الانتخابات المصرية 2024 🇪🇬 (متابعة مستمرة)

من برأيك المرشح الأبرز للفوز بانتخابات مصر 2024؟

• مجموع المصوتين
    193
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عاوز تقول رايك في بلد مش بلدك قول بس بأدب من غير غلط

انتوا بتتكلموا عن بلدنا برحتكوا خالص و احنا لو قلنا نص كلمة عن بلدكم تشيلوا الموضوع كله

تاني قول رايك بس بأدب من غير غلط

اهلا اخي

أنا لم أتحدث عن مصر او الشعب المصري لاكنني تحدثت عن فءه معينه تسرف في البهرجه بينما الشعب المصري العزيز يعاني

لك صادق اعتذاري ان احسست انني اسأت إليك شخصيا لاكن لن اعتذر عن رأيي

لا توجد بلد يتم الهجوم عليها مثل بلدي لذلك لا عليك

بالتوفيق

انتوا بتتكلموا عن بلدنا برحتكوا خالص و احنا لو قلنا نص كلمة عن بلدكم تشيلوا الموضوع كله

معلومات مغلوطة وحقد

ما ضر السحاب نبح الكلاب

تغيير السيسي في شخصه لن يغير شئ، يلزم تغيير المنظومة كاملة وهذا مستعبد لدرجة المستحيل حتي لو تغير السيسي سيظل تغل الدولة والجيش في الاقتصاد وبهذا لن تقوم اي اصلاحات اقتصادية حقيقة ولهذا لو ما تقدر تغير تغيير حقيقي خلي السيسي افضل.

فرصة تغيير المنظومة الحقيقة كانت في جمال مبارك وضاعت الفرصة.

الشعب المصري الشقيق يعشق الرئيس السيسي. لا تهتموا بكلام المعارضة التي لا تحسن قراءة مزاج الشارع.

المصريين كلهم وبصوت واحد يهتفون للسيسي ليستكمل إنجازاته الكبرى.

14 مليون مصري بالخارج
طنطاوي معرفش يلم منهم غير ١٤ الف توكيل "!!

دون أي معوقات أمنية

افتراضا ان محدش عمل له توكيلات بالداخل

لأنه عبيط و مابيفهمش أ.ب سياسة
وناصرى كمان هى ناقصة ، كل اللي بيحصل دلوقتى فى المنطقة بسبب هزيمة ٦٧ ، لو كنا انتصرنا فيها او حتى حققنا تعادل مكنش هيحصل اللى بيحصل دلوقتى

وناصرى كمان هى ناقصة ، كل اللي بيحصل دلوقتى فى المنطقة بسبب هزيمة ٦٧ ، لو كنا انتصرنا فيها او حتى حققنا تعادل مكنش هيحصل اللى بيحصل دلوقتى
انا مش فاهم كلامك من بعد انه ناصرى انا مش مطلع على الاحداث السياسية ما قبل 2011

بس لو رجعنا لطنطاوى فا هو حتى كمان انه مش بس ناصرى......لا العبقرى طلع على القنوات البريطانية و فى ملايين من الشعب بيكرهو البريطانيين و عارفين خبثهم زى ما عارفين خبث القطريين و الاتراك و ده اللى هيودينا للنقطة التانية المتعلقة ببريطانيا و تركيا و قطر انهم التلاته بيدعمو الاخوان و بالاحرى مشغلين الاخوان لخدمتهم و ده اللى اى حد فى مصر عارفه و هو جه بكل "غباوة سياسية" و قال انه معندوش مشكلة مع الاخوان و انه عاوز يرجعهم للحياه السياسية انا مش هتكلم على انه قعد مع ايمن نور فى لبنان لأن ده تحصيل حاصل و مفرقش مع حد اوى

انا مش فاهم كلامك من بعد انه ناصرى انا مش مطلع على الاحداث السياسية ما قبل 2011

بس لو رجعنا لطنطاوى فا هو حتى كمان انه مش بس ناصرى......لا العبقرى طلع على القنوات البريطانية و فى ملايين من الشعب بيكرهو البريطانيين و عارفين خبثهم زى ما عارفين خبث القطريين و الاتراك و ده اللى هيودينا للنقطة التانية المتعلقة ببريطانيا و تركيا و قطر انهم التلاته بيدعمو الاخوان و بالاحرى مشغلين الاخوان لخدمتهم و ده اللى اى حد فى مصر عارفه و هو جه بكل "غباوة سياسية" و قال انه معندوش مشكلة مع الاخوان و انه عاوز يرجعهم للحياه السياسية انا مش هتكلم على انه قعد مع ايمن نور فى لبنان لأن ده تحصيل حاصل و مفرقش مع حد اوى
هزيمة ٦٧ كانت بسبب التيار الناصرى ، لو افترضنا جدلا اننا كسبنا الحرب او على أقل تقدير لم تستطع إسرائيل تحقيق النصر بهذا الوقت بهذا الشكل مكنش هيحصل اللى بيحصل فى المنطقة العربية بالشكل ده دلوقتى ، والله أعلم

هزيمة ٦٧ كانت بسبب التيار الناصرى ، لو افترضنا جدلا اننا كسبنا الحرب او على أقل تقدير لم تستطع إسرائيل تحقيق النصر بهذا الوقت بهذا الشكل مكنش هيحصل اللى بيحصل فى المنطقة العربية بالشكل ده دلوقتى ، والله أعلم
oh i see

والله مش عارف يا صاحبى بس ديه حاجة احنا منقدرش نجزم بيها.....بس جمال عبد الناصر الطريق اللى هو كان ماشى بيه من الستينات كان هيختفى فكره عاجل او اجل و الناس كانت طلعت و اتظاهرت ضده..... بس الثورات و التحركات الشعبية اللى كانت بتبقى ضد العسكر ماكنش بيتم التذكير بيها سابقا لأن اللى حكم من بعد جمال كانو ايضا من ضباط 52

انظمة كتيرة غربيه و عربية ليها مساوء ولكن لا يتم التذكير بيها لكونهم لازالو فى سلطة الحكم

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى