وكاله ايتارتاس الروسيه | تسليم ال50 مروحيه كا 52 لمصر سيبدأ 2016 وينتهى 2018 ^_^

كدة كدة انت هتدفع كتير علشان تجدد اسطول مقاتلاتك
لكن انا كنت بتكلم علي ١٥٠ طائرة خلال ٢٠سنة
الفكرة هل الافضل ميكس باك فا و رافال
ولا الاعتماد علي الجيل الخامس فقط
باك فا بس او باك فا وجيان ٣١ دة لو طلعت اصلا
لاحلال اسطول الاف١٦ بالكامل خلال عشرين سنة
في تصوري سلاح الجو المصري بعد 2025 كالتالي
80 جيل خامس افضل الباك فا
60 رافال معيار T4
120 ميج35
120 اف16 بلوك 40-52

في تصوري سلاح الجو المصري بعد 2025 كالتالي
80 جيل خامس افضل الباك فا
60 رافال معيار T4
120 ميج35
120 اف16 بلوك 40-52
تمام دة اللي يتكلم فية
اننا هنعمل زي اسرائيل
ميكس بين جيل خامس ورابع++
انا رايي لازم ناخد خطوة التصنيع
تستحق وبشدة
وبعدد ١٠٠ خلال ١٥ عام

تمام دة اللي يتكلم فية
اننا هنعمل زي اسرائيل
ميكس بين جيل خامس ورابع++
انا رايي لازم ناخد خطوة التصنيع
تستحق وبشدة
وبعدد ١٠٠ خلال ١٥ عام
عايز تصنع يبقي شراكه في جيل خامس تطبيقا لشعار ابدا من حيث انتهي الاخرون غير كده نقل تقنيه لشئ ينقرض يعني تجيد تقنيات الجيل الرابع المعزز مثلا في وقت تكون التقنيه العالميه جيل سادس انتاج تماما كمن يصنع الفانتوم وقت انتاج الرافال عالميا

الكراسوخا 4 وموسكو 1 وبانتيسير s2 وبوك ام 3 بئا ان شاء الله
مش امانى اكثر ما هى اهتمام مصرى شديد مسبق بيهم بالفعل

زود عليهم النيبو ام كمان و كمان الكاموف KA-52K

Alert 5 ‏@alert5
Russia to discuss sale of KA-52K to Egypt after equipment are removed from Mistrals

معقوله حتى تعمي الجيش المصري كله بحدود 300 كيلومتر؟؟

هناك اهتمام مصرى حاليا بتطوير مجال الحرب الالكترونيه لدينا

لااشك ابدا لاكن لماذا روسيا هل القياده المصريه ستتجه لمنظومات تعمي الصديق والعدو؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الروس عرضوا الكراسوخا-2 و العصار حلف طلاق لازم الكراسوخا-4 .. والنيبوا-إم عشان التريمووف وكدهون يعنى ..

لااشك ابدا لاكن لماذا روسيا هل القياده المصريه ستتجه لمنظومات تعمي الصديق والعدو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روسيا فى مجال الحرب الاكترونيه والدفاع الجوى لها باع كبير وكبير جدا
بالنسبه لنقطه اعماء الصديق والعدو ...انت بالتاكيد تقصد الكراسوخا ...فنيا لن افيدك فى تلك النقطه كثيرا ولكن كانت هناك عده ردود فنيه متتاليه من استاذى EGY THUNDERBOLT @EGY THUNDERBOLT فى هذا الصدد ووضح كيفيه اليه عمل تلك المنظومه
للاسف لا اتذكر الموضع تحديدا

بالنسبه لنقطه اعماء الصديق والعدو ...انت بالتاكيد تقصد الكراسوخا ...فنيا لن افيدك فى تلك النقطه كثيرا ولكن كانت هناك عده ردود فنيه متتاليه من استاذى EGY THUNDERBOLT @EGY THUNDERBOLT فى هذا الصدد ووضح كيفيه اليه عمل تلك المنظومه

دخلت الموضوع ووضعت ردي وكل الاحترام والتقدير لاستاذنا الى ان هذه المنظومه تشوش على الكل وقال كلام لايقال حقيقه اعتقد انه عن طلب اسرائيل لسرب سايلنت ايجيل اذهب هناك في صفحه 10 وانظر لردي

إنته عارف يا أستاذ على إيه هى وظيفة الكراسوخا-2 مثلاََ يعنى ... هى حماية بطاريات صواريخ الأسكندر .. واخد بالك ..

مبروك لمصر ‘ ويارب يموتو بحصرتهم وحقدهم ‘ ولتحيا مصر

عايز تصنع يبقي شراكه في جيل خامس تطبيقا لشعار ابدا من حيث انتهي الاخرون غير كده نقل تقنيه لشئ ينقرض يعني تجيد تقنيات الجيل الرابع المعزز مثلا في وقت تكون التقنيه العالميه جيل سادس انتاج تماما كمن يصنع الفانتوم وقت انتاج الرافال عالميا
ما هو نقل تكنولوجيا باك فا معتقدش لاسباب كتير
انما الرافال متاحة
ثانيا في الرافال انت تتحدث علي تكنولوجيا الجيل الخامس بكل معايرها باستثناء التصميم
انا عندي هيا اقيم بكتير من طائرة كالجيان٣١ مثلا من ناحية نقل التكنولوجيا

عودة
أعلى