إجتماع دبلوماسي كبير مرتقب بين السعودية وإسرائيل

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
هم فعلا عيال العم إن صح نسبهم لكن ما علاقه النسب هنا وما تأثيره؟؟

ولا حاجة مجرد نسب لا اكثر وهذا مايعني اني احترمهم

486758

عرفتو اسباب توجه مرسي لتحالفات اخري مع تركيا و علاقات مع ايران و البرازيل و ما شابههم ؟ عشان اللي بيحصل دلوقتي.
لا حليف لمصر سوا مصر.

الأخبار تؤخذ من المصادر الرسمية فقط

عرفتو اسباب توجه مرسي لتحالفات اخري مع تركيا و علاقات مع ايران و البرازيل و ما شابههم ؟ عشان اللي بيحصل دلوقتي.
لا حليف لمصر سوا مصر.

مرسي و مصر نوت مكس 😅😅😅

لا حليف لمصر سوا مصر.

تحركات مالها اي معنى او هدف
اليوم تركيا تبعث وزير خارجيتها وتضع الورد على قبر مؤسس اسرائيل
وتزيد من التطبيع

يعني يقال لك افحمتني 😂
انا حر اقولهم اشقاء وعيال عم بعد
والله يحشرني مع الصالحين منهم 😛
بعدين خلنا نشوفك ولا تغيب علينا يوم الاتفاقيات الرسمية 😙

ياخي بالله ابغى اسألك ،

الكلام اللي تقوله في منتدى مسلمين ،

هل هذا الكلام يصح؟ هل هذا كلام مسلمين؟؟؟

تقول ان اليهود الصهاينة اشقائنا وعيال عمنا وتتمنى التقارب والتذلل لهم!

الصهاينة احتلوا المسجد الاقصى مسرى رسول الله واولى قبلة المسلمين، ونكلوا بالمسلمين اشد التنكيل واليوم اقتحموا المسجد الاقصى رافعين شعاراتهم واعلامهم، ياخي هل كلامك ذا كلام مسلمين؟

انت خائن رسمي وخائن لدماء الشهداء السعوديين المسلمين الابطال وغيرهم من اخوانهم في الدول العربية الاسلامية، اللي استشهدوا على اسوار المسجد الاقصى واستماتوا في محاولات تحريره عام48 و ٦٧ و ٧٣ وحرب الاردن مع اسرائيل .

تحركات مالها اي معنى او هدف
اليوم تركيا تبعث وزير خارجيتها وتضع الورد على قبر مؤسس اسرائيل
وتزيد من التطبيع
طظ في النظام التركي .. المغزي هو العلاقات بس اللي كانت بين مصر و تركيا لمواجهة العلاقات الخليجية الاسرائيلية اللي كانت بدأت من 2011 تظهر للعلن.

طظ في النظام التركي .. المغزي هو العلاقات بس اللي كانت بين مصر و تركيا لمواجهة العلاقات الخليجية الاسرائيلية اللي كانت بدأت من 2011 تظهر للعلن.

ياراجل يعني مرسي كان عارف ان ده هيحصل ويسبقهم !

تحالفك مع تركي المطبعه مايعطيك قوة
انت كده تستصغر نفسك قدام الصهاينه

الوضع في مصر كان متجهه للمواجه الداخلية الداخلية لكن ده ماحصلش
زي اللي حاصل في ليبيا واليمن وتونس

ان شاء الله نرى اقامة علاقات دبلوماسية طيبة مع الأشقاء الاسرائيليين الصهاينة ❤️
استاذى
لو سمحت ممكن ترشدنى الاقي فين الاخ الضابط كوهين .. انا جاهز .. فقط يؤمرونى وانا انفذ 😂😂😂😂😁😁

ياراجل يعني مرسي كان عارف ان ده هيحصل ويسبقهم !

تحالفك مع تركي المطبعه مايعطيك قوة
انت كده تستصغر نفسك قدام الصهاينه

الوضع في مصر كان متجهه للمواجه الداخلية الداخلية لكن ده ماحصلش
زي اللي حاصل في ليبيا واليمن وتونس
يديني قوة لأن الند بالند مفيش حاجه اسمها استصغار , عندك علاقات تقوي موقفك مع ناميبيا هعمل العلاقات ديه .. مفيش مواجهه داخلية , ده عبد الفتاح المكسيكي بس اللي كان بيفتعل ازمة و يطلع (يحلف) و يعمل (مسلسلات) ان الاخوان وحشين طماعين و كانو هيدمرو البلد , هتاخد ايه من واحد معندهوش غير ميه في تلاجته

يديني قوة لأن الند بالند مفيش حاجه اسمها استصغار , عندك علاقات تقوي موقفك مع ناميبيا هعمل العلاقات ديه .. مفيش مواجهه داخلية , ده عبد الفتاح المكسيكي بس اللي كان بيفتعل ازمة و يطلع (يحلف) و يعمل (مسلسلات) ان الاخوان وحشين طماعين و كانو هيدمرو البلد , هتاخد ايه من واحد معندهوش غير ميه في تلاجته

المواجهات الداخلية لا احد يستطيع ان ينكرها كانت تنقل صوت وصورة بالاعلام والميديا بشكل عام
وكان ممكن تتطور ودول تقف مع مجموعة ودول مع مجموعة اخرى مثل اليمن وليبيا الخ
مصر مش استثناء
بالنسبة للتحالفات مرسي الله يرحمه ماكان يقدر يتحرك داخل القصر الجمهوري دون معرفة الحرس الجمهوري مسبقاً

ياخي بالله ابغى اسألك ،

الكلام اللي تقوله في منتدى مسلمين ،

هل هذا الكلام يصح؟ هل هذا كلام مسلمين؟؟؟

تقول ان اليهود الصهاينة اشقائنا وعيال عمنا وتتمنى التقارب والتذلل لهم!

الصهاينة احتلوا المسجد الاقصى مسرى رسول الله واولى قبلة المسلمين، ونكلوا بالمسلمين اشد التنكيل واليوم اقتحموا المسجد الاقصى رافعين شعاراتهم واعلامهم، ياخي هل كلامك ذا كلام مسلمين؟

انت خائن رسمي وخائن لدماء الشهداء السعوديين المسلمين الابطال وغيرهم من اخوانهم في الدول العربية الاسلامية، اللي استشهدوا على اسوار المسجد الاقصى واستماتوا في محاولات تحريره عام48 و ٦٧ و ٧٣ وحرب الاردن مع اسرائيل .
يا خبيبي فوككوا من هاااذا الكلام كااان زماااان .. وزمااان مااااات يا خبيبي
الان فيه فيه سلااااام فيه محمد وكوهين اشقاء .. فيه موساد كله خايف عليك يخبك .. موساد فيه راشيل وبنيامين اشقائك لازم تشوف اخواتك وتخبهم ..
موساد شعاره حب وسلام 😂😂

اسف لسه جاى من درس تعليمى عند مستر كوهين 😂😂😂

لا حليف لمصر سوا مصر.

كان فيه رساله ارسالها مرسي لإسرائيل هل ممكن تعطينا نبذها عنها؟

كان فيه رساله ارسالها مرسي لإسرائيل هل ممكن تعطينا نبذها عنها؟
تقصد الرسالة الروتينية اللي بتتبعت لكل الوزراء والرؤوساء و السفراء ... فيه رسالة احسن تحب تشوفها؟

الخطيب: مرسي كان يطمأن دوما على الأقصى​

و فيه رسالة احلي تحب اقولهالك ؟ .. عرب الخليج : احنا اصل العرب احنا اللي فتحنا مصر و شمال افريقيا و نشرنا الاسلام في اسيا و الاندلس , احنا الاصل و انتو التقليد

عرب الخليج حالياً : احنا و اليهود ولاد عم , احنا الامارات عملنا علاقات مع الصهاينة و بنينا الدار الابراهيمية و بننشر دين جديد يجمعنا كلنا
البحرين : معاكي يا امارات , مع ولاد عمنا الصهاينة
عمان : ترا ما تتركوني لوحدي , انا معاكم.
السعودية : بتعملو كل ده من غيري ؟ لأ , لازم علاقتنا مع الصهاينة تظهر للعلن , خلاص احنا في شرق اوسط جديد.

بلا ازعاج , ازعجتونا بأنكم حماة الاسلام و bla bla bla و محدش شاف منكم اي حماية للاسلام .. كله مصلحتي و انا مش بعتب عليكم كده , الاحسن انك تواجه عدو ظاهر عوض ان تواجه عدو خفي (يطلع عينك).

تقصد الرسالة الروتينية اللي بتتبعت لكل الوزراء والرؤوساء و السفراء

حدثنا عنها

فيه رسالة احسن تحب تشوفها؟

لا

و فيه رسالة احلي تحب اقولهالك ؟ .. عرب الخليج : احنا اصل العرب احنا اللي فتحنا مصر و شمال افريقيا و نشرنا الاسلام في اسيا و الاندلس , احنا الاصل و انتو التقليد

عرب الخليج حالياً : احنا و اليهود ولاد عم , احنا الامارات عملنا علاقات مع الصهاينة و بنينا الدار الابراهيمية و بننشر دين جديد يجمعنا كلنا
السعودية : بتعملو كل ده من غيري ؟ لأ , لازم علاقتنا مع الصهاينة تظهر للعلن , خلاص احنا في شرق اوسط جديد.

بلا ازعاج , ازعجتونا بأنكم حماة الاسلام و bla bla bla و محدش شاف منكم اي حماية للاسلام .. كله مصلحتي و انا مش بعتب عليكم كده , الاحسن انك تواجه عدو ظاهر عوض ان تواجه عدو خفي (يطلع عينك).

ليست مهتم بال بلا بلا بلا, سؤالي واضح عن الرساله.

اذا جاوبت وخلصت حدثنا عن السفارة الإسرائيلية في مصر والسفارة المصرية في إسرائيل وكمان حدثنا عن العلاقات الاقتصادي < طبعا كل الكلام هذا ابغى اجابته في وقت مرسي.

تقصد الرسالة الروتينية اللي بتتبعت لكل الوزراء والرؤوساء و السفراء ... فيه رسالة احسن تحب تشوفها؟

دولتك مطبعه مع اسرائيل وبينكم تبادل دبلوماسي وتجاري واعتراف كامل طبعا هذا شأنكم ولكن حط هذا ف بالك انت وغيرك قبل لتنطقوا بحرف واحد تسيؤو فيها للدول المطبعه

موقف عمان بالنسبه للتطبيع صرح عنه قبل أيام معالي وزير الخارجيه وهو نفسه الموقف الرسمي السعودي

وسلامتك

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى