قم بمتابعة الفيديو أدناه لمعرفة كيفية تثبيت موقعنا كتطبيق ويب على الشاشة الرئيسية.
ملاحظة: قد لا تكون هذه الميزة متاحة في بعض المتصفحات.
انت عشت سنتين المفروض يكون عندك درايه وانت تعرف التبادل التجاري العماني الايراني ضعيف جداانا مش متابع اوي الوضع في السلطنة الفترة اللي فاتت مع اني عشت فيها سنتين
بس انا ملاحظ تقارب مع الايرانيين من فترة كبيرة هل بحكم التجارة والحدود ولا الموضوع ابعد من كدة ؟
انت عشت سنتين المفروض يكون عندك درايه وانت تعرف التبادل التجاري العماني الايراني ضعيف جدا
نتأمل يزيد وتستفيد البلد من التبادل التجاري مع ايران وغير ايران.
سلطنة عمان دولة لها طابعها و سياستها من قرون مش بس اليومين دول وهو الحياد الإيجابي والدبلوماسية الهادئة: low profile, friends of all enemy of none
جزء من الموضوع الثقافة الاباضية اللي تنحدر من الفئة اللي رفضت من قرون انها تاخد موقف مع الشيعه او السنه واختاروا يكونوا على الحياد..
انا مش متابع اوي الوضع في السلطنة الفترة اللي فاتت مع اني عشت فيها سنتين
بس انا ملاحظ تقارب مع الايرانيين من فترة كبيرة هل بحكم التجارة والحدود ولا الموضوع ابعد من كدة ؟
وضع طبيعي وعلاقات متوازنه مع الجميع ونفس مستوى العلاقات موجودة مع.جميع الدول المحيطه وحتى البعيدة علاقات تقوم على مصالح إقتصاديه متبادله مشتركه بالدرجه الاولىانا مش متابع اوي الوضع في السلطنة الفترة اللي فاتت مع اني عشت فيها سنتين
بس انا ملاحظ تقارب مع الايرانيين من فترة كبيرة هل بحكم التجارة والحدود ولا الموضوع ابعد من كدة ؟