مسؤول مصري تسبب في إفشال صفقة وقف إطلاق النار بين إسرائيل وحماس

نمط الرقابة(مفعل): سوف تخضع اي مشاركات جديدة للموافقة اليدوية من قبل طاقم الإدارة
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
بصو عشان نبقى واضحين اسرائيل و امريكا حيتلككو على اي ملم مربع عشان يتم التهجير و شيطنة مصر لان مرة اخرى لا نصر لاسرائيل الا بالتهجير .. واضحة و مفهومة

لكن مش معقول حقيقي اقدملهم الفرص مجانا لامر كهذا بتدمير دور الوسيط تماما !!! في حد بيغير اتفاق لاطراف متصارعة مع نفسه .. بتركبهم الزوحليقه يعني ... لنفرض الطرفين وافقو كلا على نسخته ... حتعمل ايه ساعة تطبيق الشروط ....
ده ما يتعملش غير في حالة واحدة أنه مصر كانت عايزة تحرج نتانياهو عالميا أن حماس وافقت علي الإتفاق وهو اللي رافض وتضغط عليه للموافقة بس الطريقة مش منطقية لانه مش لعب عيال هو لذلك منطقيا الخبر كاذب ولا يعدوا كونه نوع من أنواع الضغط علي مصر وتصدير الأزمة لها ويطلع نتانياهو يقول الذنب مش ذنبي مصر اللي بوظت الأتفاق اللي كنا خلاص هنوصل له يعني من الاخر لعبة قذرة من الصهاينة كعادتهم ومش اول مرة يعملوها معانا زي ما عملوها يوم قصف المفاعل النووي العراقي

اتحدى ايه هوا سباق ..

يعني اللي حصل خلال ال 7 شهور اللي فاتو معملش معالك الهيبره و اللقطة دي اللي عملت !
هيا دي بس اللي في مستوى الهواه !
الي حصل في السبعة شهور تنبأ به الاعمى يوم 8 اكتوبر, نستثني اغبياء اقليمنا طبعا ممن ما زالوا يقولون "انتصرنا".

قولت لك تعطيل ايراني للتطبيع و لم تصدقني, و قلت لك آلة الحرب تحركت و حماس ستكنس ولم تصدقني, و قلت لك السحلبه السيناويه قادمه و لم تصدقني.

فلما اقول لك المزور بيأكل على دماغه كما يستحق المفروض تراجع نفسك على الاقل.

Kenan Thompson Eating GIF by Saturday Night Live

هيا حطوا اللوم على مصر،

منت يا حمار اللي بدأت الحرب و الان تبحث عن اتفاق سلام ، عليهم لعائن الله تترا هالحمساويين.

مشاهدة المرفق 687712
المقصود بالخبر اللواء احمد عبد الخالق نائب رئيس الاستخبارات والمسؤول عن الملف الفلسطيني صورة له مع المدعو يحيى سنوار في عام 2018.

" المدعو يحيى سنوار "

طيب هذا بالفعل يحيى السنوار 😂

game over هجايس

هوا احنا كده اي خبر ضد مصر ومتلون ومتزخرف كده حتى اعوذ بالله من الشبطان نصدق

لو اتقال على حد تاني ده شيطان نصدقه ازاي

يعني نؤمن ببعض الكتاب ونكفر ببعض

حصل خير

دور مشبوه وغير مستغرب من البداية، وسبق لهم أن منعوا دخول المساعدات لأهالي غزه، وفي الأساس هم لا يستحقون أن يكونوا وسطاء 🤔
مكرهين حماس على قبول الدور المصري
يخشون في حالة استعداء مصر ان تقبل مصر بوجود طرف ثالث على معبر رفح و اجلاء المدنيين الفلسطينيين الى سيناء

- من قام بنشر اسم ضابط المخابرات العقيد احمد عبد الخالق
من CNN يريد بذلك احراج المصريين وهذا واضح للجميع بكل تأكيد

- للأمانة حركة غير موفقة وكان يجب تقديم بنود الهدنة كما هي
دون تعديل او محاولة للتغير , ان رضوا بها كان خيرًا وان لم يرضوا
فأنت قمت بما عليك , لا داعي للإجتهاد ووضع لمساتك الخاصة

- الهدنة بأكملها فشلت الأن واظن دون رجعة إلا لو تدخل القطريين بشكل ما

لكن بصراحة و حيادية
القطري لم ينفي بشكل مباشر
نقلت الخبر فقط اخي باعتباره مصدرفي المنتدى

تحياتي لك

سابحث عن مصدر اخر

شباب انتم صاحيين حتي لو تم تعديل بعض الصياغات في الاتفاقيه قبل عرضها ع حماس فا الهدف واضح وهو الضغط ع اسرائيل بان حماس وافقت ودا الي حصل فعلا وطلعت مظاهرات في الداخل المحتل ولولا حادث المعبر كان الزفت اتحرج وكانت الصفقه ممكن تتم لولا انه لقي زريعه في تفجير المعبر
واصلا موضوع التعديل دا اتقال وقت المعبر واتقلب انهو تم بعد التوافق مع امريكا وقطر والاوربيين مش اول مره نسمع الخبر يعني فا خير

لن يامن الفليطيني على ارضه الا من طرفنا ونحن معهم

مفيش تهجير يعني مفيش تهجير

تخبط الادراة الامريكية و اسرائيل راسهم في الحيط

ويلا حرب

انا نفسي في الحرب والله ويتعمل استدعاء في الجيش

عشان نوري الخنازير دول يعني ايه حرب بشرف

في مقوله لسمير غانم تقول اللي باس باس من زمان
و انا اقول اللي حارب حارب زمان حرب ايه عايزها الان صل على النبي كده واستهدا بالله:تمام:

انا لم افهم المقصود من الحركة يعني احراج النتن ولا ايه ! او عشان لسى صاحي من النوم ومحتاج شوية كافيين وشوية نيكوتين

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى