مقاتلات روسية بالاذقية

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
مجرد تزويد الثوار بصواريخ مضادة للطائرات سيتكرر سيناريو افغانستلن مرة وثانية ..بوتن حقيقة يتصرف بتهور ولكن لا خيار لديه ...

مجرد تزويد الثوار بصواريخ مضادة للطائرات سيتكرر سيناريو افغانستلن مرة وثانية ..بوتن حقيقة يتصرف بتهور ولكن لا خيار لديه ...

لااحد حاليا سيفعل هكذا شيء من الواضع ان الروس دخلو وهم عارفين مالذي سيحصل

المشكلة الاخري ان امريكا عايزه تخلي سوريا نقطه انطلاق للعناصر التكفيرين الي جايين من دول الاتحاد السوفيتي السابق
وفي فرق كاملة منهم في داعش فيبدو انها قررت انها مش هاتستني لما يوصلو داغستان و دخلت عليهم
في مقال تاني مهم جدا للي عايز يفهم الي حصل في انفجار تايلاند الي ضرب السياحة و كان وراه اتراك
تايلاند رحلت 100 من مسلمي الصين الصيينين الي كانو في طريقهم الي داعش عن طريق تركيا والمخابرات التركية نفسها كانت في تايبيه عاصمة تايوان بتزور جوازات سفر للايجور عشان يسافرو سوريا يحاربو و يرجعو تاني للصين
و اضافة تانيه مهمه 90 % من صورر الجثث المحروقة و المتقطعه و الي بياكل منها النسور و العيال الي بيداس عليهم بالموتوسكيل والاطفال المقتولة الي بيتقال انها جايه من بورما كلها كذب و 90 % من المعلومات المنشورة عن بورما كذب .. بورما فيها اشتباكات طائفيه فعلا بس زي اي حساسيات بتطلع بين السنة والشيعه لكن في تركيز محترف و محترم انه يبدا ينشر الاشاعات و الصور دي عشان يبقي في ذهنك الجنس الاصفر الصيني يعني انه انسان متوحش

المقال للي عايز يقراه مهم جدا ايات الرحمن في جهاد الهان

كل اعداء الاسلام من ايران واسرائيل وامريكا وروسيا اتفقوا على ان يحكم سوريا اي قوة باستثناء السنة وهذا امر واضح ...لكن الى متى سيبقى هذا الاتفقاق ؟؟

كل اعداء الاسلام من ايران واسرائيل وامريكا وروسيا اتفقوا على ان يحكم سوريا اي قوة باستثناء السنة وهذا امر واضح ...لكن الى متى سيبقى هذا الاتفقاق ؟؟
يا سيدي الفاضل سنه مين بس
القصه لا هي سنه ولا شيعه طب ما باقي الوطن العربي كله يحكمة سنه .. القصه مصالح
و اصلا نظام الاسد نظام عائلي يضع عمامه العلويين لكنة نسخه علوية من نظام صدام حسين العائلة و فقط

صحيح هذه يعني عندما يكتمل التحشيد الروسي بعده سنشهد ضربه عسكريه قويه جدا عن طريق الجو ستكون موجه الى داعش والنصره وباقي الفصائل المسلحه

و من المستفيد في هذه الحالة أخي عمر... لم يأتي لنا من داعش و النصرة إلا الخزي و الندامة

يا سيدي الفاضل سنه مين بس
القصه لا هي سنه ولا شيعه طب ما باقي الوطن العربي كله يحكمة سنه .. القصه مصالح
و اصلا نظام الاسد نظام عائلي يضع عمامه العلويين لكنة نسخه علوية من نظام صدام حسين العائلة و فقط

غير صحيح

a2121204-f377-466a-80dc-a97ade40acf8

احد اسباب اندفاع روسيا نحو بشار

ماشي انا معك ولكن انا قلبي يعتصر المن على الشعب السوري
منهم لله الظلمة اللي خربوا سوريا ودمروها وكانوا سبب في اندثارها وزوالها من الخريطة واصبحت تحكم بالميليشيات
منهم لله الظلمة اللي قتلوا المسلمين

على العرب ان تكون لهم كلمة مما يحصل في الشام , حتى ان تطلب الامر اتحادا عسكريا
تبا لنا ان رضينا بما يحصل​

ماشي انا معك ولكن انا قلبي يعتصر المن على الشعب السوري

يا عمر قصدت أن المستفيد الأوحد حتى الاّن هو الزفت بشار و يساعده عمالة أو غباء داعش و النصرة كلهم يدمرون سوريا البشر و الحجر

على العرب ان تكون لهم كلمة مما يحصل في الشام , حتى ان تطلب الامر اتحادا عسكريا
تبا لنا ان رضينا بما يحصل​
في فتره كان حصل تقارب قطري تركي سعودي ادي الي جيش الفتح الي فيه النصره بس يعني اهو ماشي
و حصلت انتصار في ادلب
وبعدين تقريبا حصل تباعد و انتهي الموضوع

في فتره كان حصل تقارب قطري تركي سعودي ادي الي جيش الفتح الي فيه النصره بس يعني اهو ماشي
و حصلت انتصار في ادلب
وبعدين تقريبا حصل تباعد و انتهي الموضوع
تخيل فقط لو حصل تقارب اسلامي , اتحاد في المواقف و القرارات بين الدول الاسلامية و العربية ,
حتى الروس سيرتعدون خوفا منا .... لكن اين مجرد حلم

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى