الجزائر تصدر طائراتها الى جنوب افريقيا

sukhoi4algeria

عضو مميز
إنضم
2 أغسطس 2008
المشاركات
696
التفاعل
6 0 0
السلام عليكم

ستصدر الجزائر طائرات المصنعة محليا من طراز سفير الى جنوب افريقيا
495525-606199.jpg

صورة طائرة سفير المصنعة بالجزائر باحد المعارض في جنوب افريقيا
Algeria marketing light aircraft in SA


Algeria is seeking to market its Safir 43 and Firnas 142 light aircraft in South Africa.

The country demonstrated these products of its infant aviation industry at the recent African Aerospace and Defence 2000 exhibition at Waterkloof Air Force Base, near Pretoria, marking the first time the Algerian-manufactured aircraft had been demonstrated outside their home country. “We started manufacturing the aircraft in 1993, although we initiated the project in 1987,” reports Entreprise de Construction Aeronautique (ECA) director-general Redouane Touhami.

“They are built under licence from the Czech Republic, but are manufactured completely in Algeria,” he explains.

The aircraft were designed by the Zlin company, world-renowned for its light and aerobatic aircraft designs, and are marketed by the Czechs outside Africa as the Zlin 43 and Zlin 142.

“We have the rights for the whole of Africa,” Touhami points out.

“South Africa is interested in buying these aircraft, as are a number of Arab countries,” he adds.

The Firnas 142 is a two-seater and the Safir 43 a four-seater. To date, ECA has built some 60 of the aircraft, for use by the Algerian Air Force, government departments and parastatal corporations in a variety of roles.

These include basic training, aerobatic training, aerial surveying of powerlines and pipelines, as well as normal general aviation and utility duties, including banner and glider towing.

The Safir 43 is also used as a medical-evacuation aircraft.

“We are also considering manufacturing the Zlin 137T agricultural spraying and water-bombing aircraft, and we are thinking of developing a larger aircraft, with nine seats,” reports Touhami.

It is likely that ECA-manufactured Z137Ts would be bought by the country’s agriculture ministry.

The Firnas 142 is powered by a supercharged six-cylinder in-line piston engine with a maximum take-off power rating of 154 kW, and a cruising rating – with supercharger off – of 103 kW, driving a two-bladed propeller.

The aircraft has a top speed of 333 km/h, a cruising speed of 215 km/h, endurance of more than six hours and a maximum range of 1 050 km.

The maximum ceiling is 5 000 m.

The four-seat Safir 43 has the same powerplant and propellor as the two-seat Firnas 142 and, although the range and endurance of the two types are similar, the Safir 43, is unsurprisingly the slower of the two, with a maximum speed of 307 km/h and a cruising speed of 212 km/h.

Both aircraft have fixed tricycle landing gear.

The ECA, located near Oran, at the western end of the Algerian coast, was created specifically to develop an Algerian aircraft-manufacturing industry.

الجزائر في تسويق الطائرات الخفيفه سا
الجزائر تسعى الى تسويق صفير فرناس 142 و 43 طائرة خفيفة فى جنوب افريقيا.

البلد اظهرت هذه المنتجات من الرضع صناعة الطيران في الفضاء الجوي الافريقيه الاخيرة 2000 ومعرض الدفاع في waterkloof قاعدة للقوات الجوية ، بالقرب من بريتوريا ، المرة الاولى الجزاءريه المصنعه للطائرات قد ثبتت خارج وطنه. "بدأنا تصنيع الطائرات في عام 1993 ، على الرغم من اننا بدأ المشروع فى عام 1987 ،" تقارير المءسسه دي aeronautique البناء (اللجنة الاقتصادية لافريقيا (المدير العام redouane touhami

إنها مبنية بموجب ترخيص من الجمهورية التشيكيه ، ولكن يتم تصنيع تماما في الجزائر ، "ويوضح.

وقد صممت هذه الطائرة من قبل شركة zlin ، شهرة عالمية لaerobatic الطائرات الخفيفه والتصميمات ، ويتم تسويق من جانب التشيك وخارج افريقيا كما zlin 43 وzlin 142.

"لدينا حقوق لإفريقيا كلها ،" ويشير الى touhami.

"جنوب افريقيا هي في شراء هذه الطائرات ، وكذلك عدد من الدول العربية ،" ويضيف.

فان 142 فرناس هو مقعدين وصفير 43 (أ) اربعة مقاعد. وحتى الان ، اقامت اللجنة الاقتصادية لأفريقيا نحو 60 من الطائرات ، لاستخدامها من قبل القوات الجوية الجزاءريه ، والادارات الحكوميه وشبه الحكوميه والشركات في مجموعة متنوعة من الادوار

ويشمل ذلك التدريب الاساسي ، aerobatic التدريب ، والمسح الجوي من الطاقة الكهرباءيه وخطوط الانابيب ، وكذلك العاديه الطيران العام وفائدة الواجبات ، بما فيها لواء وسحب طائرة شراعيه.

صفير فان 43 ايضا كوسيط للطائرات اخلاء الطبي.

"كما ننظر في تصنيع zlin 137t الرش الزراعية والمياه قصف الطائرات ، ونحن نفكر في تطوير الطائرات الاكبر حجما ، مع تسعة مقاعد ،" تقارير touhami.

ومن المرجح ان اللجنة الاقتصادية لافريقيا المصنعه z137ts سيكون اشترتها وزارة الزراعة في البلد.

وقد فرناس هو مدعوم من 142 الف اسطوانة الستة زائد الشحنه في خط مكبس محرك يصبح الحد الأقصى للاقلاع تصنيف السلطة من 154 كيلوواط ، وتصنيف المبحره -- مع ضاغط الاكسجين داخل المحرك من -- من 103 كيلوواط ، يقود اثنين - يحتوي على شفره المروحه.

الطائرة لديها أعلى سرعة 333 كم / ساعة ، والانطلاق بسرعة 215 كم / ساعة على التحمل اكثر من ست ساعات ، والحد الاقصى لطائفة من 1 050 كم
ان الحد الاقصى هو 5 000 م.

الأربعة 43 مقعدا صفير له نفس powerplant وpropellor كما السنتين فرناس 142 مقعد ، وعلى الرغم من نطاق والتحمل من نوعين متماثله ، 43 صفير ، ولا غرابة في تباطؤ من اثنين ، وبحد أقصى للسرعة 307 كم / ساعة والانطلاق بسرعة 212 كلم / H.

كل طائرة تهبط على الدراجه الثلاثيه الثابتة والعتاد.

اللجنة الاقتصادية لافريقيا ، الواقعة بالقرب من وهران ، على الغربي من الساحل الجزائري ، وقد انشئت خصيصا لتطوير الطائرات جزائري - الصناعة التحويليه


 
Algerian Safir 43 makes international debut
Algeria's Aeronautical Manufacturing Enterprise's (AMC) Safir 43 made its first international trade show appearance earlier this month at Aerospace and Defence 2000 at Waterkloof airbase in South Africa.


Around 50 examples of the four seater have been built since it entered service in 1994. Oran based AMC says the aircraft is an Algerian design but it appears to be a copy of the Czech-built Zlin 142.
The Safir is powered by the Czech designed LOM M337AK 157kW (210hp) six-cylinder piston engine. It is used in Algeria for training, recreational flying, coastal and pipeline surveillance and agriculture. AMC says the Safir's empty weight is 761kg (1,676lb) and take-off weight is 1,350kg. It claims a maximum speed of 166kt (307km/h), a range of 1,060km (570nm) and a 6h endurance.
AMC is also building the two-seat Firnas 142 aerobatic trainer, based on the Zlin 143

صفير الجزائري الدولي يجعل الظهور لاول مرة 43
الملاحة الجوية في الجزائر مؤسسة الصناعات التحويليه (AMC) صفير 43 حقق المعرض التجاري الدولي الأول للظهور في وقت سابق من هذا الشهر في الفضاء الجوي والدفاع waterkloof القاعده الجوية في 2000 في جنوب افريقيا.


حوالى 50 امثلة من اربعة مقاعد قد بنيت منذ ان دخلت الخدمة فى عام 1994. وهران على اساس AMC يقول الطائرة جزائري التصميم ولكن يبدو ان نسخة من بني zlin التشيكيه - 142.
وقد صفير هو مدعوم من الجمهورية التشيكيه ، تصميم لوم m337ak 157kw (210hp) ستة اسطوانة مكبس المحرك. وهو يستخدم للتدريب في الجزائر ، التي ترفع الترفيهية والساحليه والزراعة ومراقبة خطوط الأنابيب. AMC يقول صفير في الوزن فارغه 761kg (1676lb) والاقلاع الوزن 1350kg. وهي تدعي باقصي قدر من السرعه 166kt (307km / ح) ، مجموعة من 1060km (570nm) و6h التحمل.
AMC ايضا بناء اثنين من 142 مقعدا فرناس aerobatic مدرب ، استنادا الى zlin 143

 
مجهود اكثر من رائع والجزائر تسير علي الخطي الصحيحه ، ارجو ان يكون هذا الأنجاز دافعا لمزيد من المشاريع التنمويه التي تعود بالفائده علي الجزائر والعالم الأسلامي.
 
مجهود اكثر من رائع والجزائر تسير علي الخطي الصحيحه ، ارجو ان يكون هذا الأنجاز دافعا لمزيد من المشاريع التنمويه التي تعود بالفائده علي الجزائر والعالم الأسلامي.


السلام عليكم
مشكور اخي على المرور بارك الله فيك
 
لا اصدق جنوب افريقيا متفوقه عسكريا

بل صدق يا اخي العزيز ، جنوب افريقيا تعتبر من الدول الصناعيه المتقدمه وتمتلك الكثير من الصناعات العسكريه المتقدمه ودخلت في مشاريع انتاج مشترك في السابق مع اسرائيل لتصنيع اسلحه متقدمه واكبر دليل هو المدفع الذاتي الجي - 6 الذي يخدم في الدول العربيه والذي يحمل اطول مدي رمي بالنسبه للمدفعه الذاتيه علي مستوي العالم.
 
مبروك للشعب الجزائري
الجزائر عم تقفز قفزات كبيرة بالتسلح والتصدير ومشكووووووووور عل الموضوع
 
رغم كثرة النسور والعقبان في الجو ستظل الميغ-21 الصقر الجارج الذي طار في السماء وبدأ يبقى في الذاكرة
MIG%2021.jpg
 
شكرا على اموضوع كعادتك مواضيعك مثيرة ومفيدة جدا اخ...sukhoi4algeria صح فطورك
 
عودة
أعلى