زيلينسكي: موسكو تحاول مسحنا عن وجه الأرض ( استهداف كييف

يبدو انه الهدف هو شل الخدمات الاسياسية في كييف كهرباء و تدفئة و مواصلات مترو و غيرها

لما بيبقى فى كاوتش مدرعة روسية بيفرقع بيتفتحلو موضوع.............انا مش بدافع عن طرف على طرف بس الشئ بالشئ يذكر

أنت تعرفني بهذه الحرب متابع وغير مؤيد لحد بالعكس أتمنا يحرقو بعض الطرفين لحد الفناء لكن ما أحب أشتت المتابعين

عدة ضربات صاروخية في وسط كييف. حرق السيارات مع الأشخاص الذين كانوا يتنقلون إلى العمل.
تم تنفيذ الإضراب عمدا خلال ساعة الذروة في شارع مزدحم لإلحاق أقصى الخسائر والترهيب. عمل إرهابي خالص.

أنت تعرفني بهذه الحرب متابع وغير مؤيد لحد بالعكس أتمنا يحرقو بعض الطرفين لحد الفناء لكن ما أحب أشتت المتابعين
اكيد طبعا عرفك يا عم احمد ........ و انا والله مش برد عليك "نكاية" او "هجوم" على حضرتك انا برد على حضرتك " تفسيرا" للموضوع مش اكتر...و انا بعتذرلك لو كنت فهمت ان ردى "هجوم".......بس انا متفق معاك ان الحوار ده بيعمل تشتيت بس انا مرضيتش اقول كده عشان لو قولت كده...هيتقال عليا بوطينى و داعم روسيا......الخ

يبدو انه الهدف هو شل الخدمات الاسياسية في كييف كهرباء و تدفئة و مواصلات مترو و غيرها

تماما الروس يردون على استهداف البنية التحتية باستهداف اشد لكن في نفس الصنف
الحيلة الاوكرانية بالتلميح الى انها صراعات داخلية روسية يبدو انها لم تنطلي على بوتين

روسيا : علي امريكا اقناع كييف بوقف استهداف محطة زابورجيا
يبدو انها رساله في حال استمرار قصف زابورجيا سيتم قصف البنية التحتية الاوكرانية

اكيد طبعا عرفك يا عم احمد ........ و انا والله مش برد عليك "نكاية" او "هجوم" على حضرتك انا برد على حضرتك " تفسيرا" للموضوع مش اكتر...و انا بعتذرلك لو كنت فهمت ان ردى "هجوم".......بس انا متفق معاك ان الحوار ده بيعمل تشتيت بس انا مرضيتش اقول كده عشان لو قولت كده...هيتقال عليا بوطينى و داعم روسيا......الخ

رأيك يحترم .من حقك تقول رأيك بكل أريحيه ومش محتاج إعتذار نحن أخوه

المهرج زيلينسكي يظن انه قادر على الانتصار، الجميع يعلم ان روسيا تجنبت قصف البنية التحتية الاوكرانية ولو شاءت لدمرت كييف بالمدفعية التي كانت متمركزة بداية الحرب على مسافة 20-30 كم من العاصمة!

محاولة روسية لرسم خطوط حمراء و هيبان هل هتقدر او لا

الخط توقف ضرب زابورجيا المحطة النووية
والتوقف عن استهداف القرم
و التوقف عن استهداف البنية التحتية

و اخيرا تقديم رساله دعم للجناح القومي الروسي بعد الاخفاقات الاخيره

عودة
أعلى