عاجل الديربي الايراني الإسرائيلي - متابعة اخر المستجدات

طبعا الموضوع ده مش مكانه و لا وقته بس الحرب كان في ايدينا نعمل فيها عظمه اكتر من الي حصلت بس السادات تسبب في الي حصل

خاصه ان في اللحظه الحاسمه اعتمد على الطبالين و المطعيين و ابعد الي بيفهموا من الواجهه
عموما لا تنسي ان امريكا و الغرب كان هيسمحوا بسقوط إسرائيل بتلك الطريقه

يعني من شهادات الشاذلي انه من بعد اسبوع من الحرب كنا بنحارب جيش أمريكي مش فقط إسرائيلي

للاسف تدخل السياسيه و حب الظهور و السيطره عند السادات ضيع مجهودات أبطال كتير
اذا تدخل السياسي بعمل العسكري فاعرف ان الامور مدحدره..السياسي له حدود يجب ان لايتعداها ابدا الا بمشورة العسكري المتمرس.

اوكيه كده احسن و اروق

انا مش عايز اقتبس للأخ ده بس انا هنا عايز اتكلم على حاجه شوفت ناس كثير بتقعد تهرى فيها
وهى أن حرب 1973 أنتهت بهزيمه لمصر وانتصار لاسرائيل
وعلشان فيه شويه أعضاء ربنا يعافيهم ومنهم الأخ هجايص اللى عامل ريأكت ضحك على مشاركتى مش بيصدقوا غير الروايات الاسرائيليه والغربيه
ف دا وثائقى من ال BBC بيتكلم عن حرب أكتوبر
عايزك تركز فى الكلام عن سعد الشاذلى
والأهم عايزك تركز فى رأيه فى مين اللى أنتصر وحقق أهدافه فى النهايه بالمعايير العسكريه

هده الطائرة تم تدميرها في الضربة الايرانية ضد الكيان، حقيقة احسن من تدمير عشرة طائرات اف35.مشاهدة المرفق 724582مشاهدة المرفق 724583

هل لديك مصدر ان هذه الطائرة اصيبت؟

حتى الرقابة العسكرية الاسرائيلية لم تمانع نشر هذه الصورة لو كلامك صحيح لمنعوا اعلامهم من نشرها

انا مش عايز اقتبس للأخ ده بس انا هنا عايز اتكلم على حاجه شوفت ناس كثير بتقعد تهرى فيها
وهى أن حرب 1973 أنتهت بهزيمه لمصر وانتصار لاسرائيل
وعلشان فيه شويه أعضاء ربنا يعافيهم ومنهم الأخ هجايص اللى عامل ريأكت ضحك على مشاركتى مش بيصدقوا غير الروايات الاسرائيليه والغربيه
ف دا وثائقى من ال BBC بيتكلم عن حرب أكتوبر
عايزك تركز فى الكلام عن سعد الشاذلى
والأهم عايزك تركز فى رأيه فى مين اللى أنتصر وحقق أهدافه فى النهايه بالمعايير العسكريه

يعم بكل بساطه هل رائيهم هيرجع سيناء للصهاينه الي عايز يهري يهري كلامهم لا يقدم و لا يؤخر

الحرب غلطنا فيها اه بس في النهاية الأرض رجعت و انتصرنا و الي ينكر المعجزات الي علمناها حقود و اعمي

جهزوا قهوتكم

وش العلم؟

غمزه يمين شرق, غمزه يسار غرب, و تغميضه عينيين تعني لا حول ولا قوه الا بالله 😅

وش العلم؟

غمزه يمين شرق, غمزه يسار غرب, و تغميضه عينيين تعني لا حول ولا قوه الا بالله 😅
متل ما قلك جهز القهوة
اشتعال جبهة متوقفة مجددا وسوف ترى ما سيحصل لمحور المتعة

عاجل | المسؤول بكتائب أبو علي العسكري: إذا بدأت حرب الطاقة سيخسر العالم ١٢ مليون برميل نفط يوميا

قائد العمليات مستثمر في السوق الامريكي

صراحه اغرب رد قريته في المووضوع
شكلك مهووس بالتحليل اللانافع
قلت رأي ماهو تحليل لست مهووس إلى الأمور التي تهمني إذا انت مهووس بتحليل هذا شيء آخر

تاكدت من المصادر العبرية الرسمية و للاسف الخبر صحيح . استقبلت بعض دول الاوسط المقاتلات الصهيونية قبيل الهجوم الايراني

اعتقد ان الاعداد الكبيرة للمقاتلات الصهيونية قد تم توزيعها على قبرص و تركيا و السعودية و اليونان
انت عليك سخونه والا شارب شي مغشوش..والا تتحلم.والا عليك قل صحه.اذا كنت سليم مما سبق.قلنا هذه المصادر العبريه الرسميه..

عودة
أعلى