الأزهر - فتوى حول زرع كلية الخنزير في جسم الإنسان

يعني لو شوفت مسيحي ولا بوذي عنده سرطان افرح فيه!😏
الدعاء له بالهداية.
اما الشماته بالكافرين ده اللي هو عدو .. لو النصراني او البوذي عدو مباشر او غير مباشر للمسلمين و عنده سرطان يبقي في ستين داهيه

‏الدين الذي يجعل صاحبه شرير غليظ جلف يتشفى ويفرح بموت خصومه ليس دين، بل هو عمل بشري بامتياز.
كان عندي حق لما بقول انك مش مسلم من زمااااان .. مفضوح دايماً في ارائك و غير انك مفضوح , انتا مش ذكي.

مقزز , لا اريد الدخول بنقاش عقيم مع امثالك من اتباع الفاشيه الاسلاميه ، لكني شعرت بتقزز
هو المقزز صورتك و اللي ورا صورتك اللي هوا انتا , يعني حتي اختار شخصية علمانية عليها القيمة , رايح حاططلي اتاتورك ؟ هههههه

كان عندي حق لما بقول انك مش مسلم من زمااااان .. مفضوح دايماً في ارائك و غير انك مفضوح , انتا مش ذكي.

الحمد لله، دا شي مطمئن لي جدا انك لا تراني على نفس منهجك وفهمك للدين

الدعاء له بالهداية.
اما الشماته بالكافرين ده اللي هو عدو .. لو النصراني او البوذي عدو مباشر او غير مباشر للمسلمين و عنده سرطان يبقي في ستين داهيه
افرح ف مريض السرطان ان كان غير مسلم
لا تمام اوي كده🥱🥱

الدكتور المسلم عندما يعالج غير مسلمين فهو يرتكب ذنب عظيم وسيحاسب عليه
حسب وجهه نظر البعض هنا🤪

لله سخر لنا الكفار لاكتشاف الدواء لكل داء
اه ده مثلاً زي تسخير بترول الشرق الاوسط عشان خدمة اوروبا او معادن افريقيا عشان فرنسا او تجارة الهند عشان بريطانيا؟

شوية اغبيا و دخلو المنتدي

اه ده مثلاً زي تسخير بترول الشرق الاوسط عشان خدمة اوروبا او معادن افريقيا عشان فرنسا او تجارة الهند عشان بريطانيا؟

شوية اغبيا و دخلو المنتدي
لا حقيقة البعض يقول إن لله سخر لهم الكفار لخدمتهم و اكتشاف الدواء و غيرها .
كلام هذا سمعته من شيخ مسجد

لا حقيقة البعض يقول إن لله سخر لهم الكفار لخدمتهم و اكتشاف الدواء و غيرها .
كلام هذا سمعته من شيخ مسجد
لا معلش يا كوكو .. اليهود اللي بيقولو كده علي بقية البشر Goyim و انهم بعد نزول مخلصهم , هيكونو خدام ليهم.

الhome schooled الخيبان ده بيقول الي ميقدرش شيخ الأزهر يقوله

بغض النظر عن موقفي من الأزهر وشيخه، الخيبان الhomeschooled وباقي فريق النابتة إياهم لا يرتقون لمقام شيخ الأزهر

الشماتة بالكافرين والفرح بمصابهم هي علامة على تمام الولاء للمؤمنين وصحة البراء
أبو يعقوب @USIF
ده كلامه الاساسي الفرح بمصاءبهم
انا اللي بتحايل ف الكلام 🤪
بيتكلم ع الكافرين اوضحاللك كل من هو غير مسلم 😴
لم يقول عدو ام مسالم
بيتكلم ع كافر بشكل عام افرح بمصاءبه ومرضه🤙
حب بقي يقولك عدو مباشر او غير مباشر دي تحنيكه من عنده كده لان بالنسبه له كل من غير مسلم عدو من كلامه (الشماته ف الكافر)
شكرا

أبو يعقوب @USIF
لم يقول عدو ام مسالم
حب بقي يقولك عدو مباشر او غير مباشر دي تحنيكه من عنده كده لان بالنسبه له كل من غير مسلم عدو من كلامه (الشماته ف الكافر)
شكرا
ده انت محنك جداً يا أخي

على الأقل هو جاب دليل مش قاعد بيكلم من دماغه

أبو يعقوب @USIF
لم يقول عدو ام مسالم
شكرا
يا بني جهل , يعني في الناس اللي ذكرتهم فرعون كان كافر بس مش عدو ؟ و ابو جهل كان كافر مش عدو ؟ الخ ..

ده انتا اللي وصلك نت ظلم نفسه

ده انت محنك جداً يا أخي

على الأقل هو جاب دليل مش قاعد بيكلم من دماغه
ليس اكثر تحنيك منك😘

وعقد ابن أبي شيبة في مصنفه بابًا في الدعاء للمشرك، روى فيه عن إبراهيم النخعي، قال: جاء رجل يهودي إلى النبي صلى الله عليه وسلم، فقال: ادع لي، فقال: "أكثر الله مالك، وولدك، وأصح جسمك، وأطال عمرك

عودة
أعلى