تنوية هام! 

1- عدم ادراج اي محتوى حساس سواء ادراج مباشر او تضمين روابط خارجية

2- عدم اغراق الموضوع باخبار لا تعتمد على مصادر موثوقة

3- عدم المشاركات الجانبية والتراشق الشخصي والجدال الغير مفيد

سوف تتخذ الإدارة الإجراءات التي تعتمدها للتعامل مع المخالفين ولن تقبل باي التماس من اي عضو.

كتب شبيجل أنه من أجل التخلي عن الغاز الروسي من الضروري وقف المصانع في أوروبا

‏ سيحل هذا مشكلتين في نفس الوقت: سيقلل الاتحاد الأوروبي الاعتماد على الوقود وسيضخ كميات الغاز اللازمة لفصل الشتاء في منشآت التخزين.

تريد ألمانيا من شركات الدفاع الأوروبية أن تعرض على الهند بدائل لتسليم الأسلحة الروسية كطريقة لتقليل اعتمادها على روسيا: تقرير

أنا لن اجادل فيما تفضلت فيه
وسنرى ماسيحصل عند عرض مشروع القرار للتصويت وعندها لكل حادثاُ حديث

العفو مفيش جدال خالص ... دي مناقشة وانا باحترم رأيك اكيد وعلى راسي

بس انت لو مكان الامريكان وبتلعب حرب بالوكالة وبتعمل فيها اللي انت عايزة ومعاك تحالف كامل وناتو بيعمل اللي بتقول علية
هل تفكر انك تبعت جنود هناك !؟....دة انا اتمنى انهم يبقوا بالغباء دة والله ياريت طبعا بس الامريكان اذكى من كدة بكتير واكيد انت عارف

تحياتي

العفو مفيش جدال خالص ... دي مناقشة وانا باحترم رأيك اكيد وعلى راسي

بس انت لو مكان الامريكان وبتلعب حرب بالوكالة وبتعمل فيها اللي انت عايزة ومعاك تحالف كامل وناتو بيعمل اللي بتقول علية
هل تفكر انك تبعت جنود هناك !؟....دة انا اتمنى انهم يبقوا بالغباء دة والله ياريت طبعا بس الامريكان اذكى من كدة بكتير واكيد انت عارف

تحياتي
باعتقادي الحاح البريطانين والامريكان على ان روسيا ستسخدم الاسلحه الكيمياويه او قنابل نوويه تكتيكيه خلفه شيء

قال وزير الخارجية الروسي سيرجي لافروف إن يهودية الرئيس الأوكراني فولوديمير زيلينسكي لا تنفي نازيته. كان لأدولف هتلر "دم يهودي".

يقول المسؤولون الأوكرانيون إن روسيا "تمهد الطريق بالفعل للاستيلاء على مولدوفا" - التايمز

الروس كيف سيهاجمون مولدوفا و هم غير قادرين على تجاوز ميكولايف و خيرسون ! و لسه اوديسا في منتهى الصعوبة ! و قائد اركانهم مش عارفين يأمنوه

مفيش حل غير تجاوز المدن و محاصرتها كما في بداية الحرب

هيا مولدوفا عضو في الناتو؟

باعتقادي الحاح البريطانين والامريكان على ان روسيا ستسخدم الاسلحه الكيمياويه او قنابل نوويه تكتيكيه خلفه شيء

انا مستغرب ايضاً استفزازهم غريب ومش عارف ازاي ضامنين انة مش هيستخدم نووي يعني كل ما دايرة الفشل بتكبر وهوة جواها
مع ناهم عارفين طبيعة شخصيتة ودارسينها كويس ورغم كدة عمالين يدفعوة للكورنر دة بشكل جنوني
الراجل عندة 12 مركبة فيهم 12 صاروخ لو داس على الزار بلدان في اوربا كتير هتختفي فعلاً وهو كمان بعد ما هيضرب نووي بساعة روسيا كمان هتختفي ... الموضوع جنوني ومش ناقص غير حد يقول اكشن بس

الروس كيف سيهاجمون مولدوفا و هم غير قادرين على تجاوز ميكولايف و خيرسون ! و لسه اوديسا في منتهى الصعوبة ! و قائد اركانهم مش عارفين يأمنوه

لا

في فكرة قريتها انة ممكن يتجنن ويعلن في يوم الاحتفال انة هيدافع عن الاقلية الروسية اللي موجودة هناك وانهم هيطلبوا رسمياً زي ما حصل في اوكرانيا ولما يعلن الحرب الشاملة على اوكرانيا هيحرك كل قواتة و هيعمل انزال سريع وكبير هناك علشان يخش على اوديسا كمان منها والنظرية دي بتقول ان الجسر الوحيد اللي كان هيخلي الاوكران يبعتوا تعزيزات لاوديسا هناك الروس ضربوة علشان كدة

سيناريو جنوني شوية بس بيتقال

في فكرة قريتها انة ممكن يتجنن ويعلن في يوم الاحتفال انة هيدافع عن الاقلية الروسية اللي موجودة هناك وانهم هيطلبوا رسمياً زي ما حصل في اوكرانيا ولما يعلن الحرب الشاملة على اوكرانيا هيحرك كل قواتة و هيعمل انزال سريع وكبير هناك علشان يخش على اوديسا كمان منها والنظرية دي بتقول ان الجسر الوحيد اللي كان هيخلي الاوكران يبعتوا تعزيزات لاوديسا هناك الروس ضربوة علشان كدة

سيناريو جنوني شوية بس بيتقال

دي الفكرة بشرح فيديو

❗️ مسؤول: تم تجميد أصول غربية تصل قيمتها إلى 500 مليار دولار في روسيا وهو ما يعادل 300 مليار دولار من الاحتياطيات الروسية المحظورة في الغرب.

في حالة مصادرة الممتلكات الروسية في الغرب ، ستبدأ روسيا في مصادرة ممتلكات الشركات الغربية في روسيا.

العين بالعين والسن بالسن والباديء أظلم .... ضربة بضربة ومن يصمد للنهاية سوف ينتصر ...

الأوكرانيون يستسلمون بالقرب من دونيتسك بينما يواصل الروس تقدمهم. وفر بقية أفراد الوحدة المحصنه تاركين أسلحتهم وراءهم.

"سمعنا الدعوة إلى الاستسلام وأدركنا أنه كان الخيار الأفضل لأنه تم التخلي عنا في الموقع.

فر الناس من جميع المواقع".

مولدوفا عسكريا صفر على الشمال أمام اوكرانيا ما بالك بروسيا

تنوية هام! 

1- عدم ادراج اي محتوى حساس سواء ادراج مباشر او تضمين روابط خارجية

2- عدم اغراق الموضوع باخبار لا تعتمد على مصادر موثوقة

3- عدم المشاركات الجانبية والتراشق الشخصي والجدال الغير مفيد

سوف تتخذ الإدارة الإجراءات التي تعتمدها للتعامل مع المخالفين ولن تقبل باي التماس من اي عضو.

عودة
أعلى