حكحكة ما حكحكة هههه

الا لحقت ومعطره :cry:

خذوا كلام مؤكد ١٠٠% لا تحلم بشي اسمه قطن مصري ولا تخلي احد يكذب عليك يقلك قطن مصري
مكتوب بس صنع في مصر
صنعنا في مصر بقيمة ٣ مليون جنيه من الاخر واعطيكم هي على بلاطه مفيش والله لو عندي كان اعطيتكم بس مفيش قطن مصري
هو خيوط القطن يشتروه من الهند ويصلحوا اللي تبونه

خذوا كلام مؤكد ١٠٠% لا تحلم بشي اسمه قطن مصري ولا تخلي احد يكذب عليك يقلك قطن مصري
مكتوب بس صنع في مصر
صنعنا في مصر بقيمة ٣ مليون جنيه من الاخر واعطيكم هي على بلاطه مفيش والله لو عندي كان اعطيتكم بس مفيش قطن مصري
هو خيوط القطن يشتروه من الهند ويصلحوا اللي تبونه
القطن المصري بيتزرع في الدلتا ياعزيزي بس للتصدير لاوروبا وامريكا بالذات

بالنسبة للناس اللي بتتسأل عن اختفاء القطن المصري
مصر كانت بتنتج 10 مليون قنطار من القطن ف بدايه التمانييات واصبح 2 مليون قنطار فى 2018
وكانت بتزرع مليون فدان قطن دلوقتى 300 ألف فدان وبنصدر ف السنه 3 ,3 مليار دولار
في اقل من خمس سنوات في استثمارات تتخطي 10 مليار دولار اتصرفت في هذه الصناعة
والهدف الوصول لصادرات الغزل ل15 مليار دولار في 2024
قريب جدا محدش هيلبس غير تصنيع مصر والي مش عاجبة يلبس خيش وميتنكرش لاصلة :)

بعد ما تخلص مشاريعك في مصر مر على كبدة البرنس

عودة
أعلى