اكبر ماكينات العالم في مصر انها dmu 600 gantry

ساهموا صحيح برواتب ، مع ما يزيد عن 20 دولة أخرى ، نحن لا ننكر فضل أحد ، لكن لا يدعي أحد تفوقه على غيره كذباً واستعلاء
يا اخى الفاضل لا يوجد استعلاء او كذب من احد ما اعرفش انت فهمت كده ازاى والله اعلم بالنوايا

نفسي افهم الرغبه الي عند السعودين يخشو مواضعنا ويحاولو التسفيه من مصر وحيش مصر واي حاجه مصر بتعنلها بالرغم ان اي خبر ايجابي للملكه الاعضاء بيخشو يباركلهم اشمعنا المواضيع المصريه يعني
انا وصل بيا الامر نى بقيت اكره اتناقش مع السعوديين برغم ان فيه اشخاص قمه فى الاحترام..بس مش المصرين بس هما بقو يهجمو اى حد حتى الامارات جين عليها .وده الى يثبت ليه كل الخليج بدء ينفر ويتجه لايران ..من المعامله

ويرضى عليك كلنا نحب بعض ومصر بلدي الاول مكرر

ولكن اخي استقدام العماله المصرية هو مساعدة لدولة مصر كي تقف على أرجلها صاحب العمل هو صاحب الفضل لا العكس

بالنسبة للعمالة المصرية هي أقل العمالة المتواجدة في السعودية تأثيرا على البلد اغلبهم ممن لايملك مؤهلات والبقية شهادات مزورة

السعودية ارض العقول والاحلام . فيها من كل الجنسيات وكل جالية أثرت بقدر ما تملك من علم
بما انك مطلع هكذا و عامل احصاء رسمى لكل جاليه و احصاء للشهادات المزوره فى كل دوله و مقدار تاثير كل جاليه فى السعوديه فارجو منك ان تذكر بارقام رسميه
اعداد الجاليات المختلفه
اعداد المؤهلات العلميه فى كل جاليه
مقدار التاثير فى التطور السعودى
و عيب جدا ان تقول المصريين بشهادات مزوره
لقد عملت فتره بالسعوديه و مش عاوز اقول ان فى مجال عملى كان يتم استقدام خبرات اجنبيه متواضعه جدااااا و كانت لهم اخطاء كارثيه و لاكن للاسف كان يتم التسويق لهذه الخبرات بالمبالغه و ذلك للتغطيه على اخطاء استقدامهم

بدأ التبكي ، دخلت الموضوع للرد والتأكيد على أننا سواسية ، فلم يرضوا !

انا معك يا زناتي👋
صراحة عيب وغير مقبول تعالي البعض على الآخرين، ناس أدت واجبها وحصدوا مقابل هذا حب واحترام البلد المضيف وقبلها ثمن عملهم..خلصنا!

للاسف لا يزال يتم الاسائه السعودية و البعض ينظر علينا ويريد ان ينسب الفضل لنفسة في تطويرها وزدهارها. ما اقول إلى كما قال الملك عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود رحمه الله

التعديل الأخير:
بعد 70 يوم هتبتدي الشغل ولا فات منهم قد ايه وهل هيتم بعدها الإعلان عن اول محرك قطار وسيارة مصري ولا لسه شوية

بعد 70 يوم هتبتدي الشغل ولا فات منهم قد ايه وهل هيتم بعدها الإعلان عن اول محرك قطار وسيارة مصري ولا لسه شوية
لا لسة فية تدريب ٦ شهور في المانيا و ٦ شهور في مصر شوفت فيديو رئيس الهيئة علي صفحة الهيئة العربية للتصنيع بيقول أنها جاية عشان محرك القطارات وطريقة تثبيتها بتحتاج جوابير طوالها ١٨ متر في الارض

لا لسة فية تدريب ٦ شهور في المانيا و ٦ شهور في مصر شوفت فيديو رئيس الهيئة علي صفحة الهيئة العربية للتصنيع بيقول أنها جاية عشان محرك القطارات وطريقة تثبيتها بتحتاج جوابير طوالها ١٨ متر في الارض
انا من فتره استاذ ايمن شفت خبر عن تخرج اول دفعه من ساعةما اعلنو .اظن انها هتشتغل على طول.حتى بيقول رئيس المصنع انهم هيشركو فى تركيب المكنه

ان شاء الله اول رحله لقطر بموتور مصري هشوفها طالعة على فين واطلع على القطر ده 🤣يارب تكون اسكندرية عاوز اطلع ابص على شوية حاجات هناك

عودة
أعلى