الانتخابات المصرية 2024 🇪🇬 (متابعة مستمرة)

من برأيك المرشح الأبرز للفوز بانتخابات مصر 2024؟

• مجموع المصوتين
    193
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
البعض هنا يلمح عن دول ثانية او شعوب ثانية

عن نفسي انا جدا جدا متعاطف مع مصر واقصد كثير من فئات الشعب
لو شاهدت طريقة تصرف المسؤولين والاعلاميين خلف كل عمل يسويه المسؤول
يخليك جدا متعاطف من باب الاخوية

يبقي فقر مال وفقر دم

ايه يا عم برااحة شوية

و لسه و هو احنا شوفنا حاجة ده هو كده بيطبطب علي الناس عشان الانتخابات و بيحاول يمهدلك و يقولك ان الفترة الجاية بتاعته لما ينجح هتبقي عبارة عن فقر و جوع و موت عشان متتصدمش بعد ما كان بيقول هذا الشعب لم يجد من يحنو عليه من 10 سنيين سبحاااانه 🤣

انا فاهم بس دول صعب بصراحة
اصل مفيش دكتور هيقف في الشارع يوقف الناس كدا

عربيات وزارة الصحة صديقي اللي بتبقي واقفة في الجامعات و المواقف و الاسواق الشعبية و غيره و ده بيبقي واضح طبعا من شكلها و طبيعي ان يوقف الناس و يسألهم بسبب السلبية كل واحد بيبقي واخد في وشه و بيجري او بيستخبي او عامل نفسه مشغول حتي لو كان فاضي فطبيعي ان يوقفك و يسألك و ليك حرية الرفض او الاعتذار لو مش عايز في النهاية مش هيغصبك يعني جمد قلبك و متخافش .

عربيات وزارة الصحة صديقي اللي بتبقي واقفة في الجامعات و المواقف و الاسواق الشعبية و غيره و ده بيبقي واضح طبعا من شكلها و طبيعي ان يوقف الناس و يسألهم بسبب السلبية كل واحد بيبقي واخد في وشه و بيجري او بيستخبي او عامل نفسه مشغول حتي لو كان فاضي فطبيعي ان يوقفك و يسألك و ليك حرية الرفض او الاعتذار لو مش عايز في النهاية مش هيغصبك يعني جمد قلبك و متخافش .
على الحلال كانوا بيجروا ورايا أيام الجامعة واقولهم مخدرات لأن في المستشفيات لما بحتاج كيس دم بتشترية بالغالي يبقي خسارة فيهم

على الحلال كانوا بيجروا ورايا أيام الجامعة واقولهم مخدرات لأن في المستشفيات لما بحتاج كيس دم بتشترية بالغالي يبقي خسارة فيهم
انت ليك الاجر و الثواب من الله انك بتغيث انسان ذيك ما دام نيتك صادقة كونك متبرع فأنت مش منتظر مقابل مادي او اجر ده غير ان جسمك بيجدد دمه و يستعيد نشاطه و حيويته.

انت ليك الاجر و الثواب من الله انك بتغيث انسان ذيك ما دام نيتك صادقة كونك متبرع فأنت مش منتظر مقابل مادي او اجر ده غير ان جسمك بيجدد دمه و يستعيد نشاطه و حيويته.
الشعب دة لا يستحق أنك تيجي على نفسك عشانة

طيب ده دكتور ولا سرنجاتي !!

قسم بالله مفردات المصريين عسل على الممرضين :ROFLMAO:

لا ده و لا ده ، ده الناس التانية 🤣

و هما دكتور و ممرض بس سرنجاتي دي بتتقال للممرض لما تحب تحتقره او تقلل منه

طبيّاً هل ينفع الشخص يتبرع 4 مرات في الشهر !!
طبعا لا.

بحد اقصى مره كل 3 اشهر للرجال, و 3 اشهر و نصف للنساء ( يفقدن دم مع الدورة ).

هذا طبعا مع افتراض صحه كامله و تغذيه سليمه. اغلب المصريين عندهم نقص غذائي في اللحوم الحمراء كابرز مصدر للحديد و البروتين ( الي بدوره يكون الهيموغلوبين الدموي)

يتبرع بالدم مره او مرتين في الاسبوع :ROFLMAO:

الراجل هذا خلاص فصل. رفقا بحاله احيلوه للتقاعد, كذا بدأنا في امتهان الكرامه.
أفكاره من بره الصندوق و الكوكب :D:p برعاية السيسي ترامادول أو باكته :تلويح:

طبعا لا.

بحد اقصى مره كل 3 اشهر للرجال, و 3 اشهر و نصف للنساء ( يفقدن دم مع الدورة ).

هذا طبعا مع افتراض صحه كامله و تغذيه سليمه. اغلب المصريين عندهم نقص غذائي في اللحوم الحمراء كابرز مصدر للحديد و البروتين ( الي بدوره يكون الهيموغلوبين الدموي)

عندي علم في المدّة النظامية ؛
لكن قلت أسأل لعلّ العلم وصل لتحديث جديد غير اللي نعرفه والرئيس كان واثق من طرح المشروع للطلبة الجامعيين كمصدر دخل😅

مش شرط اللحوم الحمراء .. الدواجن و الاسماك مصدر للبروتين و اوميجا ٣
الكبدة مصدر للحديد
ده غير البروتين النباتي

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى