#إحتفال تسليم مصر الرافال

معلش خبر للترفيه يا جماعة

احلى شئ لو مناورات النجم الساطع عادت
الامريكان حيتهزقو تهزيق مبين لا حل لهم الا باشراك الرابتور في المناورات او نسخ ثقيلة من ال f-18 \15\16 :cool:

مشاهدة المرفق 30486

وإلى كنا فاكرينها تانكر طلعت "جولف ستريم" ... :mad::mad::mad::mad::mad::mad:

طبعا كلنا نتمنى تانكر تدخل الخدمة فى القوات الجوية المصرية لتمناحها ذراع طولى فى المنطقة
ولكن لو فكرنا قليلا نجد انه لا مجال لوجود تاكر فى مثل هذا العرض
والاقع فعلا هو وجود طائرة تصور من الجو ويتم عرض الصور فى وقت لاحق
دعونا نفرح برفال ،،،، اما التانكر ليها يوم ، والميج يوم اخر والسوخوى 35 يوم اخر ،،،، والاس 400 يوم اخر والتايب يوم اخر والكاموف والتى 90 ام اس وووووووو
:D

اللي انتو كنتم ملاحظينه كا ذراع الارضاع هو جناح الجولف ستريم الايمن و الصور باهته مع وضع الطائرة و الحماس العالم انخدعنا :rolleyes:
لا تقلق ال mrtt ستاتي عاجلا ام اجلا
تحليل منطقي جدا ولكن الموضوع سيظل غامض والصورة غامضة وغير واضحة.. مسألة التانكر ليست صعبة فلا يوجد ما يمنع امتلاك طائرات تانكر

هي الجولف ستريم اعتقد
لو لاحظت

المحركات خلفية ملتصقة بالبدن
الtop edge للجناح الرئيسي مرتفع للاعلى و هو مشابه تماما لمل في الصورة و اعتقدناه ذراع الارضاع
كما ان المسافه بين خلفية البدن و ذلك الجزء تقريبا على مستوى افقى واحد لو كان فعلا الذراع لكان اسفل البدن كما في مكان الخط الاحمر السفلي الموضح في الاعلى

تحليل منطقي جدا ولكن الموضوع سيظل غامض والصورة غامضة وغير واضحة.. مسألة التانكر ليست صعبة فلا يوجد ما يمنع امتلاك طائرات تانكر

كلامك صحيح اخي العزيز التانكر سهلا جدا اقتناءها الفكرة في when

هي الجولف ستريم اعتقد
لو لاحظت

مشاهدة المرفق 30496

المحركات خلفية ملتصقة بالبدن
الtop edge للجناح الرئيسي مرتفع للاعلى و هو مشابه تماما لمل في الصورة و اعتقدناه ذراع الارضاع
كما ان المسافه بين خلفية البدن و ذلك الجزء تقريبا على مستوى افقى واحد لو كان فعلا الذراع لكان اسفل البدن كما في مكان الخط الاحمر السفلي الموضح في الاعلى

مشاهدة المرفق 30497

كلامك صحيح اخي العزيز التانكر سهلا جدا اقتناءها الفكرة في when

والله الى انا اعرفه فى 2 تانكر روسى فى مصر من فترة ... مش عارف .. احنا ممكن نأجرهم حتى مش إشكالية يعنى ..
وبالنسبة لل HUD DISPLY فأكيد نضيفة لسا ما إزفرتش بالعمليات .

والله الى انا اعرفه فى 2 تانكر روسى فى مصر من فترة ... مش عارف .. احنا ممكن نأجرهم حتى مش إشكالية يعنى ..
وبالنسبة لل HUD DISPLY فأكيد نضيفة لسا ما إزفرتش بالعمليات .

اكيد في تفسير منطقي لموضوع التانكر مع الوقت حنعرفه
اللي حيطلع في ال HUD دا مش خارج منه حي :D
الواحد سعيد والله
الحمد لله

عودة
أعلى