(السو30ام كي اي ضد الاف16)(الميق 29اس ام تي ضد الاف 16)

ياشباب

هذا اسم موقع لمقارنة الطائرات

من يريد أن يقارن يرى بنفسه

الإف 16 والسوخوي 35 (بديلا للسوخوي 30) طائرات متعددة المهام

والإف 15 والميج 29 طائرات سيادة جوية

من وجهة نظرى انا مبحبش الكام عن المقارنات دى لان لازم المقارنة تكون على ارض الواقع فى الحقيقة ولو مثلا ناس زيينا جم سنة 1973 وعملو مقارنة بين الميج 21 والفانتوم لأكتسحت الفانتوم بم تمتلكة من تكنولوجيا وصواريخ حرارية وحمولة ومدى تقدر بضعف الميج ولو كانو اخذو بالمقارنة الكتابية مكناش كسبنا الحرب وكمان معركة المنصورة الجوية اثبتت ان الميج 21 ضعيفة التسليح افضل من الفانتوم فى المناورة والدوج فايت ..... اهم حاجة العالم البشرى والنفسى والحق الذى يولد القوة

من وجهة نظرى انا مبحبش الكام عن المقارنات دى لان لازم المقارنة تكون على ارض الواقع فى الحقيقة ولو مثلا ناس زيينا جم سنة 1973 وعملو مقارنة بين الميج 21 والفانتوم لأكتسحت الفانتوم بم تمتلكة من تكنولوجيا وصواريخ حرارية وحمولة ومدى تقدر بضعف الميج ولو كانو اخذو بالمقارنة الكتابية مكناش كسبنا الحرب وكمان معركة المنصورة الجوية اثبتت ان الميج 21 ضعيفة التسليح افضل من الفانتوم فى المناورة والدوج فايت ..... اهم حاجة العالم البشرى والنفسى والحق الذى يولد القوة

كلامك سليم لكن مقارناتنا هذه يقوم بمثلها من يقررون شراء الأسلحة فبالتأكيد يكون أغلب الأسلحة لم تدخل حيز التجريب الحربي لذا يخضع الأمر للتجارب الخاصة والقلم والورقة:smile:

المقارنة جميلة بس انا عاوز اعرف لو حصل مواجهة بين سو 35 والاف 22 والاف35 ايه
مدى اكتشافهما وايه نسبة اصابتهما بدقة وعلى مدى كام كيلو ولمن الغلبة

عودة
أعلى