الجيش الاسرائيلي يهاجم قطاع غزة ويطلق اسم الفجر الصادق على الهجوم

نقول ان شاء الله صاروخ ضد مفاعل نووي

الاحتلال يقول انه قام بتصفية نخبة قيادات الجهاد هل هذا صحيح؟؟

تصدق ان القبه
افضل من كل ماصنعوه الروس في تاريخهم
رغم اغراقها بالصواريخ ولاكنها تحقق نسب نجاح عاليه
الامارات فازت فيها وعقبال ماتفوز فيها السعوديه
سلاح دفاع مجرب ميداني

يجب على اسرائيل أن تشكر ميليشيات حماس الارهابية فهي تقدم معلومات دقيقة جداً وتلتزم بالحياد
بالضبط لاخلاءالجو لها
حماس تصفي خصومها
منت بسيط يبو العبد

تصدق ان القبه
سلاح دفاع مجرب ميداني

اعتراض ٤٠ صاروخ من ١٠٠ صاروخ
كم بتكون نسبه النجاح ؟

بسيطه جدا 🤭

[IMPORTANT][/IMPORTANT]
تصدق ان القبه
سلاح دفاع مجرب ميداني
النظام رائع لكن الصواريخ الفلسطينيه جد بدائية . هل تظن بأن القبة الحديدية ستكون أكثر فعالية ضد الصواريخ الجوالة او العالية السرعة او راجمات قوية كالهيمارس؟

جبناء

التعديل الأخير:
اعتراض ٤٠ صاروخ من ١٠٠ صاروخ
كم بتكون نسبه النجاح ؟

بسيطه جدا 🤭
على اي اساس حكمت ان ٤٠ تم التصدي لها من ١٠٠
من اي اعلام اخذت هالمعلومه
شوف الفديوهات وشوف التمزيع على اصوله

اسف كنت لازم اكون اكثر وضوحا بخصوص المصلحة: كنت اقصد مصلحة "السياسيين الإسرائيليين" مش الكيان كله

طبعا التكلفة مهمة لكن اليهود مسيطرين/لديهم اموال طائلة + الدعم الامريكى اللامتناهي قادر على تعويضهم
بس برضه لازم تبقى عامل حساب للجماعات و الميليشيات الايرانية فى الدول العربية مثل لبنان و سوريا اذا قررو التجويب مع الفصائل الفلسطينية ده كفاية بس حرب الله اللى معاه فوق العشرات الالاف من الصواريخ اللى هتعمل اغراق رهيب
مشاهدة المرفق 503686

ميقضروش يعملو اغراق فى الوقت الحالى خالص الوضه الحالى للدول العربية اصبح اقوى من فترة بداية الألفية اللى كان المستوى ضعيف جدا
مش هيعرفو مش لعجزهم بل لخوفهم من "رد الفعل" اللى هيتعرضو ليه من سوريا و لبنان و مش بعيد تلاقى مشاركة من الفلسطينيين الاردنيين اللى ليهم عائلات فى فلسطين حرفيا هيتعمل بيهم "سلطة/حفلة" زى اللى فى لعبة "ثبت صنم"
بتتاسف على ايه يا سيدي و لا يهمك

و متفق معاك جدا .. انا فقط مش شايف حل ليها لو انا اسرائيل غير غزو شامل غير كدا حنقعد نكرر الحوار دا كل سنتين

بعد فشل تجربة الصواريخ يفضل الانتقال للطائرات الانتحاريه واول استهداف المفاعلات النوويه سيكون حدث عالمي وجميل مليء بالالعاب الناريه في الاجواء المحتله

تسمية العملية ب"الفجر الصادق" تبين لك ان ولاد الdirty الصهاينة الأشقاء عارفين كويس بيعملوا ايه.

حد يبحث عن موضوع اذان الفجر بين الفجر الصادق والفجر الكاذب

السلطات الاسرائليه
تسمح للمستوطنين باقتحام المسجد الاقصى وباحاته اليوم الاحد

جماعة الضفه وش علومهم 🫣 ولا هم اللي شغالين فضح مواقع منافسيهم للاحتلال تحت بند التنسيق الامني

ممكن تبحث قليلا بجوجل وشوف كم عدد الشهداء بالأشهر السابقه بنابلس وجنين

الأسبوع الماضي كانت تحتفل بتفوقها بالثانوية العامة، واليوم تم انتشالها من تحت الأنقاض..

‏ ارتقى اخاها الأصغر الطفل محمد إياد حسونة 14 عاما، بقصف منزلهم في رفح.

عودة
أعلى