#حصري جدا || أول صور الرافال المصرية #

>>> ملاحظة / سوف يتم اعادة رفع الصور في المشاركة الاولى بسبب عدم وضوحها جيدا سوى للاخوة الاعضاء .... وسوف يعاد رفعها لتظهر للاخوة الزوار و الاعضاء معا

وشكرا

ههههههه تسليح اهبل .... معاك ميكا راداري حراري مداه كله nez بمناورة حط اي رقم للمناورة
وكمان سنتين عليها ميتيور وسبيكترا يعمي اي حد دي باقيلها 10 في الميه ومش عاوزين اواكس
ياراجل بلاش فضايح البصمة الراداري والحراري للروسي
وكمان بيتنططوا ويدولنا ميج 29 تمامها ميج 21 بديلين
المشكله اصلا انك اخترت تحط الطياره فى معيار مش بتاعها اصلا
ده على اساس ان الجيران عندهم طيارات ورق , تسليحهم جو-جو افضل , قدرات الكشف افضل , اداء محركات افضل
بالمناسبه انت عارف لما قصدت تسليح اهبل انا قصدت مهام SEAD/DEAD ومهام Maritime Patrol
مسأله الميج , متفق معاك فيها , كان لازم الانتظار لرؤيه مستقبل الرادار بس نفس العبقرى اللى اشترى الميج , اشترى الرافال بالسعر الخرافى ده
المشكله فى اللى بيتعاقد , الروس بيصدروا مقاتلات لطوب الارض ,

موضوع الفريم والناس تطلع القطط الفاطسة ويقولك ﻷ دي منزوعة
الله هي التايب 209 التصديري حلوه ماهي منزوع منها جواهر برضك والناس في موضوع المعرض الروسي ويقولك البارير بمدى 1500 كلم ياعم اديني 300 بتغطية نشطة ودفاع تصادمي ومش عاوز اكتر من كده بس مايتشوش عليه
الله ده روسيا كل يومين بتضرب في بحر بارنتس بمناورة ضد الغواصات شكل حته امريكي عدت تحتهم وبعتتلهم رسالة من تحت الميه
انا بنفوت بمزاجنا بس

ألف ألف ألف مبروك يا رجاله

كل عام وانتم بخير :)

موضوع الفريم والناس تطلع القطط الفاطسة ويقولك ﻷ دي منزوعة
الله هي التايب 209 التصديري حلوه ماهي منزوع منها جواهر برضك والناس في موضوع المعرض الروسي ويقولك البارير بمدى 1500 كلم ياعم اديني 300 بتغطية نشطة ودفاع تصادمي ومش عاوز اكتر من كده بس مايتشوش عليه
الله ده روسيا كل يومين بتضرب في بحر بارنتس بمناورة ضد الغواصات شكل حته امريكي عدت تحتهم وبعتتلهم رسالة من تحت الميه
انا بنفوت بمزاجنا بس
التايب 209 ببلاش
مش مركب صيد بمليار يورو

ده على اساس ان الجيران عندهم طيارات ورق , تسليحهم جو-جو افضل , قدرات الكشف افضل , اداء محركات افضل
بالمناسبه انت عارف لما قصدت تسليح اهبل انا قصدت مهام SEAD/DEAD ومهام Maritime Patrol
مسأله الميج , متفق معاك فيها , كان لازم الانتظار لرؤيه مستقبل الرادار بس نفس العبقرى اللى اشترى الميج , اشترى الرافال بالسعر الخرافى ده
لا بص في ال sead ,dead انا واثق انها هتعدي وتسلم الصاروخ من 80 كلم والدفاع بيتفرج على شاشات ملخبطة
ماهي مش فردة صدر برضك الروس بقالها 10 سنين سوبر سونيك والامريكان معاهم ااهارم اخره
المهم تعرف توصل ولا ماتعرفش
ماهو اللي مصبرني على صفقة الميج اني بقول هيئة التسليح بتفهم وفيه حاجه غايبة عننا

ماشاء الله اليوم فرحتين بالنسبه لي
اول فرحه هي بشرائي سياره جديده فاخره جدا
وكلفتني مال كثيرا :(
وثاني فرحه شوفة العروسه المصريه
والاجمل انها بتنور مصر بعد 10 ايام

مبارك لنا وليس للمصريين فقط

شكرا اخوي محمد(ابو قحط) على هالخبر الرائع

ماشاء الله اليوم فرحتين بالنسبه لي
اول فرحه هي بشرائي سياره جديده فاخره جدا
وكلفتني مال كثيرا :(
وثاني فرحه شوفة العروسه المصريه
والاجمل انها بتنور مصر بعد 10 ايام

مبارك لنا وليس للمصريين فقط

شكرا اخوي محمد(ابو قحط) على هالخبر الرائع
هاتها لفه

في قصف جبهات بيحصل :D
يا شباب اي شخص يرى بدا عمل المدفعية الصاروخية يقول
بلاش انا و من بعدي الطوفان ... الله يخليكم

لاشئ اجمل من نقاش الاساتذة باتون و مارشال
تحية

في قصف جبهات بيحصل :D
يا شباب اي شخص يرى بدا عمل المدفعية الصاروخية يقول
بلاش انا و من بعدي الطوفان ... الله يخليكم

لاشئ اجمل من نقاش الاساتذة باتون و مارشال
بقت بنتنا واللي يغلط فيها يبقى قصف جبهة

حاج باتون Paton @Paton ماتزعلش مني بقالي زمن مافوقتش ولا سخنتش
معليش حماسة بقى النهاردة عيد

هاتها لفه

خذ المفتاح وترى تشغيل السياره بصمه :D

انسى ..... انا متأكد اننا بندبر تمويل باتش تاني
دي سفاحة جوية قتل صامت وعلني معليش مع احترامي احنا خدنا مقلب الميج 29 وواضح ان الروس مش هيدونا اللي احنا عاوزينه عموما ادينا جبنا الغالية
مش مصدقني .... اقولك الغربي احلى منه مفيش
بس السترايك ايجل حرام علينا ونسخ الفالكون سوبر فايبر حرام والسوبر هورنيت
الخيار الواقعي الرافال .... اما الروسي هو حلو اه بس مش مع ولاد العم

لا بص في ال sead ,dead انا واثق انها هتعدي وتسلم الصاروخ من 80 كلم والدفاع بيتفرج على شاشات ملخبطة
ماهي مش فردة صدر برضك الروس بقالها 10 سنين سوبر سونيك والامريكان معاهم ااهارم اخره
المهم تعرف توصل ولا ماتعرفش
ماهو اللي مصبرني على صفقة الميج اني بقول هيئة التسليح بتفهم وفيه حاجه غايبة عننا
المشكله انك شايف الموضوع عافيه , فى ناس مصممه ان الطياره هتظل بمقطعها الرادارى المنخفض فى حموله كامله
والاسوأ ان حمولتها فى كل الكونفجيرشن دائما وابدا تتضمن خزانات وقود عشان العروسه حمولتها من الوقود بعافيه شويه
يعنى هيتم رصدك وبرده رايح تعمل sead/dead بالهامر من مدى غير امن ,
شاشات متلخبطه هتحصل بس مش الجيران خالص

الله هي الهند بعد 200 سوخوي بتروح غربي ليه
الناس شبعت يا جدع , الطياره بتاخد تطوير كل شويه
بيشوفوا جيل 4++ مع حد تانى
وجيل خامس برده شغالبن مع الروس

عودة
أعلى