قاعدتان تنسفان مذهب المبتدعة و الضلال

الاشعري تبرا منهم وهم حالياً ياخذون عن الاشعري قبل ان يتراجع وكل اقوال الاشعري بعد التراجع لا يعملون بها
الاشاعرة اسمهم الحقيقي الكُلابية مش الاشعرية لان الاشعري نفض لهم ألف كتابين للرد عليهم ذاك الوقت
برضوا معلومة جديدة عليك
انت بتلف وتدور لية انت قولت مافيش عقيدة للازهر الشريف جبتلك الاجابة بلاش تبقي زي الخوارج وتطلع من موضوع لموضوع

ههه خفيف دم

فارق خلنا نتابع النقاش

طبعا اومال.gif

انت بتلف وتدور لية انت قولت مافيش عقيدة للازهر الشريف جبتلك الاجابة بلاش تبقي زي الخوارج وتطلع من موضوع لموضوع

برضوا ارجع اقولك لا تكذب علي النبي وتنسب له شي حسب فهمك الجاهل
ثاني شي مصر مش كلها واحد لان الازهر مش كله واحد اصلا حتى ان الازهر بيدرس الحنابلة اللي انت بتسميهم الوهابية
يعني الازهر بيدرس الوهابية!!

يعني الشيخ محمد وهابي!!

images

إذا كنت رافضي عندي سؤال
هل تعتقد بالولاية التكوينية وعلم الغيب للأثنى عشر ؟
ورى هذا السؤال عدد من الاسئلة
دش يوتيوب و اكتب وعد اللامي الولاية التكوينية
تاخذ كل اسئلتك بما ورى هذا السئوال
😉

برضوا ارجع اقولك لا تكذب علي النبي وتنسب له شي حسب فهمك الجاهل
ثاني شي مصر مش كلها واحد لان الازهر مش كله واحد اصلا حتى ان الازهر بيدرس الحنابلة اللي انت بتسميهم الوهابية
يعني الازهر بيدرس الوهابية!!

يعني الشيخ محمد وهابي!!

images
اكيد هتلاقي في 100 مليون شوية خوارج جابو فلوسهم من عندكم واتعملهم قنوات وفلوس فلازم يردد وزي ابو اسحاق وزي محمد حسان وباقي البرتيتة

اكيد هتلاقي في 100 مليون شوية خوارج جابو فلوسهم من عندكم واتعملهم قنوات وفلوس فلازم يردد وزي ابو اسحاق وزي محمد حسان وباقي البرتيتة

يا جاهل الفكر السلفي موجود في مصر . قبل ان يعرف المصريين معنى العمل في السعودية او الخليج
لكن مهما فعل الكُلابية والصوفية القبورجية في الاعلام لن يكون لهم شعبية مثل الشيوخ المحترمين
كمية جهل عندك فضيعة وكل ما تتزنق تروح لشي ثاني

يا جاهل الفكر السلفي موجود في مصر . قبل ان يعرف المصريين معنى العمل في السعودية او الخليج
لكن مهما فعل الكُلابية والصوفية القبورجية في الاعلام لن يكون لهم شعبية مثل الشيوخ المحترمين
كمية جهل عندك فضيعة وكل ما تتزنق تروح لشي ثاني
انا مجبتش سيرة العمل ومعروف ان حسن البنا تواصل مع السعودية بالمناسبة وحتي وجودهم قلة قليلة مجموعات من الجهلة لا اكثر ولا اقل وهاديك مثال علشان تعرف انك جاهل مت هو معني السلف لغتا وشرعا ؟

انا مجبتش سيرة العمل ومعروف ان حسن البنا تواصل مع السعودية بالمناسبة وحتي وجودهم قلة قليلة مجموعات من الجهلة لا اكثر ولا اقل وهاديك مثال علشان تعرف انك جاهل مت هو معني السلف لغتا وشرعا ؟

مسمى سلفية انك تأخذ اقوال من سلف
بمعنى لو عمر بن الخطاب رضي الله عنه قال شغله تخص الدين
وطلع شيخك اسامة الازهري او المدلس يسري جبر وخالفوا كلامه

الاكيد باخذ راي من سلف وراي شيوخك مايسواش بصلة وقتها

دش يوتيوب و اكتب وعد اللامي الولاية التكوينية
تاخذ كل اسئلتك بما ورى هذا السئوال
😉
الحين وش دخل هذا الشخص ؟
أنا أسألك أنت طيب أنت شوف رامي عيسى وفراج الصهيبي وأشرف غريب ووليد أسماعيل وعثمان الخميس أيضاً

اذكرك مرة اخرى السلفية بمصر قديمة جداً قبل الاموال وقبل التلفزيون الخ من الاعذار وكأنها دخيلة عليكم

عودة
أعلى