الحرس الثوري الإيراني: "نتلقى معلومات عن أماكن اختباء الجنود والضباط الأمريكيين في الشرق الأوسط من بعض المسلمين الشرفاء. "
@عبير البحرين فكره حضرتك ايام ضرب الفندق في البحرين كان لمحتي لده
قم بمتابعة الفيديو أدناه لمعرفة كيفية تثبيت موقعنا كتطبيق ويب على الشاشة الرئيسية.
ملاحظة: قد لا تكون هذه الميزة متاحة في بعض المتصفحات.
الحرس الثوري الإيراني: "نتلقى معلومات عن أماكن اختباء الجنود والضباط الأمريكيين في الشرق الأوسط من بعض المسلمين الشرفاء. "
حالا شمط جديد
لا لا لا .. ليس كما يقول صاحب التغريدة والفيديو،@عبير البحرين فكره حضرتك ايام ضرب الفندق في البحرين كان لمحتي لده
.... لايوجد مبرر هو تعدي على ممر اقتصادي دولي في مياه دوليه بعمليات قرصنه ويحتاج الأمر للقرار دولي يتخذ... للضمان استمرارية فتح المضيق ومشروعية التدخل العسكري ...اصلا صعب تنسق ما بين 40 دوله و علما تنسق و تضع خطه و كل دوله تشوف برلمانها و تاخد الاذن منه و باقي الحوارات المعروفه هيكون عدي شهور ساعتها احتمال تكون الحرب وقفت اصلا
عموما غدا سيتم تقديم مشروع عماني مع ايران بخصوص هرمز و غالبا البيان هيقول ان المضيق مفتوح بس نسق معانا علشان تعدي و فعليا اصلا في سفن بدات تعدي بقالها فتره فخلاص محدش بقي هيوجع دماغه هينسقوا و خلاص
امبارح بالمناسبه كان في تصريح لعضو حزب الماني بيتكلم و بيقول ان ايران سمحت بسفن اسبانيا تعبر عادي من المضيق بعد الي عملته مع ترامب فليه منعملش زيهم و سفننا تعدي عادي و فعليا ايطاليا و النمسا و سويسرا اخدوا قرارات مشابهه لاسبانيا
الخليج هيحافط علي حياده لا تغرك تصريحات ترامب و محاولته اشراكه معهم هم مدركين زي اعضاء الناتو بخطوره الوضع و ان مافيش شئ مضمون مع ترامب