مصر : التعويم الثالث بدأ.. الدولار يقفز لـ 26.3 جنيه

كم تتوقع أن يصل الجنيه المصري مع افتتاح السوق الأسبوع القادم؟

• مجموع المصوتين
    86
  • الاستطلاع مغلق .
عاوز بس اقول حاجه لبعض المنتمين لجماعه الاخوان الارهابيه (حسب القانون المصرى)
كل حرقكم فى الموضوع ده والحرب النفسيه والاشاعات والهجص اللى ماليين بيه صفحات الموضوع ده والشتيمه فى الراجل الوطنى رئيس مصر الحالى مش هترجعكو الحكم ولا هتخرجكو من السجون واخركو التحريض والكذب من وراء شاشات الكمبيوتر
وأنا عاوز اقولك "شوفلك حتة ناشفة اقعد فيها إخوان مين وبدنجان مين ما كفاياكم عت. بقى ياسطا"اشاعات ايه اللي خلت الناس شحتت والبلد اتداينت واتباعت واترهنت ومن فشل لفشل عر... كم البهي.. عمال يتشقلب انتوا فشلة وكدابين وظل.. ة وحرام.. فاسدين واغ.. ياء وحصادكم جه وقته ودا واقع الناس كلها عايشاه فرطتم في الأرض والميه وقدرات الشعب وأصولها ودينتوا البلد ٣٠ سنة وقليتوا قيمتها وقزمتوها وبعتوا أصولها وجاي تقولنا كدب واشاعات جتكم القر.. أشكال و.س. ة

التعديل الأخير:
يا خبر أسود ودائع بقيمة 28مليار من إجمالي الاحتياطي 34 مليار يعني الاحتياطي بتاعك لا تملكة
تحيا مصر
😭
في هاته الحالة مصر تعيش في افلاس رسمي :ديون وفوائدها + غياب الاحتياطي+ التضخم الكبير جدا +غياب العائد من الاستثمارات التي ابتلعت الملايير.
الله يصلح الاحوال

عاوز بس اقول حاجه لبعض المنتمين لجماعه الاخوان الارهابيه (حسب القانون المصرى)
كل حرقكم فى الموضوع ده والحرب النفسيه والاشاعات والهجص اللى ماليين بيه صفحات الموضوع ده والشتيمه فى الراجل الوطنى رئيس مصر الحالى مش هترجعكو الحكم ولا هتخرجكو من السجون واخركو التحريض والكذب من وراء شاشات الكمبيوتر
طيب مسموح إنهم يتنفسوا يا باشا ؟

لو سمحت بطلوا هري واشاعات كاذبة يا أشرار والجنية بتاعنا ميه الميه :giggle:
وتحيا مصر
🇾🇪

هيستقر الدولار فقط لما العرض يساوي الطلب وطول ما الطلب علي الدولار كبير جدا في مصر هيتم تخفيض العمله الي مالانهايه

لازم وقف جميع المشاريع اللي تستهلك الدولار

وقف إستيراد المنتجات الغير ضروريه ومنها السيارات والأوليه طبعا للغذاء والمواد الخام

فض جميع الصناديق الخاصه وايداعها في الماليه العامه لكي تتحكم في السوق النقدي والسيطره عليه

تقليل إنفاق مصروفات الحكومه للنصف وأي أصول حكوميه غير مستغله مثل سيارات وماكينات يتم بيعه

الشفافيه الشفافيه الشفافيه

للأسف المواطن في محنه كبيره والجميع يريد استقرار البلاد لكن لازم المسئول يبقي مواكب للحدث و محترف في أدواته

عودة
أعلى