تقرير الامن والدفاع لمصر عام 2014

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

momoz

عضو
إنضم
14 نوفمبر 2011
المشاركات
17
التفاعل
5 0 0
Egypt Defence & Security Report Q1 2014

Historically, Egypt has been highly reliant on military aid, with the United States being the largest provider. This has given Egypt access to state-of-the-art weaponry from that country, enabling it to maintain technologically sophisticated armed forces. However, the coup against Morsi's government has caused the United States to place any further military aid on hold for the time being as of the time of writing (early December 2013). This decision has translated into freeze on exports of combat aircraft, helicopter, main battle tanks and anti-ship missiles for the time being. Annually, Egypt receives around US$3bn of military aid from the United States.

Perhaps not coincidentally, Egypt is the process of concluding a major arms import deal from Russia which will see Moscow supplying Su-25 and T-50 PAK FA combat aircraft, along with MiG-35 and MiG-27 fast jets as part of the largest overhaul of the Egyptian air force in recent years. Discussions are also said to be ongoing regarding the Russian supply of special forces equipment, communications and radars.

In November 2013, it was reported that Egypt had concluded a major arms export deal with Rosoboronexport, Russia's state defence exporter. The deal, which has been shrouded in secrecy, focuses on the supply of Sukhoi Su-25 and T-50 PAK FA multirole combat aircraft, plus MiG-35 and MiG-27 air superiority fighters. In addition, the country could receive communications equipment, radar and reconnaissance systems. The potential supply of Russian equipment is widely being seen as a riposte to the suspension of the supply of military aid by the United States.

At the internal level, as of November 2013, concerns are growing regarding the human-rights record of the military and law enforcement organisations. Reports of torture and ill-treatment of detainees are now rife. Since June 2013, up to 2,000 protestors, most of who are from the Muslim Brotherhood are thought to have lost their lives in the ensuing security crackdown.

Israel has been highly critical of the US decision to place exports of materiel to the Egyptian military on hold following the coup. Israel sees Egyptian military action as an essential element in frustrating the activities of Hamas in the Gaza Strip. For example, in September 2013, the Egyptian military successfully seized significant weapons caches in the Sinai which were destined for use by the Islamic Jihad Palestinian insurgent organisation in Gaza. The removal of the Muslim Brotherhood regime has been broadly welcomed in Israel. The trend in Israel has been to support a military-backed secular government rather than the democratically elected Muslim Brotherhood.

Egypt has performed the following significant defence procurement during Q413:
  • Despite the suspension of most defence exports from the United States, the country has sanctioned the export of four missile craft to the Egyptian navy which occurred in November 2013.

ترجمة جوجل
وصف جدول المحتويات تاريخيا ، كانت مصر تعتمد بشكل كبير على المساعدات العسكرية ، مع الولايات المتحدة كونها أكبر مزود . وقد أعطى هذا الوصول إلى مصر للدولة من بين الفن الاسلحة من ذلك البلد ، مما مكنها من الحفاظ على القوات المسلحة تطورا من الناحية التكنولوجية. ومع ذلك، فقد تسبب في انقلاب ضد الحكومة مرسي الولايات المتحدة لوضع أي مساعدات عسكرية أخرى معلقة في الوقت الراهن حتى وقت كتابة هذا التقرير ( أوائل ديسمبر ) 2013 . وقد ترجم هذا القرار إلى تجميد صادرات الطائرات المقاتلة ، وطائرات الهليكوبتر ، دبابات القتال الرئيسية و الصواريخ المضادة للسفن في الوقت الراهن . سنويا ، تحصل مصر على نحو 3BN دولار من المساعدات العسكرية من الولايات المتحدة.ربما ليس من قبيل الصدفة ، ومصر هي عملية إبرام صفقة استيراد الأسلحة من روسيا الكبرى التي ستشهد موسكو تزويد سو -25 و T -50 PAK FA الطائرات المقاتلة ، جنبا إلى جنب مع طراز ميج 35 و ميج 27 طائرات سريع كجزء من أكبر اصلاح القوات الجوية المصرية في السنوات الأخيرة. ويقال أيضا أن المناقشات الجارية بشأن العرض الروسي معدات القوات الخاصة والاتصالات و الرادارات .في نوفمبر تشرين الثاني عام 2013، أفيد أن مصر أبرمت صفقة تصدير الأسلحة الكبرى مع روسوبورون اكسبورت والمصدر الدفاع للدولة الروسية. الاتفاق الذي تم محاطا بالسرية ، ويركز على توريد سوخوي سو 25 و T- 50 PAK FA الطائرات المقاتلة متعددة المهام ، بالإضافة إلى طراز ميج 35 و ميج 27 مقاتلا التفوق الجوي . بالإضافة إلى ذلك، يمكن لل دولة الحصول على معدات الاتصالات وأجهزة الرادار و أنظمة الاستطلاع. و ينظر على نطاق واسع على العرض المحتمل من المعدات الروسية بمثابة رد على تعليق إمدادات المساعدات العسكرية من جانب الولايات المتحدة.على الصعيد الداخلي ، اعتبارا من شهر نوفمبر عام 2013، المخاوف المتزايدة بشأن سجل حقوق الإنسان للجيش و منظمات إنفاذ القانون. تقارير عن التعذيب وسوء المعاملة ضد المعتقلين الآن متفشية . منذ يونيو حزيران عام 2013، ما يصل إلى 2،000 المتظاهرين ، ويعتقد أن معظم الذين هم من جماعة الاخوان مسلم قد فقدوا حياتهم في الحملة الامنية التي تلت ذلك .لقد كانت إسرائيل انتقادات شديدة من قرار الولايات المتحدة لوضع صادرات العتاد للجيش المصري على عقد عقب الانقلاب. وترى اسرائيل العمل العسكري المصري كعنصر أساسي في إحباط أنشطة حماس في قطاع غزة. على سبيل المثال، في سبتمبر عام 2013، استولى الجيش المصري بنجاح مخابئ للأسلحة كبيرة في سيناء التي كانت معدة للاستخدام من قبل منظمة الجهاد الاسلامي المسلحين الفلسطينيين في غزة. وقد رحب زوال النظام الإخوان مسلم على نطاق واسع في إسرائيل. كان الاتجاه في إسرائيل لدعم الحكومة المدعومة من الجيش العلماني بدلا من جماعة الإخوان مسلم المنتخبة ديمقراطيا .كان أداء مصر على المشتريات الدفاعية الهامة التالية خلال Q413 :• وعلى الرغم من وقف معظم الصادرات الدفاعية من الولايات المتحدة، البلد قد وافقت على تصدير الحرفية أربعة صواريخ للبحرية المصرية التي وقعت في نوفمبر تشرين الثاني 2013.

المصدر
 
هذا التقرير يناقش .. و كان من الأفضل عدم اعتماد غوغل من اجل الترجمة
 
التعديل الأخير بواسطة المشرف:
su 25 - mig 35 - mig 27 - pak fa مبالغ في هذا .. يتطلب ميزانية ضخمة .. و منها ما لن يدخل حتى للخدمة لدى الروس
 
ان كان للامنيات مجال فكلنا يتمنى ذلك لمصر ويتمنى لها الاكثر منه

ولكن الواقع شي والامنيات شي اخر .... هل يمكن حدوث ذلك وتتزود مصر بهذه المقاتلات دفعة واحدة او حتى نصفها على الاقل ؟
 
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى