الانتخابات الرئاسية المصرية

هل كنت تتوقع فوز فخامة الرئيس السيسي

• مجموع المصوتين
    30
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
انا نفسي افهم حاجه انا ساكن في الجيزه وطبعا بنزل وسط البلد وبلف بحكم شغلي كتير كمية الدعايه من اصحاب المحلات والشركات ضخم جدا كل محل او شركه معلق يافطه بيأيد فيها السيسي معقول الناس دي فعلا بتأيد السيسي والا ايه بالظبط الواحد بينزل الشارع بحس ان انا في بلد تانيه خالص منين مش طايقين السيسي ومنين كمية التأييد ده
تعليمات رؤساء الاحياء وكل واحد عاوز يمشي حالة ;)

انا نفسي افهم حاجه انا ساكن في الجيزه وطبعا بنزل وسط البلد وبلف بحكم شغلي كتير كمية الدعايه من اصحاب المحلات والشركات ضخم جدا كل محل او شركه معلق يافطه بيأيد فيها السيسي معقول الناس دي فعلا بتأيد السيسي والا ايه بالظبط الواحد بينزل الشارع بحس ان انا في بلد تانيه خالص منين مش طايقين السيسي ومنين كمية التأييد ده
علي فكرة بورسعيد الدعاية فيها صفر
مستغرب فعلا

مشكلة مصر الحقيقيه ( اللواءات و نواب الحزب الوطنى )

اللى مسيطرين على مناصب المحافظين ورؤساء المدن ورؤساء الاحياء المسيطرين على شركات القطاع العام
تعاونوا مع بعض فى السيطرة على مناصب الدوله ليهم ولولدهم فى الجيش والشرطة والنيابة والبتروال والكهرباء والضرائب والطيران
واى منصب مهم او مرتبه عالى فى البلد مش بس كدا اعلى معاش احسن مستشفيات احسن نوادى وكله من خير بلدنا
حتى فئه رجال الاعمال ارتبطت بيهم علشان المصالح تتصالح
كدا يبقى فاضل ايه فاضل الاعلام افتح قنوات جديدة هات الاعلاميين بتوعنا يطبلوا ليل نهار بالانجازات
واى اعلامى مش عجبه يتركن صف تانى او يجيب فنانين ويقعدوا يحكوا عن مشوار الكفاح الفنى
اخلق فزاعه خوف الناس اهم حاجه لا صوت يعلوا فوق صوت المعركه
احبس المعارضين ونكل بيهم متديش لحد فرصه يعرضك او ينتقدك خونه على طول

الحل ايه
مفيش حل للاسف لانهم مش هيدولك فرصه ولا عمرهم هيسمحولك
الثورة عمرها ماحكمت ولا هيخلوها تحكم علشان هتنضف البلد من وسختهم

للاسف يتم اعادة زمن الفاشل عبد الناصر بالمللى ولكن اتمنى ان نستيقظ ع نكسة اخرى لنفوق ونعدل المسار بعد الكارثة

عدم الإتفاق مع النظام القائم حاليا لا يبرر أبدا تمني نكسة أخرى ستصيب مصر بلدنا المكلوم بل النكسة ستصيب الصغير و الضعيف و ينجو منها النظام نفسه

يرجى الالتزام بالموضوع الموضح عنوانه .. وان تكون الاخبار بمصادرها ...

فى انتظار الاغنية الجديدة لحسين الجسمى وسلملى على الانتخابات

علي فكرة بورسعيد الدعاية فيها صفر
مستغرب فعلا

اظن بور سعيد بتوع بزنس وشغل مش فاضين للحاجات دي
.
اذكر ايام ثورة يونيو
اللي عايز يتظاهر من الاخوان براحته بس اللي يخرب دكان او محل راح يولعون ببيته
أدب :D

اظن بور سعيد بتوع بزنس وشغل مش فاضين للحاجات دي
.
اذكر ايام ثورة يونيو
اللي عايز يتظاهر من الاخوان براحته بس اللي يخرب دكان او محل راح يولعون ببيته
أدب :D
احنا دمنا حامي ..... + ان ايام الثورة حتي الان تحس ان متواجد فرقة كاملة في بورسعيد بسبب قناة السويس وتامينها
انت منين ؟

احنا دمنا حامي ..... + ان ايام الثورة حتي الان تحس ان متواجد فرقة كاملة في بورسعيد بسبب قناة السويس وتامينها
انت منين ؟

من السعودية واعرف شي بسيط عنها بس لي صديق فيها و اصدقاء اسكندرانية

عدم الإتفاق مع النظام القائم حاليا لا يبرر أبدا تمني نكسة أخرى ستصيب مصر بلدنا المكلوم بل النكسة ستصيب الصغير و الضعيف و ينجو منها النظام نفسه
لا احد يتمنى ذلك
اقرا الجملة جيدا ستجدها غير متسقة مع بعضها لاننى نسيت كتابة الا قبل نستقيظ
كنت اقصد عكس الذى فهم

المرحوم بيايد
لم ارى فى حياتى هذا الكم من الوفاء للسيد الرئيس

لا تفرح على مصاب الناس اخي.
لم افرح في طلاق تلك السيدة لكن اتعجب مما اصبح يسري في دماء الناس من نفاق واستعباد للذات سيدة فقيرة زوجها في ضيقة مالية فتمنعة علية وتعطية للسيسي وهذا يوضح لنا الدور القذر الذي يلعبة الاعلام

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى