وزيرة الخارجية الألمانية تعلن من مصر أن بلادها تربط تصدير الأسلحة بملف حقوق الإنسان

تمام معاك انا من وجهة نظرى ان المانيا ونتيناهو نصبوا على مصر فى صفقة غواصات ومع دخول غواصات داكار سوف تكون حرب الاعماق محسومة للجانب اسرائيلى بفارق اشواط ونتيناهو طلع قال ان غواصات لا تشكل اى تهديد علينا معنى ذلك ان اسرائيل تمتلك بصمة الغواصة وقادره على تحييدها فى اى وقت غير backdoors اللى موجوده فى الغواصة
مفيش حاجه إسمها نصبو علي مصر مصر بالفعل طلبت الدولفين وتم رفض طلبها

مصر بتشتري السلاح لزياده الردع وليس الدخول في حروب
الصوره النمطيه للكثره العدديه للسلاح في ذهن القيادات هيا الأهم.

يا حبيبى دولفين ده نسخة خاصة باسرائيل , اسرائيل بتركب عليها انظمتها الخاصة من شركة البيت وعليها صاروخ بوب اى ردع نووى

يعنى انت شايف ان ٤ غواصات كفاية على بحرين وطول سواحل ده , تركيا تمتلك ١٢ غواصة ديزل ولا تمتلك ربع سواحل مصر

غواصة داكار اسرائيلية نسخة خاصة سوف تمتلك قدرة اطلاق صورايخ بالستية اريحا اقوى غواصة ديزل فى العالم.

غواصة داكار اسرائيلية نسخة خاصة سوف تمتلك قدرة اطلاق صورايخ بالستية اريحا اقوى غواصة ديزل فى العالم.
تخيل مصر دائما ما تحارب من لديه أقوي الأسلحة ودائما ما لدينا كان الأقل لكن هذا دليل علي قوة الجندي المصري بسلاح أضعف وينتصر علي سلاح أقوي شكرا علي اعترافك بقوة جنودنا وأنهم خير أجناد الأرض

تخيل مصر دائما ما تحارب من لديه أقوي الأسلحة ودائما ما لدينا كان الأقل لكن هذا دليل علي قوة الجندي المصري بسلاح أضعف وينتصر علي سلاح أقوي شكرا علي اعترافك بقوة جنودنا وأنهم خير أجناد الأرض
انت بتاخد كلام اللى على مزاجك اضعف تدريب وللياقة هو الجندى المصرى هو فى حد بيمسك ak47 فى ٢٠٢٢ انتم لاتعلمون اى شئ عن الحروب الشبكية وتجهيزات جندى من الجيل الخامس

مصر طول عمرها بتاخذ نسخ مخفضة من سلاح المانى وتايب المصرية خير دليل منزوعات المخالب حتى اسرائيلين يسمعه ضجيج محركاتها فى صوامعها وهم يجلسون فى تل ابيب , قصة منع سلاح المخفض اصلا خير وبركة على مصر
مش كده برده

انت بتاخد كلام اللى على مزاجك اضعف تدريب وللياقة هو الجندى المصرى هو فى حد بيمسك ak47 فى ٢٠٢٢ انتم لاتعلمون اى شئ عن الحروب الشبكية وتجهيزات جندى من الجيل الخامس
تعالى علمنا يا جهبز ...

حكمت على التدريب واللياقة وجيش كامل من نوع سلاح

معلش اصل ak47 للرجال بس

انت متعرفش تتعامل بيه

كلامك كله غلط تماما. حضرتك المعرض الأخير كان فيه نسخة جديدة من ak وهي قابلة للتعديلات عليها وبعدين ak النسخ الأحدث منه كويس للمشاة أما القوات الخاصة بتستخدم جميع الأسلحة الحديثة وبعدين عرفت ازاي تدريب الجندي المصري وهو الوحيد اللي ثبت نفسه في الحروب من العرب وبعدين اللي حارب وقدر ينتصر يقدر يطور ويكون متماشي مع التجهيزات الأخيرة وشفت تجهيزات البلاك كوبرا ودي كمان شرطة مش جيش فتخيل بتجهيزات قوات النخبة في الجيش هتكون عاملة ازاي والله يابني مافي دولة عربية تعرف ازاي تخوض حرب وتنتصر فيها قد مصر روح شوف تدريبات الصاعقة المصرية عاملة ازاي وأن معظم الدول العربية بتخرج دفعات من عندنا

حكمت على التدريب واللياقة وجيش كامل من نوع سلاح

معلش اصل ak47 للرجال بس

انت متعرفش تتعامل بيه
انت تعرف ايه عن تجهيزات الجندى من الجيل الخامس

كلامك كله غلط تماما. حضرتك المعرض الأخير كان فيه نسخة جديدة من ak وهي قابلة للتعديلات عليها وبعدين ak النسخ الأحدث منه كويس للمشاة أما القوات الخاصة بتستخدم جميع الأسلحة الحديثة وبعدين عرفت ازاي تدريب الجندي المصري وهو الوحيد اللي ثبت نفسه في الحروب من العرب وبعدين اللي حارب وقدر ينتصر يقدر يطور ويكون متماشي مع التجهيزات الأخيرة وشفت تجهيزات البلاك كوبرا ودي كمان شرطة مش جيش فتخيل بتجهيزات قوات النخبة في الجيش هتكون عاملة ازاي والله يابني مافي دولة عربية تعرف ازاي تخوض حرب وتنتصر فيها قد مصر روح شوف تدريبات الصاعقة المصرية عاملة ازاي وأن معظم الدول العربية بتخرج دفعات من عندنا
نسخة شغل ترقيع من ak47

انت تعرف ايه عن تجهيزات الجندى من الجيل الخامس

الموضوع هنا عن المانيا ومصر
لو سمحت لا تحرف الموضوع بنقاشات خارجية

اقترح عليك تعمل موضوع عن التجهيزات لجنود الجيل الخامس ونتناقش هناك براحتنا

الموضوع هنا عن المانيا ومصر
لو سمحت لا تحرف الموضوع بنقاشات خارجية

اقترح عليك تعمل موضوع عن التجهيزات لجنود الجيل الخامس ونتناقش هناك براحتنا
تمام مفيش مشكلة مصر بتاخد نسخ مخفضة من سلاح المانى والغواصة تايب ٢٠٩ خير دليل منزوعات المخالب

تمام مفيش مشكلة مصر بتاخد نسخ مخفضة من سلاح المانى والغواصة تايب ٢٠٩ خير دليل منزوعات المخالب

تمام انت شايف انها مخفضة شكرا لك ولرايك

لكن القيادة شايفة انها كويسة ومناسبة وهتقضى الغرض لذلك اشتروها واحنا بنثق فى الله ثم فى قياداتنا 👍

اذكر رايك كما تحب لكن متفرضوش علينا

يا حبيبى دولفين ده نسخة خاصة باسرائيل , اسرائيل بتركب عليها انظمتها الخاصة من شركة البيت وعليها صاروخ بوب اى ردع نووى
انا عارف والله بس search في الصحف المصريه

يعنى انت شايف ان ٤ غواصات كفاية على بحرين وطول سواحل ده , تركيا تمتلك ١٢ غواصة ديزل ولا تمتلك ربع سواحل مصر
مصر تاريخها طويل في حروب السفن السطح سطح
وليس في حروب الأعماق.

تمام انت شايف انها مخفضة شكرا لك ولرايك

لكن القيادة شايفة انها كويسة ومناسبة وهتقضى الغرض لذلك اشتروها واحنا بنثق فى الله ثم فى قياداتنا 👍

اذكر رايك كما تحب لكن متفرضوش علينا
انا مفرضتش حاجه عليك انا بقول راى فى الموضوع وانا بقول ده اقل غواصة ديزل فى حوض البحر المتوسط فى قدرات شكرا لمرورك

انا عارف والله بس search في الصحف المصريه

مصر تاريخها طويل في حروب السفن السطح سطح
وليس في حروب الأعماق.
حروب الاعماق سوف تحسم اى معركة بحرية , حرب خاطفة مصر تمتلك فرقاطة واحده متخصص فى حرب الاعماق, غير الهيل مضاد المسلح القديمة التى عفى عليها الزمن

انا مفرضتش حاجه عليك انا بقول راى فى الموضوع وانا بقول ده اقل غواصة ديزل فى حوض البحر المتوسط فى قدرات شكرا لمرورك
منتظر منك موضوع تجهيزات الجيل الخامس 👍

منتظر منك موضوع تجهيزات الجيل الخامس 👍
انا مش لاقى الصراحة اى حاجه تخص تجهيزات الجندى من الجيل الخامس الخاصة بمصر كله اللى رايته تجهيزات قديمة بواسطة الانتاج الحربى التى عفى عليها الزمن

عودة
أعلى